LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] account gejat door facebook

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pedro90
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2015 11:26

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door pedro90 »

ik weet het niet hoor maar facebook blijft gewoon om ID kaarten vragen
vandaag wou ik op facebook en opeens zeggen ze dat me naam niet echt is en dat ik maar ff een kopie van me ID moet sturen nou heb ik vele berichten gelezen van dat ze dat niet mogen vragen en van dat het eerder een fout was van hun maar nu doen ze het gewoon weer betekend dit nu gewoon dat ik me acount kwijt ben

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je je legitimatie (BSN onleesbaar gemaakt) opstuurt krijg je je account weer terug en is er ook bewezen dat je naam echt is.
Jij hebt het volste recht om geen copy ID te sturen en vervolgens hebben zij het volste recht je als lid te schrappen.

pedro90
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2015 11:26

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door pedro90 »

ik heb me acount gewoon terug gekregen zonder dat ik me ID heb gestuurd :)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien zijn ze gisteren wel geschrokken ;-)

wanatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2015 16:57

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door wanatje »

Af gelopen Dinsdag ben ik van FB verwijderd en vragen nu mijn ID.
Ik gebruik mijn eigen naam niet op FB omdat ik niet wil dat er mensen zijn die via google op mijn pagina komen. Kan truttig zijn van mij, maar de mensen die ik toe wil laten kies ik dan zelf of geef de url.
Zie eerdere bericht dat er iemand is die weer op FB kan, hoe is dat gelukt (zonder ID)
FB mag toch niet om een ID vragen,
Heb geen geheimen hoor, maar het hoort niet.

wanatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2015 16:57

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door wanatje »

pedro90 schreef:ik heb me acount gewoon terug gekregen zonder dat ik me ID heb gestuurd :)
Hoe is je dat gelukt?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door bprosman »

FB mag toch niet om een ID vragen,
Heb geen geheimen hoor, maar het hoort niet.
Misschien niet, maar FB kan je wel verplichten (volgens de algemene voorwaarden) om met je eigen naam te registreren.
Ik gebruik mijn eigen naam niet op FB omdat ik niet wil dat er mensen zijn die via google op mijn pagina komen
Heb geen geheimen hoor, maar het hoort niet
Contradictio in terminis.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: account gejat door facebook

Ongelezen bericht door sylvesterb »

"Account gejat door facebook" nu lijkt het of Facebook iets van je gestolen heeft, dat is niet het geval. Je maakt gebruik van een dienst die Facebook biedt en bent akkoord gegaan met hun voorwaarden.

Je vermeldt een link om je gelijk te halen dat Facebook niet mag vragen naar je ID bewijs. Natuurlijk mag Facebook gewoon vragen naar je ID bewijs, iedereen mag hierom vragen, verschil is dat je het niet verplicht bent te geven.

En Facebook mag dan conform haar gebruiksvoorwaarden, waarmee je bij aanmelding akkoord bent gegaan, je account bevriezen/verwijderen zie https://www.facebook.com/legal/terms.

"Je verstrekt geen valse persoonlijke gegevens op Facebook en maakt zonder toestemming geen account voor iemand anders"

Als jouw naam juist is wat heb je dan te verbergen, zie https://pim.bof.nl/gebruikers/geef-niet-meer-dan-nodig/ hoe je enkel de informatie verstrekt die zij nodig hebben om je identiteit te controleren. Heb je wel een valse naam opgegeven dan heb je pech.

Voor BN'ers heeft Facebook een speciale regeling maar voor gewone gebruikers geldt dat je niet met een "valse" naam mag registeren.

Je kunt natuurlijk ook gewoon geen Facebook account nemen, werkt prima.

Gesloten