LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

Hier heb ik een vraag over de naar mijn mening te hoge renten/vertragings - cq kredietvergoeding in rekening gebracht door Comfort Card en staat in de brief van incassobureau: Euro Incasso _ Dienst BV. Door in het traject bij de Kredietbank was dat stopgezet, rente op lening.
In april vorig jaar ben ik gestopt met de Kredietbank. Dan gaat het weer terug naar de opdrachtgever. er werd niet meer afbetaald, het ging weer naar het incassobureau Zij komen nu met deze rekening:
Hoofdsom 1547,71
administratie en incassokosten 0.00
renten/vertragings - cq kredietvergoeding 3866,29
gerechtskosten 0,00
kosten gevolmachtigde 0,00
dus in totaal 5414,00
tot op heden is door u voldaan 599,86
zodat nog door u verschuldigd is een bedrag van 4814,14

Is zo'n hoog bedrag terecht?
dus hoogstens driekwart jaar is de rente weer gaan lopen, is het dan niet te hoog?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik ben geen expert..
Maar meer dan het dubbele van het originele bedrag lijkt me overtrokken - zeker als de periode zo kort is geweest.

Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

bedankt voor je reactie, dat lijkt mij dus ook..ik zou dus wel advies van iemand willen die wel expert is. Misschien weet iemand hier meer op dit forum en heeft advies wat ik het beste kan doen

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Zeker juridische hulp inschakelen zodat je weet wat voor stappen je moet ondernemen, mail of bel maar even met het juridisch loket
http://www.hetjl.nl

Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

hartelijk dank, dat ga ik zeker doen!

Didi1
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:33

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Didi1 »

Misschien kun je er ook even bij vertellen hoe lang die vordering al openstaat? Gezien die rente zal het vast wel meer zijn dan driekwart jaar.....

Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

dat klopt, dat is al jaren, in 2002 ben ik bij de kredietbank gekomen en heb deze beeindigd in april vorig jaar. ik ga ervanuit dat de rente niet doorging toen ik bij de Kredietbank liep, daar was een regeling getroffen

Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

de schuld zou betaald worden en ik had die papieren gegeven aan een financieel adviseur en hij zou alles regelen, betalen dus. Dat geld had ik gekregen. Doordat de briefwisseling tussen deze adviseur en het incassobureau was gestopt,hij wachtte nog op een brief had de adviseur niet betaald en dat was buiten mijn mede weten om ik kreeg deze daarom toch weer ineens met deze renteberekening

Didi1
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:33

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Didi1 »

Dat zal dan dus de rente zijn vanaf de overdracht tot nu, jaren dus. En dan gaat het hard ja.
Ik weet naturlijk niet hoe het precies is gegaan, maar die adviseur had misschien ook even kunnen bellen toen hij geen brief meer kreeg...
Wellicht kun je het incassobureau even bellen en je verhaal uitleggen, of beter nog, zet het op papier. Vaak zijn ze dan echt niet te beroerd om de mogelijkheid voor een rentestop of een bedrag tegen finale kwijting te bekijken. Zeker als die vordering al zolang loopt.
Met het juridisch loket zul je denk ik niet veel opschieten, hoogstens een schikking maar die kan je zelf ook treffen.

Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

ik bel morgen op, met toch nog idd een verzoek om uitleg en een schikking, maar men was al niet zo vriendelijk toen ik om uitleg vroeg, was het alleen: "alles klopt"
het JL heeft telefonisch geadviseert langs te komen, dus je hebt misschien gelijk dat dat niet opschiet, ga idd het morgen aanComfort zelf vragen

Didi1
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:33

Re: renten/vertragings - cq kredietvergoeding

Ongelezen bericht door Didi1 »

Als de vordering bij het incassobureau loopt kun je beter meteen met hun contact opnemen. Bij ComfortCard zullen ze je waarschijnlijk toch daarheen sturen.
Het zal allemaal best kloppen als ze dat zeggen, maar dat neemt niet weg dat een schikking best een optie kan zijn als je alles rustig uitlegt.

Gesloten