Speedy123 schreef:Er zijn niet zoveel deurwaarders in Nederland, geloof iets van 400 en een korte zoekopdracht levert al een handvol deurwaarders op die afgelopen jaren geschorst zijn. Dat is dus behoorlijk veel.
Er is echt iets mis en dat is ook al aangetoond, de combinatie incasso buro annex duerwaarders kantoor in combinatie met grote bedrijven die bulk incasso contracten afsluiten, blijkt geen goede te zijn. Vandaar de politiek al jaren wil dat deurwaarders geen incasso buro zijn, geen belang zouden moeten hebben bij de incasso opdracht, je moet een deurwaarder kunnen vertrouwen.
Je stelt heel wat na een kort rondje googelen, maar kennis van zaken heb je duidelijk niet. Je aantallen kloppen van geen kant en je stellingen evenmin. Als "de politiek al jaren zou willen" dat er een scheiding komt tussen deurwaarders en incasso, waarom is dat er dan nog niet? En dat terwijl de gerechtsdeurwaarderswet recent is aangepast? Je verwart de vaak door gebrek aan inzicht en kennis ingegeven (en vaak tranentrekkend slechte) vragen van individuele Kamerleden met "de politiek".
Speedy123 schreef:De stelling die gedeponeerd werd sprak van schuldenaren, niet over schuldenaren die in aanraking komen met een deurwaarder.
Zo verging het TS ook, Syncasso nam alles over van zijn zorgverzekeraar, zoals TS meldde ging het om incasso. Dan stelt Moneyman dat Syncasso een deurwaarders kantoor is en daarom betrouwbaar en wekt hij de suggestie dat TS niet betrouwbaar is. Mijn inziens onterecht, dat poog ik aan te tonen door aan te geven hoeveel er mis gaat bij deurwaarders en bij incasso buro's. Terwijl de meeste debiteuren in Nederland volstrekt eerlijk zijn.
Contextueel lezen blijkt weer lastig te zijn. In deze discussie zijn "de schuldenaren" uiteraard "de wanbetalers". Maar dat woord roept ook altijd discussie op van mensen die dat een vervelend stempel vinden... Los daarvan geldt ook hier weer dat je veel betoogt, maar niets onderbouwt. Er "gaat niet
veel mis". Ja, er gaan zaken fout - en dat mag keihard afgestraft worden. En dat gebeurt gelukkig ook. En ja, er zijn risico's. En daar wordt gelukkig zwaar op gecontroleerd - en met succes. De indruk die jij probeert te wekken, wordt slechts door gekleurde emotie en niet door feiten ondersteund. Je zou je eens moeten verdiepen in het stelsel van wet- en regelgeving en toezicht. Er is géén andere beroepsgroep die onder zulk zwaar toezicht staat als de gerechtsdeurwaarders. En dat is natuurlijk prima. Mede daardoor kan ik keihard zeggen dat je weergave onjuist is.
Grappig is ook je stelling "dat de meeste debiteuren volstrekt eerlijk zijn". Niet alleen spreek je hier weer over "debiteuren", in plaats van over degenen over wie deze discussie daadwerkelijk gaat, maar los daarvan is deze stelling helemaal niet het onderwerp van de discussie. Niemand stelt dat de meeste wanbetalers/ schuldenaren/ debiteuren oneerlijk zouden zijn.
Minder grappig is dat je me woorden in de mond legt die ik niet heb gesproken. Nergens heb ik een oordeel over TS geveld, laat staan dat hij niet betrouwbaar zou zijn. Het zou prettig zijn als je me dat dan ook niet verwijt.
Speedy123 schreef:Overigens stel ik niet dat Syncasso niet betrouwbaar is, ik zeg alleen dat ze niet perse betrouwbaar zijn omdat ze naast een incasso buro ook een gerechtsdeurwaarder zijn. De toevoeging gerechtsdeurwaarder maakt een incasso bedrijf niet betrouwbaar. Het betekend alleen dat ze handelen in opdracht van en daarmee dus niet altijd de belangen van de vermeende debiteur in de gaten houden omdat ze zelf een financieel belang hebben bij de uitkomst.
Alweer: je mist duidelijk de (feiten)kennis om hier iets zinnigs over te zeggen. De toevoeging "gerechtsdeurwaarder"betekent zo verschrikkelijk veel meer dan jij hier weergeeft. Een deel heb ik hierboven al genoemd, de rest laat ik aan jou over. Lees je eens goed in - dan discussiëren we wel verder.