LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Shuman deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ikkuh74
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 23:25

Shuman deurwaarder

Ongelezen bericht door ikkuh74 »

Nou ook wij hebben een brief gekregen van Shuman.
Mijn man had met zijn exvrouw een lening..In 2006 werd mijn man door een bedrijfsongeval 80-100 Afgekeurd..
Hij had een verzekering afgesloten voor de lening als hem iets zou gebeuren..
We hebben dit in 2006 meteen door gegeven en nooit meer wat gehoord..
In 2009 kwam shuman weer met een brief voor betalen van 20.000
Wederom hebben we hun gezegt dat we ervoor verzekerd zijn.
Hierop kregen we bericht dat we dit zelf moeten regelen met de verzekering.
Ik vind het al schandalig als je een verzekering erbij afsluit voor werkeloos dat je het ook nog zelf moet regelen.Naja wij dan toch maar contact opgenomen met verzekering en ze reageerden dat we gegevens van het UWV moeten doorgeven..
Dat hebben we gedaan en wederomniks meer gehoord tot vorige week.
Toen stond er ineens een deurwaarder aan de deur van shuman dat er 7 maart een rechtzaak is..
We moesten dus voor die tijd betalen of voor komen en alle papieren mee nemen..
Kan ik nu het beste een advocaat inschakelen?We hebben vandaag een mail gehad van Shuman dat hun client het gewoon voor wil laten komen en we alvast een betaalregeling moeten treffen.
En tevens de papieren erbij gestuurd van loon inkomsten en uitgaven.

Iemand advies wat we het beste kunnen doen?Want schijnbaar is die verzekering dan ook niks waard die hij erbij heeft afgesloten..
Laatst gewijzigd door ikkuh74 op 27 feb 2012 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Shuman deurwaarder

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ikkuh74 schreef:
Iemand advies wat we het beste kunnen doen?Want schijnbaar is die verzekering dan ook niks waard die hij erbij heeft afgesloten..
Mischien toch maar morgen weer contakt opnemen met de verzekering en hun duidelijk vertellen dat 7 maart de rechtzaak is.

Maar inderdaad moet je wel zelf je verzekering aanspreken over zulke dingen.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Shuman deurwaarder

Ongelezen bericht door Pavlova »

Mijn advies: schakel die advocaat in, tijdig voor die rechtszaak! Het gaat om een te groot bedrag om dit na te laten. Verder kan ik uit je verhaal te weinig halen of je met succes verweer kan voeren. Er is sprake van een verzekering, maar dan is de vraag aan welke voorwaarden je moet voldoen hiervoor als je aanspraak wilt maken en op welke wijze en wat je zelf moet regelen hiervoor.

ikkuh74
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 23:25

Re: Shuman deurwaarder

Ongelezen bericht door ikkuh74 »

Chocomelk schreef:
ikkuh74 schreef:
Iemand advies wat we het beste kunnen doen?Want schijnbaar is die verzekering dan ook niks waard die hij erbij heeft afgesloten..
Mischien toch maar morgen weer contakt opnemen met de verzekering en hun duidelijk vertellen dat 7 maart de rechtzaak is.

Maar inderdaad moet je wel zelf je verzekering aanspreken over zulke dingen.
Oke dankjewel..We hadden die verzekering inmiddels ook weer gemaild met alle copieen van de uwv er weer bij..Morgenvroeg bel ik meteen de advocaat en breng hem meteen alle papieren..

ikkuh74
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2012 23:25

Re: Shuman deurwaarder

Ongelezen bericht door ikkuh74 »

Pavlova schreef:Mijn advies: schakel die advocaat in, tijdig voor die rechtszaak! Het gaat om een te groot bedrag om dit na te laten. Verder kan ik uit je verhaal te weinig halen of je met succes verweer kan voeren. Er is sprake van een verzekering, maar dan is de vraag aan welke voorwaarden je moet voldoen hiervoor als je aanspraak wilt maken en op welke wijze en wat je zelf moet regelen hiervoor.

zover ik weet Moet hij dus arbeids ongeschikt zijn om in aanmerking te komen voor die verzekering.
Hij zou dan 11.500 vergoed krijgen en de rest zelf moeten betalen.Mits het ontslag niet door eigen toedoen is..en dit is echter niet het geval.Dus zou hij hiervoor gewoon in aanmerking moeten komen..De advocaat word morgenvroeg meteen ingelicht en die brengen we meteen alle papieren die we hebben.gelukkig heb ik alles bewaard van afgelopen jaren.De verzekering hadden we al aangeschreven maar niks van gehoord.Ik ga ze morgen eens bellen eens vragen hoe het zit..
Bedankt voor jullie advies

Donny23
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:39

Re: Shuman deurwaarder

Ongelezen bericht door Donny23 »

ikkuh74 schreef:Nou ook wij hebben een brief gekregen van Shuman.
Mijn man had met zijn exvrouw een lening..In 2006 werd mijn man door een bedrijfsongeval 80-100 Afgekeurd..
Hij had een verzekering afgesloten voor de lening als hem iets zou gebeuren..
We hebben dit in 2006 meteen door gegeven en nooit meer wat gehoord..
In 2009 kwam shuman weer met een brief voor betalen van 20.000
Wederom hebben we hun gezegt dat we ervoor verzekerd zijn.
Hierop kregen we bericht dat we dit zelf moeten regelen met de verzekering.
Ik vind het al schandalig als je een verzekering erbij afsluit voor werkeloos dat je het ook nog zelf moet regelen.Naja wij dan toch maar contact opgenomen met verzekering en ze reageerden dat we gegevens van het UWV moeten doorgeven..
Dat hebben we gedaan en wederomniks meer gehoord tot vorige week.
Toen stond er ineens een deurwaarder aan de deur van shuman dat er 7 maart een rechtzaak is..
We moesten dus voor die tijd betalen of voor komen en alle papieren mee nemen..
Kan ik nu het beste een advocaat inschakelen?We hebben vandaag een mail gehad van Shuman dat hun client het gewoon voor wil laten komen en we alvast een betaalregeling moeten treffen.
En tevens de papieren erbij gestuurd van loon inkomsten en uitgaven.

Iemand advies wat we het beste kunnen doen?Want schijnbaar is die verzekering dan ook niks waard die hij erbij heeft afgesloten..
Als je nog wat extra tijd wilt winnen, dan kan je om uitstel van de rechtszaak vragen. gewoon even een briefje maken en langsbrengen bij de desbetreffende rechtbank je kan 4 weken uitstel krijgen ook daarna kan je nog 1x om 4 weken uitstel vragen

succes ermee

Gesloten