LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Mairi
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2010 18:05

Vesting Finance

Ongelezen bericht door Mairi »

Vanmiddag kreeg ik een brief van Vesting Finance. Vage brief, vordering van de KPN, geen verdere informatie of specificatie.
Na heel veel heen-en weer gebel met de KPN en VF blijkt het om een aantal bedragen te gaan uit 2008 en 2009. Waarvoor is onbekend. De KPN kent de factuurnummers niet. Steeds hetzelfde bedrag, dus het kan geen telefoonrekening zijn. Internet is het ook niet. We hadden in dat huis alleen telefoon en internet via de KPN.
Ik heb nog nooit een factuur te laat betaald, laat staan helemaal niet. Heb nooit een herinnering of aanmaning gehad van de KPN. En ook niet van VF zelf, al zeggen zij dat ze eerder brieven hebben gestuurd. Ik snap er werkelijk helemaal niks van.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai, ik had hetzelfde probleem:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 36&t=81553

groetjes

Trudy

Mairi
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2010 18:05

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Mairi »

Ja, dat heb ik gelezen. Maar wij zijn wel klant bij de KPN. En ik breek mijn hoofd over die facturen. Telefoonrekening is tweemaandelijks(daar zat internet bij in), de facturen die niet betaald zouden zijn zijn maandelijks. Mobiel is altijd betaald en kan nooit 5 maanden lang precies hetzelfde bedrag zijn. HetNet was maandelijks, maar een veel lager bedrag en is ook altijd betaald.

Bovendien, zouden ze ons niet allang afgesloten hebben als wij niet betaalden? Ze laten je toch niet vrolijk bijna 2 jaar doorbellen en -internetten als je je facturen niet betaalt?

Vrijdag eerst maar contact opnemen met de Rechtsbijstand. Dit ruikt niet fris.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door snepke »

Je kan toch op je bankafschriften nagaan of er
2 maandelijks betaald is.Als het klopt maak er een kopie van en stuur het op,dan zien hun toch ook dat er betaald is.
en als het zo is laat ze er lekker een rechtzaak van maken,je hebt toch betaald,gaan ze af als een gieter.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door misti »

ik zelf heb ook een vordering van VF. Omdat ik er zelf geen wijs meer uitkom heeft mijn vader het van me overgenomen. Heldere antwoorden komen niet, opgevraagde stukken laten op zich wachten, antwoorden blijven soms weken lang uit en ze zijn dwingend en onbeschoft aan de telefoon. Wij zijn nu al een half jaar over en weer aan het schrijven maar hebben nog niets betaald. Gaat ook om een vordering van KPN. Alles word nu overgedragen aan de advocaat, maar wat een apart bedrijf is het zeg.

Mairi
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2010 18:05

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Mairi »

snepke schreef:Je kan toch op je bankafschriften nagaan of er
2 maandelijks betaald is.Als het klopt maak er een kopie van en stuur het op,dan zien hun toch ook dat er betaald is.
en als het zo is laat ze er lekker een rechtzaak van maken,je hebt toch betaald,gaan ze af als een gieter.
Het punt is dat die bedragen niet op de telefoonrekeningen staan. Ook niet op de mobiele en ook niet van HetNet. Het zijn spookbedragen of zoiets. De KPN kent de factuurnummers helemaal niet en VF heeft zogenaamd de facturen niet, die gaan ze nu opvragen bij de KPN. Maar ik heb zomaar het idee dat de KPN die facturen helemaal niet heeft, er valt dus niets op te vragen en dat gaat heel erg lang duren.

Ik zet morgen de rechtsbijstand er op(als ze er tenminste zijn..) in de hoop dat zij(of ik met hun hulp) er een fijne brief heen sturen. Kijken wie de langste adem heeft.

Toobjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:55

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Toobjuh »

wij hebben ongeveer een half jaar geleden mijn contract en enkele facturen opgevraagd bij VF het enige wat ze zeggen is dat het bij kpn ligt en dat ze het opvragen. ondertussen meerdere dwingende brieven verder nog steeds geen stukken. Het is inderdaad gewoon afwachten wie het het langst volhoud

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door keeezi »

ik had hetzelfde bij de KPN en Vesting finance , geen van de twee kan uitleggen hoe de kosten zijn ontstaan en de KPn heeft mij uitgelegd dat ze na 4 maanden hun gegevens wissen i.v.m. privacy ??? de Kpn zijn in mijn ogen gewoon ordinaire oplichters

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wie eist, bewijst!

als men stelt dat TS moet betalen, moeten ze dat ook kunnen aantonen.
Simpeler kan niet...

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Pavlova »

Mairi schreef:Vanmiddag kreeg ik een brief van Vesting Finance. Vage brief, vordering van de KPN, geen verdere informatie of specificatie.
Na heel veel heen-en weer gebel met de KPN en VF blijkt het om een aantal bedragen te gaan uit 2008 en 2009. Waarvoor is onbekend. De KPN kent de factuurnummers niet. Steeds hetzelfde bedrag, dus het kan geen telefoonrekening zijn. Internet is het ook niet. We hadden in dat huis alleen telefoon en internet via de KPN.
Ik heb nog nooit een factuur te laat betaald, laat staan helemaal niet. Heb nooit een herinnering of aanmaning gehad van de KPN. En ook niet van VF zelf, al zeggen zij dat ze eerder brieven hebben gestuurd. Ik snap er werkelijk helemaal niks van.
Klinkt als een geval van persoonsverwisseling, mogelijk heeft iemand met dezelfde achternaam en voorletter(s) die schuld gemaakt, die persoon was/is niet te vinden maar het incassobureau denkt nu de schuldenaar gevonden te hebben. Ze kunnen niet bij de gemeente informeren dus moeten ze uitgaan van andere gegevens, misschien wel uit het telefoonboek of van internet. Heeft u al een kopie ontvangen van de facturen waar het om gaat? Dan zou een en ander zo opgehelderd moeten zijn.

Mairi
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2010 18:05

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Mairi »

Nee, ik heb nog geen kopieën van facturen die wij niet betaald zouden hebben ontvangen. De aangetekende brief is maandag in ontvangst genomen volgens Tracktrace, dus dat kan nog wel even op zich laten wachten. Persoonsverwisseling zou eventueel kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk. De facturen van de KPN stonden toen nog op de bedrijfsnaam(eenmanszaak), sinds de verhuizing niet meer.

samira.je
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2010 10:03

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door samira.je »

Klinkt allemaal zeer bekend. Ik krijg nog een bedrag van ze terug maar ze steken alles gewoon in hun zak stelletje dieven dat ze zijn en dit moet een incasso voorstellen?

Schandalig voor KPN dat ZIj zaken doen met zo een flopbedrijf.

Mairi
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2010 18:05

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Mairi »

Ik heb nog helemaal niets van VF gehoord. Alleen een brief dat ze mijn brief hebben ontvangen en dat ze de KPN de fakturen laten uitzoeken.

Maarreh...de KPN zegt niet meer bij die fakturen te kunnen komen omdat het hele pakket naar FV is gegaan(lijkt mij bijzonder stug, ze moeten dat toch ook voor hun eigen administratie houden). Dus moet FV die fakturen toch zelf in bezit hebben.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien word het tijd om eenmalig een brief (aangetekend, handtekening retour) of een mail (met ontvangst- en leesbevestiging aan) te zenden naar vesting.

Inhoud:
- alles is betaald, er is geen achterstand - dus de vordering is onjuist
- handelwijze VF grenst aan het onbeschofte in haar (telefonische) reactie op jullie vragen - dus er word niet meer per telefoon gecommuniceerd, alleen schriftelijk.
- eis dat binnen 14 dagen (10 werkdagen) bewijzen geleverd worden, of een bevestiging dat de incassopogingen gestaakt worden - omdat anders aangifte zal volgen wegens poging tot afpersing.
- verzoek hen tot betalen van jouw kosten (telefoon, porto, administratie)

Stop er verder geen tijd meer in, totdat ze met facturen o.i.d. komen.
Verzamel ondertussen wat je kan (facturen, bankafschriften etc.) die jouw gelijk bewijzen - en doe alles, inclusief het hele ge emmer met VF, in een aparte map - dan heb je allles bij elkaar.

Reageert men niet binnen de door jou gestelde termijn - overweeg dan inderdaad aangifte te gaan doen. De handelswijze van sommige incassoclubs grenzen aan maffia gedrag.

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door marian1956 »

Ik heb een probleem met Vesting Finance.
Ik had 1 maand achterstand bij het Zilveren Kruis en die hebben het uit handen gegeven aan Vesting Finance.
Ik heb betaald aan het Zilveren Kruis en de kosten van Vesting Finance heb ik netjes aan hun overgemaakt.
Nu blijven ze volhouden dat er nog steeds niet betaald is. Dat het Zilveren Kruis tegen hun zegt dat er nog wat open staat. Ik heb al 4 x bevestigd gekregen bij het Zilveren Kruis dat er niks openstaat en heb alle printscreens opgestuurd aan Vesting Finance, 5 x gebeld met hun en de een na laatste keer werd ik zo onbeschoft behandeld door Dhr. de Bruin van vesting Finance die riep tegen mij ik zie U wel op de rechtbank.
Hij liet mij niet uitspreken en gooide de hoorn op de haak. Nu kreeg ik gisteren een brief dat ze de dagvaarding hadden aangevraagd bij de deurwaarder.
Ik weet echt niet meer hoe ik het aan hun verstand moet krijgen dat ik geen achterstand heb.
Wordt er echt moedeloos van. Dus toch maar met alle bewijzen naar de rechtbank denk ik

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Marian,

Nooit per telefoon doen.

Stuur ze eenmaal een brief (aangetekend, handtekening retour vanwege bewijs).
Voeg daar jouw bewijzen toe, en aantekening van ZK en naam persoon die je daar gesproken hebt.

Geef aan dat er niets open staat, en dat zij dus dringend verzocht worden hun dreigementen te staken.

Omdat zij fout zitten, en weigeren naar je te luisteren - kan je gelijk jouw kosten (telefoon, porto, etc.) in rekening brengen.

Geef erbij aan dat indien zij doorzetten, alle andere bijkomende kosten (vrije dag etc.) ook verhaald zullen worden, en je de optie open laat aangifte te doen van poging tot afpersing.

Ook zou ik een kopie naar Zilveren Kruis sturen - en hen verzoekengeen zaken meer te doen met een dergelijk bedrijf.

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door marian1956 »

Bedankt

Ik heb nu schriftelijk bewijs van het Zilveren Kruis dat er geen achterstand is.
Ze zoeken het daar maar uit bij Vesting Finance. Ik sta helemaal in mijn recht en laten ze het maar voor de rechter komen dan hebben zij een probleem en niet ik.
Ik heb helemaal geen zin om nu nog maar enige moeite te doen om mijn gelijk te krijgen.
Wat een zooitje is het daar zeg. :roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marian1956 schreef:Bedankt

Ik heb nu schriftelijk bewijs van het Zilveren Kruis dat er geen achterstand is.
Ze zoeken het daar maar uit bij Vesting Finance. Ik sta helemaal in mijn recht en laten ze het maar voor de rechter komen dan hebben zij een probleem en niet ik.
Ik heb helemaal geen zin om nu nog maar enige moeite te doen om mijn gelijk te krijgen.
Wat een zooitje is het daar zeg. :roll:
Maar, je staat sterker bij de rechter als je kan aantonen dat jij hebt geprobeerd een rechtszaak te voorkomen. Als Vesting dan toch doorzet, krijgen zij zowiezo alle kosten voor hun rekening, en kan je jouw tegenrekening (telefoon, porto, vrije dagen etc.) gelijk indienen.
Zeker als je betaald hebt zou ik daar gewoon achteraan zitten.

Vesting Finance
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:26

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Vesting Finance »

Goedendag Marian1956,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Vesting Finance
http://www.vestingfinance.nl

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vesting Finance schreef:Goedendag Marian1956,

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.
Gezien het feit dat de telefonische pogingen op niets uitliepen - hoe kan 'Marian' er op vertrouwen dat u nu ineens wel eerlijk handelt?

Gesloten