| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansluiten TWEAK glasvezel
Aansluiten TWEAK glasvezel
Graag jullie advies tav onderstaand geval:
Op 16 november heb ik een nieuw abonnemet afgesloten bij TWEAK, maar op het moment van schrijven heb ik zelfs nog geen telefoontje gehad ivm het aansluiten ervan. We zijn nu inmiddels 2 maanden verder, en veel mailverkeer, maar constant melden ze: "Nog even geduld, als u voor donderdag nog niet bent gebeld, mag u weer contact met ons opnemen".
Klantvriendelijkheid is erg ver te zoeken en ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Ik haal deze club niet door het slijk, maar iedereen kan zijn eigen conclusies trekken. Mijn oude internetabo heb ik al af laten sluiten, aangezien ik er vanuit ging dat het niet zo lang zou duren. Dat was dus een verkeerde gedachte.
Wat zijn jullie ervaringen met het aansluiten van internet? Is zo lang wachten normaal? Wat zijn mijn rechten, kan ik het contract eenzijdig teniet doen? Ben benieuwd naar jullie input.
Op 16 november heb ik een nieuw abonnemet afgesloten bij TWEAK, maar op het moment van schrijven heb ik zelfs nog geen telefoontje gehad ivm het aansluiten ervan. We zijn nu inmiddels 2 maanden verder, en veel mailverkeer, maar constant melden ze: "Nog even geduld, als u voor donderdag nog niet bent gebeld, mag u weer contact met ons opnemen".
Klantvriendelijkheid is erg ver te zoeken en ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Ik haal deze club niet door het slijk, maar iedereen kan zijn eigen conclusies trekken. Mijn oude internetabo heb ik al af laten sluiten, aangezien ik er vanuit ging dat het niet zo lang zou duren. Dat was dus een verkeerde gedachte.
Wat zijn jullie ervaringen met het aansluiten van internet? Is zo lang wachten normaal? Wat zijn mijn rechten, kan ik het contract eenzijdig teniet doen? Ben benieuwd naar jullie input.
Re: Aansluiten TWEAK glasvezel
Niet handig dat je het oude abo al hebt opgezegd.
Geef ze een week de tijd, zo niet dan laten annuleren. Of je moet lang willen wachten, want bij glasvezel zijn momenteel veel problemen.
Geef ze een week de tijd, zo niet dan laten annuleren. Of je moet lang willen wachten, want bij glasvezel zijn momenteel veel problemen.
Sta ik dan in mijn recht als ik het contract laat ontbinden? Kan dat zo maar? Volgens mij staat er een termijn voor van 3 maanden na het afsluiten van het contract, maar ben daar niet zeker van.
***Edit****:
Heb het gevonden, misschien heeft iemand anders er nog wat aan:
http://www.tweak.nl/voorwaarden.html
Artikel 3, punt 6:
Als levering van de Internetverbinding niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden, kan de Contractant de Overeenkomst kosteloos laten ontbinden.
***Edit****:
Heb het gevonden, misschien heeft iemand anders er nog wat aan:
http://www.tweak.nl/voorwaarden.html
Artikel 3, punt 6:
Als levering van de Internetverbinding niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden, kan de Contractant de Overeenkomst kosteloos laten ontbinden.
Jij gaat 60 dagen zonder zitten?
Een dergelijke voorwaarde is onredelijk bezwarend en mag dan ook nietig verklaard worden.
berndv schreef:Een dergelijke voorwaarde is onredelijk bezwarend en mag dan ook nietig verklaard worden.
Dat dacht ik ook ja.
1- Ik heb geen idee dat hoeveel maanden er al glasvezel aangelegd is, maar standaard staat er 3 maanden voor, dat er dan een aansluiting gerealiseerd kan worden.,Starfox schreef:Graag jullie advies tav onderstaand geval:
2- Maar nu komt het volgende, dat wat ze je nooit zullen vertellen als nieuwe klant. Dat wanneer je een provider hebt gekozen, en die bevalt je niet krijg je namelijk weer een probleem mee. Opzeggen van je provider is zo gebeurd, maar een aansluiting naar een andere provider is een compleet ander verhaal. Dat duurt in de aller slechtste geval 2 a 3 maanden voordat je van je nieuwe internet provider gebruik kan maken.
3- Reden dat de nieuwe provider pas in werking mag treden, na het opzeggen van de oude provider. De glasvezelboer heeft de kabeltjes in zijn handen, macht positie. Er zijn namelijk nog geen overeenkomsten gemaakt met de glasvezelboer en de providers, heel misschien en dan heel misschien zou er in maart dit jaar een overeenkomst op tafel kunnen komen tussen beide partijen.
4- Aanrader om wel te doen, glasvezel hoe dom dit ook klinkt, Nederland loopt achter als het gaat over glasvezel aansluitingen. Het is aan ieder aan te raden om te vragen bij een glasvezel provider, dat wanneer er een overeenkomst op tafel licht tussen de twee partijen. Dat wanneer je te horen krijgt dat niet het geval is, blijf nog lekker even op ADSL zitten.