LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bulldog38
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2009 17:06

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door bulldog38 »

Hi MJosé,

In jouw posting vroeg je waar ik vandaan kom. Het is Eindhoven.

Overigens ontving ik twee brieven van Alice. Een brief was geadresseerd aan dhr. V., terwijl de andere brief aan mij gericht is. Het mooiste van alles is dat ik een klantnummer heb van Alice (volgens hun brief). Nogmaals telefonisch duidelijk gemaakt dat ik geen klant ben van hun. Ik overweeg wel om andere (juridische) stappen te ondernemen wanneer ze niet binnen een korte termijn tot een oplossing komen. Het zou goed zijn dat er op Radar een programma over de provider Alice wordt gemaakt.

Ik heb in ieder geval nog nooit zulke amateurs als Alice meegemaakt.

MJosé
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2009 17:04

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MJosé »

Ik heb gisteren een brief gestuurd naar DAS om te vragen of zij ons als groep kunnen verdedigen en eventueel te vertegenwoordigen.
Even afwachten dus.
De wetswinkel is ook bereid om mij of ons te helpen (die studenten bij de UVA zijn goed). Ik wacht op bericht van DAS.

Vanmorgen kreeg ik bericht van de accountant/deurwaarder dat, als ik binnen 5 dagen niet betaal ik genoteerd wordt als wanbetaler op een zwarte lijst. Ben benieuwd of dat zo maar mag? Weet iemand hier iets meer van?
Als dat het enige gevolg is van mijn conflict met Alice vind ik het verder wel goed.
MJosé

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door TdeHond »

U krijgt dan w.s. een BKR registratie. Dat heeft gevolgen bij afsluiten hypotheek of b.v. een ander mobiel abonnement of een lening.
http://www.bkr.nl/MeestGesteldeVragen.aspx?pid=77

bulldog38
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2009 17:06

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door bulldog38 »

Hi MJosé,

Als je onterecht te boek gaat staan bij het BKR, kun je juridische stappen ondernemen.

Ik heb nog geen dergelijke brief van een deurwaarder ontvangen. Wanneer dit wel het geval is, zal ik zeer zeker (juridische) stappen ondernemen. Alice zal maar moeten kunnen bewijzen dat ik dhr. V. en abonnee van hun ben en ook een modem van hun op mijn adres staat. Ze zullen met een door mij ondergetekende contract (want ik heb onder mijn eigen naam schijnbaar een klantennummer bij Alice) bij de rechter moeten kunnen overleggen. En zoals ik al eerder heb gepost, ben ik niet aangesloten op het KPN netwerk en zal er bij mij ook geen enkele ADSL modem kunnen werken.

Het vervelende voor Alice is dat ik het tegendeel wel kan bewijzen :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hiervoor heb ik Alice verschillende keren een brief gestuurd en ook nog eens gebeld dat ik de betreffende persoon niet ken.
W.s. is n.a.v. uw brieven een accountnummer aangemaakt.
U kunt er nog een aangetekende brief aan wagen gericht aan Alice.
Geeft daarin aan dat u herhaalde malen heeft aangegeven d.m.v. brieven en telefonisch dat u
a. niet de heer V. bent
b. geen klant bent bij Alice noch dat ooit zal worden.
c. u het bewijs van het tegendeel toe te sturen.
Geeft aan dat u uiterlijk binnen 4 weken een brief met excuses verwacht t.a.v. de gemaakte fouten bij Alice.
Geeft ook aan dat mocht Alice in gebreke blijven hun blunders recht te zetten u e.e.a voor zal leggen aan de Geschillencommissie + daar ook schade vergoeding zal vragen voor de kosten die u onnodig moet maken.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijst goed bewaren voor gebruik bij Geschillencommissie. Dit is de goedkoopste manier van juridische stappen die u kunt ondernemen.

Niet nu de eis tot schadevergoeding indienen omdat zij geen bankgegevens in handen mogen krijgen.
Sterkte!

bulldog38
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2009 17:06

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door bulldog38 »

Beste forumleden,

Op 23 juni jl., ontving ik wederom een (2e) herinnering die gericht is aan dhr. V. Als reactie heb ik een e-mail teruggestuurd aan [email protected] en CC: [email protected] en [email protected].

Geachte heer/mevrouw,

Heden ontving ik van u post welke geadresseerd is aan dhr. P. V (klantnummer NLxxxxxxxxxx). Het betreft een tweede herinnering. Ik heb aan uw klantenservice al verschillende keren (via brieven, e-mails en telefonisch) duidelijk gemaakt, dat dhr. V. niet op mijn adres (xxxxxxx laan xx in Eindhoven) woonachtig is. Ondanks blijft u steeds post naar mijn adres sturen. Een medewerkster van u klantenservice durfde zelfs te vertellen dat u modem op mijn adres staat. Helaas moet ik u mededelen dat er op mijn adres geen modem van u staat en ik zelfs ook niet ben aangesloten op het KPN of BBned netwerk. Ik maak gebruik van een UPC kabelmodem en ben daar ook abonnee van. U zult wel begrijpen dat ik ook nooit niet aan het op de herinnering vermelde bedrag van €22,40 aan u zal voldoen.
Als ik u een advies mag geven, zou u via de gemeente Eindhoven proberen om achter het juiste adres van dhr. V. te komen. In ieder geval wens ik geen rekeningen en, of betalingsherinneringen van u op mijn adres te ontvangen. Mocht u toch niet aan mijn verzoek willen voldoen, zal ik genoodzaakt zijn bij mijn rechtsbijstand advies te vragen en eventuele juridische stappen te ondernemen.

Ik verwacht 3 dagen na ontvangst van deze mail een reactie van u.



Vandaag ontving ik van Alice een brief, waarin zij hun oprechte excuses aanbieden voor het ontstane ongemak. Verder staat erin dat ze dhr. V. zullen overdragen aan incassobureau EDR. De brieven die bestemd zijn voor V. (die op mijn adres komen) kan ik negeren. Wel is mij door Alice verzocht het verhaal nogmaals aan het incassobureau te vertellen wanneer ze met mij contact opnemen.

Nu nog afwachten of provider Alice zich aan hun woord houden, anders zal ik alsnog juridische stappen ondernemen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht het incassobureau contact opnemen stuur dan een kopie van de brief van Alice. Doe dit niet aangetekend.

Brief van Alice zorgvuldig bewaren * tot in lengte der dagen * Deze gouden brief mag niet verloren gaan!

Mocht er een incassoprocedure volgen dan is dat het probleem van Alice, niet van u.

bulldog38
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2009 17:06

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door bulldog38 »

Geachte TdeHond,

Ik zal uw advies zeker opvolgen.

In ieder geval, bedankt voor uw reactie en nu hopen dat de andere benadeelden hun recht kunnen halen.

mvg,

bulldog38

EvDamen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2009 15:18

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door EvDamen »

hallo allemaal,

Ik lees alle ellende hieronder zonet door en heb misschien een tip: alice is op het forum van tweakers actief om mensen te helpen met problemen. Ik weet niet of dat werkt, maar misschien kunnen ze je daar nog wel helpen met dit alles.

groetjes Evert (een tevreden alice gebruiker... sorry)

MargaH
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:58

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MargaH »

Hallo daar forumleden,

het doet me deugd dat ik niet de enige stommelling ben die met Alice iets wilde. Wanneer mensen een rechtszaak willen gaan beginnen doe ik graag mee want ik krijg nu een incassobureau op m'n dak.
Mijn verhaal:
• Op 28 januari zou Alice geactiveerd worden. Dit is niet gelukt.
• Alice zou voor de nummerportering zorgen volgens de brief van 15 december (uw kenmerk 10235949) is dit reeds in behandeling genomen.
• In een brief van 30 december (uw kenmerk 10245101) staat echter dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. De helpdesk vermeldt dat nummerportering pas kan nadat Alice actief is en dat ik daarna zelf mijn abonnement bij KPN moet opzeggen. Ook wordt nu duidelijk dat ik een tijdje niet op mijn oude telefoonnummer bereikbaar zal zijn. Hier ben ik niet blij mee.
• De helpdesk geeft tegenstrijdige informatie want bij een volgend contact wordt mij verteld dat Alice mijn Kpn abonnement zal opzeggen na activering. Het blijft de hele tijd onduidelijk of ik dit nu zelf zal moeten doen of niet.
• Wat activering betekent volgens Alice is mij onduidelijk maar Alice doet het niet op 28 januari. Ook niet op 4 februari. (uw kenmerk 10268393)
• Aan mijn aansluiting kan het niet liggen want Kpn blijft het gewoon doen. Wanneer ik het KPN modem vervang door het Alice modem gebeurt er echter niets.
• Volgens de helpdesk kan de oorzaak hiervan gezocht worden in het feit dat Alice op twee andere draden levert. Ik heb vervolgens een tweede aansluiting in de meterkast gemaakt en Alice aangesloten op de andere twee draden. Ook dit levert niets op en de volgende persoon van de helpdesk vindt dat ik gewoon op het oude contact moet aansluiten.
• Ondertussen wordt het 18 februari. Wanneer ik mijn Kpn abonnement niet voor 19 februari opzeg zit ik weer een maand langer aan Kpn vast. De helpdesk van Alice zegt dat alles goed komt en dat ik vast mijn KPN abonnement kan opzeggen. De KPN helpdesk zegt dat als ik mijn KPN abonnement zelf opzeg ik mijn nummer niet kan meenemen en dus een ander telefoonnummer ga krijgen.
• Op 18 februari kom ik er naar weer een gesprekje met de helpdesk ( overigens allemaal even vriendelijk) dat haast betekent dat mijn aansluiting voor 24 februari behandeld wordt. Niet duidelijk is of ik al die tijd mijn Kpn modem moet ontkoppelen zodat Alice kan testen. Dit laatste betekent dat ik zonder internet en telefoon zit. Dit is teveel. Ik werk veel thuis en kan niet zonder internet of telefoon.
• Het is jammer want Alice zou goedkoper en sneller zijn maar ik besluit dat ik niet verder met haar wil.

Er wordt vervolgens €135 van mijn rekening afgeschreven.
Ik laat het terugboeken
Er wordt nogmaals afgeschreven en weer boek ik het terug.
Ik bel nogmaals om duidelijk te maken dat ik de rekening ook niet vindt kloppen want ik ben bij alice via de breedbandwinkel aangemeld en zou geen aansluitkosten voor KPn ( om weer een analoge lijn te krijgen) hoeven te betalen en per maand slechts 19,95
De breedbandwinkel bevestigd dit telefonisch.
Alcie zegt vandaag dat ik echter tussendoor ben afgemeld voor Alice en weer ben aangemeld en dat ik dus de volle pond moet betalen ?????

O ja en mijn verzoek voor creditering is afgewezen en daar valt niets meer aan te doen. betalen of incassobureau.
Wat gebeurt er als ze een incasso bureau op je afgestuurd wordt? Ik hoorde van iemand die geen hypotheek kan krijgen omdat hij nog een rekening van een mobiele telefoon had openstaan.

groetjes

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door TdeHond »

Er wordt nogmaals afgeschreven en weer boek ik het terug.
een bedrijf mag niet 2 x een zelfde a.i. doen.


U bent de dupe van geklungel van Alice.

Stuurt hen een aangetekende brief ( Bezwaar tegen onjuiste factuur) met daarin datum van éénmalige aanmelding + afspraken van de kosten.
Datum waarop u een werkende verbinding heeft.

Geeft aan dat u Alice uiterlijk 4 weken de tijd geeft om een juiste factuur ( gespecificeerd) schriftelijk toe te zenden.

Mocht Alice in gebreke blijven dit te doen u e.e.a. zult voorleggen bij de Geschillencommissie.

Geeft aan dat u nu reeds een klacht indient over de overstapproblemen die Alice veroorzaakt heeft bij consuwijzer.nl

Brief aangetekend met ontvangstbevestiging versturen. Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren in map.
Hierbij ook een log voegen van wat zich tot nu toe heeft afgespeeld.

Bij de Geschillencommissie kunt u dan m.n. voorleggen dat u zich éénmalig op dd. ... heeft aangemeld met afspraak over de kosten en wat Alice u nu in de maag dreigt te splitsen.

Sterkte

debirmaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:03
Locatie: Alkmaar

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door debirmaan »

Hi,

Ook ik ben een Alice slachtoffer.
Ik ben nu aan het rond kijken om over te stappen naar een andere provider want ik ben het meer dan zat.

Bij de eerste installatie ging het al mis. Geen signaal en na weken wachten en bellen en mailen via andere internet aansluitingen eindelijk een oplossing. Het werkt maar ik krijg natuurlijk wel een rekening vanaf het begin van mijn abo.

Dit pikte ik niet en ik heb het geld meteen terug laten boeken en een klacht in gestuurd. Daarop kreeg ik een vriendelijke brief van de klanten serivce en mij werd een groot deel kwijt gescholden. Of ik toch wel gauw het resterende bedrag wilde betalen want anders zouden ze een incasso buro in de arm nemen.
Ik heb betaald en alles ging goed .... tot een maand of zo geleden.
Er stond nog een deel van een rekening open, of ik dat maar even wilde betalen. Je raad het al ...... dat was dus het deel wat mijn was kwijt gescholden.

Dus ik bellen met de klantenservice ..... het zou recht gezet worden ... sorry.
Niet dus want na twee weken weer een aanmaning ... ik weer bellen en een mail gestuurd met als bijlagen de brief van hun eigen klantenserice. Na een week pas antwoord gekregen ..... ze zouden de incasso procedure stopzetten ... sorry.
Helaas toch weer een aanmaning , ik weer bellen en mailen ..... er wordt weer naar gekeken. Per post ontvang ik een heel wazig verhaal over verkeerde crediteringen en zo. Per telefoon krijg ik een nog vreemder verzoek. Of ik het bedrag toch maar wilde betalen dan werd het met de volgende rekening gecrediteerd :shock:

Ik vond dit een vreemd verzoek en heb een klacht neer gelegd per brief (wederom). Intussen zag ik dat er weer een factuur was binnen gekomen en wat zie ik, ze hebben inderdaad het geld gecrediteerd. Ik heb dus maar aan hun verzoek gehoor gegeven en het bedrag maar weer meteen terug gestort.

Dit gedoe heeft echter zo lang geduurd dat ze mijn telefoon dienst hebben stop gezet zolang er nog een bedrag open stond. Ik ben dus de dupe geworden van hun eigen administratieve rotzooi.

Weer bellen via mijn mobiel en via kantoor om een en ander weer in gebruik te laten stellen. De laatste keer dat ik belde stond er veder niets meer open aan betalingen echter het aansluiten van de telefoon bleek niet zo simpel te zijn. Er was een storing en zou toch met 24 uur verholpen moeten zijn.
Dit grapje heeft dus nog een 2 weken geduurd voordat alles weer werkte.

Het is echt te gek voor woorden dat dit soort slechte providers blijkbaar in Nederland ongestraft mogen verder werken.
Als het werkt dan gaat het goed, maar o wee als er problemen zijn, dan moet je bellen met call centers, met hoge rekeningen en personeel dat niets kan of mag. Je krijgt nooit een persoon aan de lijn die meteen iets voor je kan oplossen. Altijd moet er een ticket aan gemaakt worden voor een technische afdeling en wordt het met 10 werkdagen opgelost.

Ik heb inmiddels mijn telefoonnummer laten porteren naar Budget Phone. Dat was al in gang gezet toen ik al die tijd niet kon bellen en heb nu via hun een tweede nummer wat perfect werkt. Prima klantenservice, direct contact per telefoon zonder 0900 nummer en ook direct antwoord per email. Zo hoort het.

Bij Alice het abo aan laten passen heeft geen zin. De prijs blijft hetzelfde .... 29.90 (internet en bellen) of 19.90 +9.50 (internet en lijnhuur).

Kortom .... ga niet in zee met Alice ..... maar bij welke provider je wel moet zijn weet ik onderhand ook niet meer.
KPN en XS4all zijn behoorlijk aan de prijs.
Telfort scoort ook hoog in de klachtenlijst als ik zo het internet er op na lees.
Het Net gaat maar tot 8 MB.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je waarschijnlijk weer eerst een KPN lijn moet hebben want anders brengen ze weer lijnkosten in rekening. Dit staat o.a. te lezen bij Tele2 ... als ik geen KPN lijn heb vragen zij er een aan en brengen ze bij sommige abo's lijnkosten in rekening. Er ligt een lijn waarover nu een adsl signaal loopt, waarom kan deze niet gewoon door de nieuwe provider over genomen worden ?

Het kabinet heeft overstappen gemakkelijk gemaakt maar ik zie er nog maar bar weinig van terug.

Groetjes,
De Birmaan

Alice Webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2009 12:18

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

Beste allemaal,

Sinds kort zijn we met ons merk Alice actief op diverse fora uit naam van "Webcare", en zo nu ook op het Tros Radar forum.

Even een voorstelrondje kan geen kwaad: Wij zijn vijf Alice 2de-lijns medewerkers (Ferry, Olav, Adri, Weijer en Jurre), bepakt en bezakt met kennis en kunde en een drive om onze klanten te helpen waar mogelijk. We hebben hiervoor uiteraard de toestemming van onze directie, maar aangezien zij niet alles kunnen bijhouden wat wij posten is een disclaimer onvermijdelijk:

Disclaimer

Ik ben als tweedelijns medewerker werkzaam bij Alice en heb van mijn manager toestemming gekregen om namens Alice te reageren binnen de aangewezen fora. Ik zal problemen verhelpen en passend advies geven op gestelde vragen binnen dit forum maar ik doe dit wel op eigen verantwoordelijkheid. Wanneer er discussies ontstaan zal ik me dus terug moeten trekken.

Ik werk al sinds lange tijd voor Alice en heb in de tussentijd ervaring opgedaan met bijna alle aspecten van onze dienstverlening. Een 100% garantie geven dat ik een probleem op zal lossen is onmogelijk maar ik zal altijd mijn best doen om tot een oplossing te komen die voor beide partijen positief is.

Verder kunnen er geen rechten ontleend worden aan hetgeen ik hier post uit naam van Alice. Ik heb dan wel toestemming om hier te posten onder werktijd, maar Alice kan niet al mijn posts bijhouden. Deze afspraak was ook één van de voorwaarden waaraan ik me moet houden als ik wil posten op een forum.

Ik zal problemen op een open en eerlijke manier oppakken maar verwacht van mij geen ‘de klant is koning’ houding. Indien een probleem in het domein van Alice onstaat zal ik dat zeker toegeven en proberen een oplossing te vinden. Echter, indien het probleem in het domein van de klant ligt zal ik dat ook gewoon aangeven.

einde disclaimer

Tot zover het 'officiele" stuk. Nu kunnen we echt aan het werk gaan!

Met vriendelijke groet,

het Alice Webcare team

Alice Webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2009 12:18

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

Beste allemaal,

Ik heb op deze pagina's diverse problemen gelezen waar ik graag mee aan de gang wil gaan. Wat ik daarvoor nodig heb is een klantnummer zodat ik de systemen kan raadplegen.


Als u wilt, kunt u gewoon een reactie plaatsen met uw klantnummer en, indien ik die hier nog niet heb kunnen teruglezen, een omschrijving van uw klacht of probleem. U mag uw klantnummer ook mailen naar [email protected]

Ik hoop snel voor jullie aan de gang te kunnen gaan, dus ik zie de klantnummers graag tegemoet!

Groet,

Ferry

debirmaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:03
Locatie: Alkmaar

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door debirmaan »

Beste Ferry,

Helaas komt jou oproep voor mij te laat.
Door de wanprestatie die Alice levert ben ik op zoek gegaan naar een andere provider.
Opzoek en gevonden.
Aan het einde van deze maand wordt mijn vaste telefoonnummer geporteerd naar Budget Phone en per 1 september ga ik ADSL afnemen bij SpeedXS.

Voor beide bedrijven geldt dat ik direct contact heb met mensen met verstand van zaken, mensen die me direct een antwoord geven op vragen en/of problemen oplossen.
Bij Alice moet alles door gegeven worden en links weet niet wat rechts doet.
Het laatste voorbeeld is dit weekend. Ik ontvang 2x dezelfde brief over een openstaande rekening, terijl ik reeds schriftelijk en ook mondeling de bevestiging heb gekregen dat er niets open staat.
De mederwekrer aan de telefoon heeft dit zaterdag nogmaals bevestigd en ook verteld dat er geen brieven naar mijn verstuurd zijn. Nou begin ik me toch echt af te vragen hoe men daar te werk gaat.

Nu ik de bevestiging van mijn nieuwe provider binnen heb ga ik straks bellen om mij abo op Alice op te zeggen. Ik hoop dat daarna alles goed gaat en ik verschoond blijf van verder problemen welke ik op andere fora lees.
Ik hoop ook dat er geen problemen komen bij het overnemen van nummer en lijn. Men heeft mij verzekerd dat dit geen probleem geeft maar gezien de huidige stand van zaken ben ik daar helaas nog niet zo zeker van.

Ik hoop van harte dat je de problemen van andere kan verhelpen en daarmee het imago van Alice kan herstellen.

Groetjes,
De Birmaan

Alice Webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2009 12:18

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

Beste De Birmaan,

Het is zeer spijtig om te horen hoe u Alice ervaren heeft.
Mocht er iets fout gaan, mail mij dan op [email protected].
Dan kan ik mijn best doen om het overstappen naar uw nieuwe provider zo soepel mogelijk te laten verlopen!

Groet,

Ferry

MargaH
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:58

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MargaH »

Het vriendelijke aanbod om te bemiddelen bij Alice lijkt leuk maar heeft niets uitgehaald. ( er is denk ik ook niets gedaan) Inmiddels heb ik een incassobureau 170 Euro betaald voor een dienst die nooit ontvangen is en ga ik nu maar naar de klachtencommissie. :evil:
Ik heb in juli ook nog het hele verhaal naar het Incasso bureau gestuurd en dat heeft weer een vertraging opgeleverd. Niemand lijkt het gek te vinden dat Alice op 2 maart schrijft: "Helaas is de door u gemelde storing vooralsnog van kracht" en daarna in alle correspondentie maar blijft volhouden dat het probleem op 20 februari was opgelost.
Conclusie:
Alice is de slechtste internet provider 2009

Marga

jurriaan92
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2010 19:34

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door jurriaan92 »

Beste Alice Webcare,

Zojuist een mail aan jullie verzonden:
2x de telefoon over laten gaan, vervolgens een brief sturen dat ik niet te bereiken ben en dat ik u moet contacteren, typisch Alice. Dan vervolgens een keuzemenu en een paar minuten verder, en dan krijg je zo’n typische Alice medewerker aan de lijn.

Zojuist contact met u gehad:

- U heeft het modem ontvangen
- U bent van mening dat dit te laat is (wat niet waar is, is verzonden binnen de termijn die u stelde in uw herinneringsbrief)
- U rekent mij daarvoor dit belachelijke bedrag aan

U heeft gelijk, ik heb hem niet binnen 4 weken aan u verzonden. U heeft aan mij een rappel verzonden dat ik hem binnen een bepaalde periode alsnog moest versturen.
Dat heb ik gedaan (of nee, dat heb ik laten doen, aangezien ik zelf werk en niet de gelegenheid er toe had). Wettelijk gezien voldoe ik dus aan mijn verplichtingen (immers, pas bij een tweede verzoek is er juridische aansprakelijkheid mogelijk). En vervolgens rekent u nog gewoon een belachelijk bedrag voor een BBned/CJ modem (wat zullen ze kosten? 35 euro?) aan, terwijl u het modem wel al heeft ontvangen! Maar omdat het te laat is ontvangen (wat niet waar is) rekenen jullie dit aan. Jullie kunnen een simpele fout die jullie maken geeneens herstellen (ik adviseer u eens om te kijken waarom ik bij Alice weg ben gegaan), maar oplichten gaat jullie wel goed af. Maar goed, u zoekt het maar uit, ik ben het wel zat ondertussen. U kan facturen blijven sturen, betalen zal ik ze niet.


En weet u waarom ik weg ben gegaan bij Alice? Omdat ik mijn online facturen niet in kon zien. Ik zag in de Alice lounge de facturen van een andere klant. En waarschijnlijk een andere klant die van mij. Wat heel slordig is, maar kan gebeuren. Maar als ik dan na meerdere malen het te hebben aangegeven nog steeds krijg te horen dat ik uw helpdesk moet bellen (wat echt totaal geen zin heeft gezien het lage kennisniveau), dan is voor mij de maat vol.
En dan nu dit weer. Ik ben manager geweest bij een ISP helpdesk, ik weet dus heel goed wat voor modems jullie gebruiken en wat die kosten (Ook wij gebruikten CJ modems). Het is echt pure oplichting om er dan zo'n bedrag voor te vragen als hij te laat ontvangen is (wat overigens nog geeneens het geval is!). En dan ook nog de modem in bezit houden!!!
Ik moet eerlijk zeggen, totaal geen problemen gehad met het internet, snelheid was goed en een stabiele verbinding. Maar gewoon door dat hele administratieve gezeik ben ik heel Alice zo zat geworden. Elke keer weer hetzelfde liedje.
Klantnummer: NL00172294

Hailey
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2010 21:56

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door Hailey »

Ook ik en mijn vriend zijn de dupe van Alice!

Alice die zogenaamd zo goed werd aangeschreven, wij zouden in februari aangesloten worden, aansluitkosten Alice maar liefst 100 euro, dit zou echter geen probleem zijn als wij idd begin februari aangesloten zouden zijn, maar helaas was dit niet het geval en hier begon de maanden lange drama met Alice...

Het begon al met het feit dat wij een dag thuis moesten zijn om aangesloten te worden, mijn vriend geregeld om thuis te zijn die dag, maar helaas er kwam die dag niemand, wij in de avond gebeld met Alice, zij hadden het druk en het zou weer een week gaan duren, na aandringen van ons wisten zij toch de volgende dag een gaatje vrij te maken voor ons..

De volgende dag weer thuis gebleven tegen de tijd dat wij dachten er komt weer niemand kregen wij een telefoontje van de man die het zou komen aansluiten of we al verbinding hadden want hij had ons aangesloten! Wij hadden dus helemaal niet thuis hoeven zijn om de verbinding tot stand te laten komen!!! Maar goed wij zagen geen lampje branden dus dat betekende dat het internet niet zou werken, de man zou Alice bellen, wij hebben vervolgens niks meer van de man of Alice vernomen...

Wij de volgende dag bellen met Alice (15 cent per minuut plus de kosten van je mobiele telefoon want de huis lijn deed het ook niet die wij via Alice hadden genomen!

Wij hebben vervolgens een maand lang bijna elke dag met de "hulplijn'' van Alice aan de telefoon gezeten om internet te krijgen, niemand kon ons helpen, na een maand bellen werd er ons verteld dat onze klacht twee weken op de verkeerde afdeling had gelegen!!!

Na anderhalve maand met Alice te hebben gebeld zonder een oplossing van hun kant kwamen wij thuis en tot onze verbazing brandde het lichtje van het internet, wij meteen geprobeerd of het internet het deed en verdomd ja hoor het internet deed het! Fijn, maar wat raar dat Alice niet even contact met ons had opgenomen, maar ja wij waren al lang blij dat het internet het deed, maar dat was voor korte duur, omdat wij zo lang hadden moeten wachten op internet en zo veel hadden gebeld wilde wij een tegemoetkoming, wij hadden een klachtenbrief gestuurd, helaas werd hier niet op gereageerd, na een maand gebruik te hebben gemaakt van het internet bleek ook nog eens dat het internet EN de telefoon er om de 5 a 10 minuten uit knalde, dit betekent dat wanneer ik aan het bellen was dat ik na 5 a 10 minuten werd verbroken , nou das leuk onbeperkt bellen van Alice! En wanneer je dus een uitzending via uitzending gemist aan het kijken bent dat je na 5 a 10 minuten er worden uit geknald en dus moet refreshen, heeeeeel irritant, wij namen dus weer contact op met Alice...

Onze vraag was waarom er niet werd gereageerd op onze brief, zij hadden deze niet ontvangen, ik was een beetje klaar met Alice en heb toen per telefoon Alice opgezegd en hen verteld dat ik het bedrag dat zij hadden afgeschreven van mijn rekening zou storneren want ik wilde dat zij zouden reageren op mijn klacht en dat ik niet zou betalen voor half geleverde producten!

Nu krijg ik dreigbrieven van Alice dat ik moet betalen en dat zij anders mij zullen afsluiten en dat er dan kosten van 50 euro zouden bijkomen als ik weer zou worden aangesloten! Zijn zij wel helemaal lekker bij hun hoofd om zo een boze klant die al heeft opgezegd zo een brief te sturen!

Mn vriend heeft weer met Alice gebeld, er word nu gezegd dat het aan onze huisdomein ligt dat wij in februari geen internet hadden dus dat het bij hun goed zat en dat wij dus gewoon moeten betalen voor die maand!!! Dat is de enige reactie wat wij krijgen, betalen betalen betalen!!! Concrete oplossingen of enige tegemoetkomingen daar heeft Alice nog nooit van gehoord! De mensen van de klantenservice praten maar wat die weten niet eens waar ze het over hebben, dus de maand dat wij geen internet hadden ligt aan onze kant?! Hoe kan het dan dat het internet in de maand maart in eens wel doet, wat is er veranderd aan ons huisdomein dan? Wat een onzin zeg, maar goed wij hebben op verzoek nog maar eens de brief tweemaal per email verzonden en ik ga morgen maar weer eens bellen, ik hoop nog steeds op een tegemoetkoming, maar wat als Alice deze weigert te geven?

Ben ik verplicht om de volle pond te betalen voor iets waar ik niet volledig gebruik van heb kunnen maken???

MargaH
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2009 12:58

Re: Alice internet word de slechtste internet provider 2009

Ongelezen bericht door MargaH »

Ik ben nu al vanaf februari 2009 bezig. Ik heb inmiddels ook nog €50 uitgegeven aan de klachtencommissie. Ik heb nog geen uitspraak. ik heb geen advies. misschien was gewoon betalen nog het goedkoopste geweest. Het is zoveel negatieve energie.

groetjes,

marga

Gesloten