LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie kan ons helpen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bodymate
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:33

wie kan ons helpen

Ongelezen bericht door bodymate »

hulp gezocht!!

sinds vier jaar sta ik onder bewind op vrijwillige basis.
daar ik er financieel een puinhoop van had gemaakt, was vrijwillig bewind de beste optie.
het eerste jaar was erg moeizaam, daarna bleek het allemaal zijn gang te gaan, maar niets is minder waar.
het blijkt nu achteraf dat de bewindvoerder er een grote zooi van gemaakt heeft, en inplaats van de schulden af te lossen, zijn ze alleen maar groter worden.
als ik om uitleg vraag weet hij mij niets te vertellen, en kan hij mij geen duidelijkheid verschaffen.
er zijn heel veel onnodige incasso kosten gemaakt, waar ik helemaal niets van af weet.
hij had met verschillende schuldeisers een betalingsregeling getroffen, maar deze niet nagekomen omdat er onvoldoende geld aanwezig was. (zegt hij)
ik heb elke maand gezorgd dat er voldoende saldo binnen kwam, en alles met hem overlegt m.b.t vakantie, kledinggeld, telefoonkosten, extra's enz enz.
nu willen ze ons huis openbaar gaan veilen, omdat meneer "de bewindvoerder" zijn werk niet goed heeft gedaan!!
we zijn ten einde raad, en dit zet heel veel druk op ons dagelijks leven en onze relatie.
wat kunnen we hier tegen doen?
kunnen we de onnodig gemaakte incassokosten ergens op verhalen?
een andere bewindvoerder is voor ons geen optie, onder bewind uit gaan wel, maar dit vinden wij een te groot risico.
wie o wie kan ons hier bij helpen??
:?
groetjes radeloos stel

Hieke37
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2005 17:07

Re: wie kan ons helpen

Ongelezen bericht door Hieke37 »

Helaas heb ik geen oplossing maar ik wil jullie wel veel sterkte wensen. Ik kan me voorstellen dat als je denkt alles goed te hebben geregeld je dit wel erg rauw op je dak komt. Vind het zo erg dat er toch nog van die ellendige rotmensen op de wereld zijn die over de ruggen van onschuldige mensen dit soort praktijken uitoefenen. Mss naar de rechtsbijstand??????.
Sterkte en ik hoop dat er mensen zijn die jullie kunnen helpen, Hieke

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: wie kan ons helpen

Ongelezen bericht door NAK »

radeloos stel,

Als jullie, officieel door een kantonrechter onder bewind zijn gesteld, ook al is dit vrijwillig, dan kun je bij hem een klacht indienen over de handelwijze van jullie bewindvoerder.
De kantonrechter kan dan waarschijnlijk de openbare werkoop van jullie huis tegenhouden.

Is het onder bewind stellen een onderlinge afspraak geweest tussen jullie en de " bewindvoerder ", dan lijkt het mij zinvol om aangifte van verduistering te doen bij de politie.
Zeg er dan wel bij dat ze de zaak zo snel mogelijk behandelen in verband met de verkoop van je huis.

Niet te lang mee wachten, want dan worden de problemen alleen maar groter.

succes en sterkte

bacardi
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2005 16:03

Re: wie kan ons helpen

Ongelezen bericht door bacardi »

als het C. van der Linden is dan zullen er wel meer mensen zijn die door hem gedupeerd kunnen wezen.

De bewindvoerder is verantwoordelijk voor wat hij doet, kwijt hij zich hier slecht van kies dan een andere of stuur een advocaat op zijn dak.

Bacardi

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: wie kan ons helpen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

moet je wel het geld voor hebben, voor dat laatste.

Gesloten