LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Box Repair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
RafaelW

The Box Repair

Ongelezen bericht door RafaelW »

Na bijna anderhalf jaar procederen heb ik eindelijk het gerechtelijk bevel gekregen die mij in het gelijk stelt, maar duur het nu al 3 maanden om het geld de beschuldigde, in dit geval The Box Repair, te krijgen omdat de beste man ineens onvindbaar is voor het Incassobureau LAVG. Waarom kan een incassobureau zo makkelijk een particulier vinden, maar is een bedrijf voor hun zo lastig?

The Box Repair heeft voor mij mijn iPad scherm vervangen, maar toen ontstonden er problemen, doordat ze nog meer dingen hadden stuk gemaakt. Elke keer zei de beste man, dat de iPad bijna klaar was, maar hij kwam maar niet over de brug en brak afspraak na afspraak. Toen hij het niet meer kon maken, zei hij dat hij mij een nieuwe iPad zou geven, als hij deze niet meer kon maken, maar ineens was hij niet meer bereikbaar en liet hij niets meer van zich horen. Ik ben zelfs nog een keer persoonlijk langs gegaan om verhaal te gaan halen en hij zei, dat hij het onderdeel nu binnen had en het binnen een week opgelost zou zijn. Uiteraard waren dit weer loze worden en kwam hij niet over de brug. Daarna nog een keer langs gegaan, maar ditmaal werd er niet meer open gedaan.

Daaropvolgend heb ik aanmaningen gestuurd naar hem om dit nou eens op te lossen, maar ook hierop ontving ik geen reacties meer, waardoor ik genoodzaakt was mijn rechtsbijstand in te schakelen om alsnog de schade op The Box Repair te verhalen. Lang verhaal kort maken: Hij is gedaagd voor de rechter, waar hij niet kwam opdagen, waardoor de rechter mij in het gelijk stelde, maar tot op de dag van heden is het geld nog steeds niet overgemaakt, omdat ze zijn rekening nummer niet kunnen vinden om er beslag op te doen. Banken aanschrijven mag weer niet, vanwege de privacy wet. Heel krom. Komt deze man hier nou gewoon weg mee en ben ik nu de dupe van de wetgeving in Nederland, ondanks het gerechtelijk bevel? Ik raak gefrustreerd en raad iedereen aan om geen zaken te doen met The Box Repair in Breukelen. Tevens vind ik het een slechte zaak, dat een Incassobureau niet eens het geld kan verhalen, waar ik dus recht op heb. Dat moet ik eens proberen, dan staan ze morgen hier bij me op de stoep om mijn inboedel onder mijn kont vandaan te halen. Het moet toch niet gekker worden...
Laatst gewijzigd door RafaelW op 17 okt 2013 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ArneLH
Contacteer:

Re: The Box Repair

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik neem aan dat we het hebben over LAVG gerechtsdeurwaarders?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik weet niet of dit een serieus bericht is.

Op de website van Boxrepair staat een KvK nummer, e-mail gegevens, telefoonnummer en een bezoekadres.

Als u een gerechtelijk vonnis heeft moet het toch niet zo moeilijk zijn om ze te benaderen.
Desnoods zou ik met een kopie van het vonnis gewoon de winkel binnenstappen en mijn geld cash opeisen.

RafaelW

@Leo: Dit is inderdaad een serieus bericht. Ik zei ook al tegen LAVG deurwaarders, dat hij gewoon een pand heeft in Breukelen, waar ik ook al meerdere malen ben geweest, maar LAVG zegt, dat iedereen een site kan maken met een adres... Een heel erg vreemd antwoord vond ik zelf ook. Ik zei ook namelijk, dat hij een KvK inschrijving had en een bedrijfspand, maar LAVG (@ArneLH) vond dat niet genoeg om aan de deur te gaan bellen totdat hij open doet. Ik snap ook niet waarom het zo lang moet duren...

Ik word er een beetje moedeloos van.

stoptheboxrepair

Ongelezen bericht door stoptheboxrepair »

@Rafael misschien is het handig om meerdere mensen bij elkaar te krijgen die klachten hebben. Als je hier en daar op internet kijkt zijn dat er toch een behoorlijk aantal.
http://www.klacht.nl/veel-beloftes-veel-smoesjes/
http://www.zoekcomputerhulp.nl/breukele ... ordelingen

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

stoptheboxrepair schreef:@Rafael misschien is het handig om meerdere mensen bij elkaar te krijgen die klachten hebben. Als je hier en daar op internet kijkt zijn dat er toch een behoorlijk aantal.
http://www.klacht.nl/veel-beloftes-veel-smoesjes/
http://www.zoekcomputerhulp.nl/breukele ... ordelingen
Ik weet niet of dit praktisch is.

Rafael heeft immers een vonnis van de rechtbank, en hoeft "alleen maar" het geld wat is toegewezen te incasseren. Hij heeft echter blijkbaar de verkeerde deurwaarder gekozen.

Mensen die klachten hebben over het werk van deze firma zitten in een heel ander stadium.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Of zoek anderen met ook een veroordelend vonnis, en vraag gezamenlijk het faillissement aan.

RafaelW

Het uitkiezen van een incassobureau was helaas geen optie.
DAS rechtsbijstand, waar ik bij verzekerd ben, heeft hen ingeschakeld.

Ook heb ik regelmatig contact met DAS over LAVG en dat ze niet opschieten met mijn zaak.
Nu konden ze niets doen, omdat ze geen rekeningnummer hadden, maar deze heb ik inmiddels doorgestuurd naar hen. (Stond op de factuur)

Tot op heden (7 dagen na het sturen van het rekening nummer) heb ik nog steeds geen antwoord van hen en morgenochtend ga ik weer direct bellen, net zolang ze beslag leggen op dit rekening nummer.

@stoptheboxrepair, ik heb inmiddels een mail gestuurd naar het email adres, om ervoor te zorgen dat ik kan bijdragen in het stoppen van deze online shop, want er zijn inderdaad genoeg mensen, die ook klachten hebben. Hoop dat we hem snel een halt kunnen toeroepen!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ad Verkaad schreef:Of zoek anderen met ook een veroordelend vonnis, en vraag gezamenlijk het faillissement aan.
Ja dat heeft zin. Zal wel niks te halen zijn. Kun je alsnog fluiten naar je centen. Gewoon beslag laten leggen op zijn rekening.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

olaf79 schreef:
Ad Verkaad schreef:Of zoek anderen met ook een veroordelend vonnis, en vraag gezamenlijk het faillissement aan.
Ja dat heeft zin. Zal wel niks te halen zijn. Kun je alsnog fluiten naar je centen. Gewoon beslag laten leggen op zijn rekening.
En als je beslag legt op een lege rekening, maak je alleen maar extra kosten zonder dat het iets oplevert. Over fluiten naar je centen gesproken...

RafaelW

Tja dit maakt het er niet vrolijker op heren.
Het bedrijf bestaat nog steeds en als ik de 'reviews' mag geloven op de website is hij nog steeds recentelijk actief in het 'slopen' van gadgets.

LAVG geeft te kennen, nog bezig te zijn met de zaak, maar kunnen verder nog niets melden.
Ik vind het een rare gang van zaken, dat zelfs een incassobureau de grootste moeite heeft om geld bij een bedrijf te verhalen. Als consument ben je direct de klos, maar als bedrijf kun je je dus blijkbaar goed onzichtbaar maken voor de belastingdienst en de incassobureaus. Schandelijk zeg ik.

fnatic

Ongelezen bericht door fnatic »

nou, ik ben ook de sjaak dus.

ik ga het kort houden want er ging nog veel meer mis

In eerste instantie, was de service snel en erg goed. De laptop werd opgehaald via GSL en de volgende dag kreeg ik gelijk bericht van ene Leo en die vertelde me dat de MBP er nog goed uit ziet en dat het makkelijk gerepareerd kon worden. De iPhone kon hij helaas niet maken. Reparatie kosten 325 Euro, overmaken via bank. ik heb het geld overgemaakt op 19 Maart. Kreeg gelijk een mailtje op 19 maart met de mededeling dat de macbook gemaakt is en wordt verstuurd helaas was de IC defect op de iPhone 3GS en die kon hij niet maken.

23 maart stuurde ik een mailtje met de mededeling dat de factuur van 325 euro is betaald waarop ik 2 uur later een bericht terug kreeg met de mededeling dat hij zag dat de battery ook was overleden en dat die dat maandag 25 maart ging vervangen en dan zou hij mij terugmailen en mij het trace nummer geven van DPD. Niets ontvangen op 25 maart dus 29 maart mailde ik en vroeg of alles in orde was, kreeg direct een mailtje terug en werd verteld dat de battery nog niet binnen gekomen is. (ik ben degene die constant erachter aan moest geen enkele informatie van zijn kant). 10 April ik stuur wederom een mailtje en ik vraag of ik een datum indicatie kan krijgen van wanneer ik de Macbook kan verwachten. Geen reactie dus ik bel even, werd netjes opgenomen en mij werd verteld dat die dinsdag 16 April bij mij binnen zou moeten komen. 16 April geen macbook ik mail en vraag om een trace nummer. geen reactie op dit mailtje. 19 April ik stuur een mailtje dat ik niet zo tevreden ben over de gang van zaken en dat ik niet weet wat er allemaal aan de hand is. Geen reactie. ondertussen heb ik ook nog vele malen gebeld en was het maar de vraag of er opgenomen werd en als er opgenomen werd dan zou het verstuurd zijn etc terwijl er geen trace nummer beschikbaar is omdat hij het nu te druk heeft en als ik DPD distributiecentrum bel die verteld mij dat er helemaal geen pakketje voor mij regio is. Met andere woorden het is gewoon niet verzonden.

Vele telefoontjes later, 24 April macbook is binnen ondertussen heb ik nog nooit een trace nummer gekregen ook al was dit mij wel tien keer beloofd. Maar goed de macbook is binnen geen iPhone 3GS maar de Macbook is binnen. 24 April mailtje terug van The Box repair ik zal hem morgen voor je verzenden. Het is vandaag 28 Augustus en nog steeds geen iPhone 3GS. Ondertussen wordt de telefoon niet opgenomen en de mailtjes wordt niet meer op gereageerd.
maar als je via een andere mailadres een mailtje stuur en je hebt iets te repareren dan wordt er binnen 2 uur gereageerd. (geen geintje)

28 Augustus ik bel maar niemand neemt op dus ik stuur een mailtje met een andere mailadres en ik zeg ik probeer al twee weken jullie te bellen maar niemand neemt op? reactie 30 minuten later onze telefoon is defect geef me je nummer dan bel ik je terug. andere mobieltje gepakt en een ander nummer gegeven en ja hoor binnen 30 minuten een telefoontje van The Box Repair. Nou heel veel smoesjes later en uiteindelijke conclusie was dat het DPD's schuld was. Hij wilt me nu een andere iPhone 3gs terugsturen en dat die dat nog even moet regelen en dat hij mij 3 septermber terug zou bellen. Nou geen telefoontje gehad maar wel een email veel later nadat ik hem vele mailtjes heb gestuurd. Dit was 18 september en hij zei ik heb een iphone 3gs voor je kunnen regelen stuur even je adres weer op dan verstuur ik het. Nou het is inmiddels december en geen telefoon te bekennen.

RafaelW

De website is nu uit de lucht en ik denk dat hij faillissement heeft aangevraagd.
Het geld kunnen we nu wel vergeten dus.

Dat dit soort mensen hier maar gewoon mee weg komen is belachelijk.
Probeerde nog contact op te nemen met LAVG, die gingen hier naar kijken.

*zucht*

Stoptabonerepair

Ongelezen bericht door Stoptabonerepair »

Bericht aan de gedupeerden van The Box Repair.
De heer Goudswaard is sinds begin dit jaar wederom actief op internet met zijn diensten onder de naam:
Tabonerepair ; met internet site http://www.tab-onerepair.nl
Tabonerepair is een handelsnaam van Orangecorp Nederland B.V.
Opmerkelijk is dat Orangecorp Nederland B.V. is ingeschreven op het volgende adres:
De Corridor 12 b Breukelen
The Box Repair staat nog ingeschreven op De Corridor 12 d (wat momenteel te huur staat op Funda sinds 6 weken)

pphmayer

Ongelezen bericht door pphmayer »

Tab-onerepair is niet voortzetting van Box Repair. Ik ben verantwoordelijk wat gebeurd bij Tab-One, dit kan nagekeken worden bij de Kamer van Koophandel. Ik ben altijd bereikbaar en ik vind het zeer vervelend dat mensen gedupeerd zijn door Box Repair. Gedupeerden van Box Repair zijn bij mij welkom. Ik lever goede service en nazorg. U kunt altijd een afspraak met mij maken. Stuur een mail naar [email protected] of bel 0346-551084, m.vr.gr.Peter

djbm_nl

Ongelezen bericht door djbm_nl »

Is hier nou sprake van het vals beschuldigen van een goedwillende andere ondernemer? Dan zou dat wel een hele kwalijke zaak zijn en dient de moderator elk bericht dat ook maar een beetje in die richting wijst te verwijderen. Dat kun je niet maken. Of Is er nu een stroman tussen gezet die zich als ander voordoet? In dat geval dient het laatste bericht van pph mayer tegen gesproken te worden en mensen gewaarschuwd blijven voor de praktijken van (ex-)Box Repair.....

blurgen

Ongelezen bericht door blurgen »

ZIjn er nog mensen gedupeerd met deze Leo Goudswaard?

Dat zijn bedrijf failliet is wil niet zeggen dat hij verder vrijuit gaat. Er is gemakkelijk oplichting aan te tonen en mismanagement.

Er zijn mogelijkheden om hem persoonlijk aansprakelijk te stellen.

Je kan contact met mij opnemen.

pphmayer

Ongelezen bericht door pphmayer »

Ik wil graag contact met je opnemen. Ik heb bedrijf op Corridor 12B en Leo was mijn buurman. Ik heb een aantal gedupeerden die zich in de loop van de tijd bij mij gemeld hebben. Door mijn bedrijf heb ik nog een aantal mensen geholpen. Leo heeft zijn bedrijf hiernaast uitgeschreven bij Kamer van Koophandel en heeft geen vaste woon of verblijfplaats. Hij is dus nu spoorloos. Ik heb nog geprobeerd Leo te helpen (schudsanering etc, oplossen oude zaken) op voorwaarde dat hij zich inschreef op vaste woon/verblijfplaats (zodat hij vindbaar was) maar wilde dit niet doen. Wil graag een keer afspreken of kom langs op Corridor 12B (niet D !!!).

Gesloten