LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Strand Horst wil onterecht liggeld voor mijn boot

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Garrit

Strand Horst wil onterecht liggeld voor mijn boot

Ongelezen bericht door Garrit »

IK heb mijn boot 3 jaar bij Strand Horst in Ermelo 3 jaren in de haven gehad, vorig jaar de boot te koop gezet en dit gelijk mondeling meegedeeld en later nog 2 maal per mail
Bovendien heb ik in 2014 € 2300.00 schade opgelopen door overspanning vanuit de haven wat binnen hun verantwoording ligt. zij willen dit echter niet vergoeden.
Nu willen ze voor dit jaar wel liggeld hebben van € 1300.00 hoewel mijn boot dit jaar niet bij hen in de haven is geweest.

Zij hebben inmiddels CIB ingeschakeld, welke gelijk dreigt met doorgeven aan BKR, waardoor ik in de problemen zou kunnen komen
CIB aangetekend terug geantwoord met met het gehele verhaal

Moneyman

Re: Strand Horst wil onterecht liggeld voor mijn boot

Ongelezen bericht door Moneyman »

Garrit schreef:CIB aangetekend terug geantwoord met met het gehele verhaal
Ik hoop dat je in die brief iets duidelijker bent geweest dan hier. Wat was de contractsduur, wat zegt het contract over opzegging en heb je je daaraan gehouden?

Garrit

Ongelezen bericht door Garrit »

Contractduur is per jaar, opzeggen voor volgend jaar 2 maanden voor begin vaarseizoen.
Ik heb de eerste keer in oktober bij het einde van het vaarseizoen het jaar ervoor opgezegd, daarna per mail in december geen reactie gehad, daarna nogmaals in maart waarbij de reactie was ik ik te laat heb opgezegd. maar dat mag een rechter wel uitzoeken. Waar het mij omgaat is dat het CIB dreigt met BKR registratie zonder gerechtelijk uitspraak. Mag en kan dat zomaar?

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dus u zegt in oktober op en nog een keer in december, maar beide keren gaat u er niet achterheen dat het in orde is. Niet echt slim.

Het CIB kan helemaal niets laten registreren bij het BKR.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als wanbetaler mogen ze soms bij BKR een notering doen maar....
CIB, wat is dat voor bureau, vaak moet dit via andere firma die wel bevoegd is.

Maar ook, heb je bewijs van opzeggen? Een lege ligplaats is niet voldoende.

Maar de schade, de overspanning, een bliksem inslag op kabel kan alle boten die tussen hun wal aansluiting en jou boot zitten gevoelige apparaten beschadigen maar waarom niet de ingang van kabel een overspanningsbeveiliging, kost weinig en ik heb ze thuis ook tussen enkel TV en zo....

Als je meerdere keren duidelijk hebt opzegging hebt gedaan en zij reageren niet, moeten zij bewijzen dat je nog wel klant bent.
Pas na een rechtszaak waar zij eventueel winnen is een BKR notering mogelijk en niet eerder!
Dus vraag wanneer de zitting is als ze zo graag dreigen met dure juridische stappen, want des te eerder ga jij dan weer vrijuit.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor een bkr-notering is geen rechtszaak nodig. Alleen kan een schuld als de onderhavige volgens mij helemaal niet bij het bkr geregistreerd worden.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je kan een tegenclaim indienen voor de schade van 2300 euro.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Voorlopig kunnen wij helemaal niks voorstellen... De informatie is niet duidelijk. Is de opzegging goed aangekomen? De boot ligt te koop, maar is hij ook uit de jachthaven vertrokken? Wat is de opzegtermijn? Wat heeft klant gedaan met de rekeningen van de jachthaven? En wat met de aanmaningen? hoe kan hij bewijzen dat de schade aan zijn apparatuur zo hoog was en dat dit de verantwoordelijkheid is voor de jachthaven? Was hij niet verzekerd? Etc.etc.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Garrit schreef:Contractduur is per jaar, opzeggen voor volgend jaar 2 maanden voor begin vaarseizoen.
Ik heb de eerste keer in oktober bij het einde van het vaarseizoen het jaar ervoor opgezegd, daarna per mail in december geen reactie gehad, daarna nogmaals in maart waarbij de reactie was ik ik te laat heb opgezegd. maar dat mag een rechter wel uitzoeken. Waar het mij omgaat is dat het CIB dreigt met BKR registratie zonder gerechtelijk uitspraak. Mag en kan dat zomaar?
Is je opzegging in december naar hetzelfde e-mail adres gegaan als de opzegging in maart?
Zo ja, dan kun je ze mededelen, dat als ze in maart hebben gereageerd op de mail ze dat ook op de mail van december hadden kunnen doen, en je dus niet te laat hebt opgezegd.

Wel even goed je verzonden items checken om te zien of je zelf niets fout hebt gedaan.

Hoe heb je trouwens in oktober opgezegd , mondeling of ook schriftelijk?

Gesloten