LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice: valse beloften

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
wobley_18

Alice: valse beloften

Ongelezen bericht door wobley_18 »

Ik heb ervaringen met Alice die niet zo positief zijn..

Ik had in september Alice besteld. Zou worden geleverd in november. In die tijd het modem aangesloten, het internet werkte niet. Heb ze opgebeld, en binnen 15 werkdagen(Dat is echt een lange tijd voor een ISP) zou het probleem worden opgelost.
Heb tijdens die 15 werkdagen 4 keer gebeld naar de status, steeds was de technische dienst het probleem aan het uitzoeken. 3 keer is mijn telefoonnummer bevestigd, dus die staat juist bij hen in het systeem.
De 13e werkdag weer contact gehad, zeiden ze dat KPN contact met me had gezocht, maar aan alice heeft doorgegeven dat mijn telefoonnummer niet in gebruik is. Dus die mevrouw zou het weer doorsturen naar de KPN, met het juiste telefoonnummer(het telefoonnummer wat dus in het systeem is vermeld). Na 15 werkdagen nog steeds niks vernomen van Alice of KPN. Heb toen weer contact gehad met Alice, volgens die werknemer was er helemaal geen log aangemaakt, 2 dagen ervoor. Die vent -héél arrogant trouwens- verbond mij door met de afdeling Retentie. Die vrouw daar beloofde mij dat ik een maand gratis internet zou krijgen, ben hier ook mee akkoord gegaan.
De volgende dag opgebeld, om mede te delen dat ik mijn abonnement toch wou beëindigen, dit is ook gebeurd.

Een maand later is er 130 euro van mijn rekening geïncasseerd(2 maand abo en de aansluitkosten) en kreeg ook een mail van alice dat ik mijn modem retour moest sturen met de opgestuurde doos. Heb deze doos nog nooit ontvangen. Heb hierover gebeld, die jongen die ik toen sprak zei tegen mij: ooh maar ik ga dit doorsturen naar de juiste afdeling, dat ze die 130 euro crediteren en dat er een doos naar u wordt toegestuurd om het modem retour te zenden.
Ik heb die doos wel ontvangen, maar heb hier verder niks van vernomen.
Ik heb dat modem de volgende dag naar hen verzonden, maar ik bleef mail van hen ontvangen(in totaal 5 mail) dat ik mijn modem retour moest sturen anders werd er 75 euro ingehouden op mijn rekening.
Heb hier toen 4 maal contact over gehad, al die personen, vertelden me dat ik een brief moest sturen met de TNT-pakketbon zodat deze melding uit het systeem kon worden verwijderd. De laatste keer dat ik belde, sprak ik weer met Retentie, die vertelden me dat zij dat ook gewoon uit het systeem konden verwijderen(die melding). En over die creditering van 130 euro; dat kon opeens niet meer(terwijl het ook al door 3 agents was beloofd) maar ze konden wel de aansluitkosten van 70 euro crediteren. Met tegenzin ben ik hiermee akkoord gegaan. Na 2 weken nog niks van die creditering te hebben gezien, nog maar wéér eens opgebeld, en een agent vertelde me dat die creditering was doorgevoerd, en dat ik het die week op mijn rekening kon verwachten.

Na een week nog niks op mijn rekening gezien, dus ik heb de 130 euro laten storneren door mijn bank. Nu ontving ik laatst een aanmaning van Alice, dat ik 130 euro moest betalen. Dus ik weer opgebeld, en die agent zou het weer doorsturen, ivm de creditering(dan zou het nog een bedrag van 60 euro zijn). Kreeg ik eergister weer een aanmaning, nu met een bedrag van 50 euro erbijop, om de dienst van alice "te heractiveren" en tegelijkertijd een mail ontvangen, dat de creditering is teruggetrokken omdat in september geen actie gold van 70 euro crediteren en dat mijn aanvraag bij de technische dienst nóg steeds openstond!
Dus ik weer contact gehad, was deze keer niet al te vriendelijk, maar die agent zou mijn verhaal doorsturen naar de juiste afdeling om het in behandeling te laten nemen(wat dus zeker weer niet gaat werken).
Ik heb daarom ook voor volgende week een afspraak bij het juridisch loket, zodat zij mij kunnen helpen om dit door te sturen naar de geschillencommissie.. Hopelijk kan ik daar nog wat bereiken.

Edit1: Net weer contact gehad met Alice, nu komt opeens het verhaal erbij dat ik in November de postcodeloterij en Alice heb opgebeld met mijn spook-huistelefoon. Op het moment dat het modem was aangesloten, had ik nog niet eens een huistelefoon!! Ik wou eerst wachten op line-sync en dan pas een huistelefoon aanschaffen(daarom was het ook doorgestuurd naar de Technische Dienst) Dus die spookfacturen en mijn spooktelefoon... Het verhaal word elke keer gekker als ik bel :P

D1RK

Re: Alice: valse beloften

Ongelezen bericht door D1RK »

Advies;

Niet bellen maar mailen, goedkoper en je hebt bewijs van hun antwoord.

Eerst hier via Zoeken boven aan pagina in balk en je had nooit deze firma genomen.

Hoewel er vele tevreden klanten zijn kregen ze vermoedelijk teveel nieuwe om de stroom klachten op te lossen.

Als zij niets leveren niet opzeggen maar ontbinden met vermelding van jou klacht.

Bij opzeggen moet je alle kosten van nog lopende maand nog betalen.

Opzeggen of ontbinden overeenkomst altijd aangetekend, normale post word als je opzeg bij meerdere firma's ongelezen in oud papier bak gedaan omdat je toch geen bewijs meer hebt dat zij het wel ontvingen!

Gesloten