alfatrion schreef:De rechter kan uit je stelselmatig zwijgen afleiden dat je kennelijk op de hoogte was. Als je de eerste brieven niet hebt ontvangen, dan is dit een goed moment om dat aan te geven.
Als ik niets ontvangen heb, dan is het onmogelijk daarop te reageren. Waarop moet ik dan reageren? Ik heb immers niets ontvangen. Ik weet van niks voor zover het incassobureau of de rechter kan achterhalen. Misschien heeft de postbode het wel in de vuilnisbak gegooid.
alfatrion schreef:
czarczar schreef:Ten tweede schiet je in de verdediging wat uitgelegd kan worden dat je de vordering ook nog accepteert als zijnde terecht, maar discutabel.
Dat zie ik wat minder zwart.
Ik moet toegeven, ik ook, was een zwakker argument van mij.
Maar je kunt de keuze maken helemaal niet te reageren als je niets hebt besteld en ook geen abonnement bent aangegaan. Dan ook geen aangetekende brieven aannemen natuurlijk, want dan ben je aantoonbaar op de hoogte. Niet dat je daarmee schuldig bent. Je bent niets verplicht aan iemand die probeert je iets aan te smeren.
alfatrion schreef:czarczar schreef:Begrijp me goed, als de vordering terecht is, dan is het beter wel te reageren, maar als ze onterecht is, zwijgen als het graf.
Ik zie niet zulke grote bezwaren in reageren. Als je geen overeenkomst overeengekomen bent, dan kun je dat gewoon aangegeven. Als je wel overeenkomst overeengekomen bent, maar de tegenpartij als eerste aan zijn verplichtingen moest voldaan, dan kun je dat gewoon aan
Klopt, maar waarom zou je dat doen?
Ik kan jou morgen wel 100 vorderingen sturen uit allerlei naam. Krijg je een dagtaak aan.
Ik voorzie juridisch ook geen groot probleem als je wel reageert, maar waarom al die moeite doen? Daarbij weet ik zeker dat het incassobureau dat ziet als 'we hebben beet'. Die blijven dan doorgaan met dreigbrieven sturen.
Gewoon niet reageren, dan weten ze niks. En juridisch staan ze niet sterker als wanneer je wel reageert. Alles wat je in je reactie schrijft als onwetende burger kan ook nog eens tegen je worden gebruikt, dus liever niet.