LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboeking terugvorderen na 3.5 Jaar

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
super_spoekie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2005 19:50

Overboeking terugvorderen na 3.5 Jaar

Ongelezen bericht door super_spoekie »

Hallo,

Vandaag ontving ik van SVB een brief dat begin 2002 een bedrag van paar honderd euro onterecht op mijn rekening zou zijn gestort.

Of ik zo vriendelijk wilde zijn dit binnen 14 dagen terug te storten.

Ik ben mij er niet van bewust dat ik onterecht een bedrag heb ontvangen. Het is ook al meer als 3.5 jaar geleden en er heeft zich ook nooit eerder iemand gemeld. Helaas is mijn administratie, wegens omstandigheden, niet meer sluitend en kan ik het zelf niet direct bewijzen. Vraag is natuurlijk of ik dit uberhaupt zelf moet aantonen?

Weet iemand raad in deze?

Kan ze natuurlijk bellen, maar het is weer een instantie waar tegen ik zou moeten "vechten". Voordat ik moet vechten wil ik wel de juiste minutie hebben.

Weet iemand hoe je dit moet aangaan?

MVG

m.kempeneers
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:16

Re: Overboeking terugvorderen na 3.5 Jaar

Ongelezen bericht door m.kempeneers »

Volgens mij kunnen ze nog tot 5 jaar terug dergelijke bedragen terug eisen. Het is wel zo dat zij met bewijzen moeten komen.
Maar als u dat geld echt onterecht heeft ontvangen, kunnen ze er een zaak van maken.
Als het gaat om een klein bedrag heb je wel kans dat ze het er bij laten zitten als u blijft weigeren.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Overboeking terugvorderen na 3.5 Jaar

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Als de SVB jou kan vertellen op welke datum het geld op jou rekening is geboekt kun je bij de eigen bank een kopie van je afschrift van de betreffende periode opvragen. Misschien tegen betaling, afhankelijk van welke bank.

Daarmee is dan aan te tonen of je het geld al dan niet ontvangen hebt.

Succes, lieske

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Overboeking terugvorderen na 3.5 Jaar

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Daarmee is dan aan te tonen of je het geld al dan niet ontvangen hebt.
maar nog steeds niet of dit al of niet terecht is

famke_80
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:40

Re: Overboeking terugvorderen na 3.5 Jaar

Ongelezen bericht door famke_80 »

Tja, het SVB zal waarschijnlijk zeggen dat het al zo lang geleden is en jij dus genoeg tijd hebt gehad om het geld terug te storten. Natuurlijk zijn ze erg laat met de mededeling... maar de vordering is nog lang niet verjaard en dus zul je gewoon terug moeten storten...

Misschien dat ze kunnen aantonen waar zij de gegevens op baseren, even bellen dus.

peterm
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 okt 2005 08:36

Re: Overboeking terugvorderen na 3.5 Jaar

Ongelezen bericht door peterm »

die bank zal toch wel zeker een omschrijving van de storting gegeven hebben?

Gesloten