Heeft iemand ervaring met het volgende:
Wij hadden ons bij Versatel aangemeld. Op 30 november zou Wanadoo mij afsluiten en de monteur van Versatel de boel komen aansluiten. Op het moment dat de monteur kwam, realiseerden wij ons dat de aansluiting niet - net zoals bij Wanadoo - via de kabel ging, maar via de telefoon moest. Hier hadden wij niet bij stilgestaan, en kwamen hier dus pas achter toen de monteur vroeg waar de hoofdaansluiting van de telefoon zat. Na een hoop gezoek bemerkten we dat die achter een levensgrote kledingkast zit, die echt niet zomaar uit elkaar gehaald kon worden. Ook de monteur zag wel dat dit niet te doen was, en we moesten tot de conclusie komen dat we er dan maar vanaf moesten zien. De monteur had er alle begrip voor en zei dat we de reeds op voorhand betaald abonnementskosten en aansluitkosten terug konden vragen, omdat we niet waren aangesloten en geen gebruik hadden gemaakt van het abonnement. Ik was nog net op tijd om Wanadoo te bellen om ons internet niet af te sluiten, anders hadden we helemaal niets gehad.
Versatel wil echter wederom het abonnementsgeld voor de volgende maand van mijn rekening afschrijven. Ik heb ze geschreven dat wij van de aansluiting moeten afzien en gevraagd of ze geen geld meer van mijn rekening af willen halen. Versatel stelt zich echter op het standpunt dat ik contact met de KPN op moet nemen voor het ISRA-punt, maar ook de KPN kan hier niet bij komen. Ik zie dit als overmacht dat wij niet aangesloten konden worden.
Het kan echter toch niet zo zijn dat Versatel ons nu aan het 3-jarig contract kan houden terwijl wij niet aangesloten zijn? Heeft iemand zoiets wel eens aan de hand gehad?
Graag hoor ik van jullie. Alvast hartelijk dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansluiting niet mogelijk - kan contract geannuleerd worden?
Re: Aansluiting niet mogelijk - kan contract geannuleerd worden?
Het lijkt me niet dat dat een geldige reden is om het contract te ontbinden. Ik lees nu jouw kant van het verhaal en zelfs daarin lees ik dat je niet echt gelezen hebt wat je nou besteld hebt: internet via de telefoonlijn.
kpn plaatst geen ISRA's achter dikke kasten, die worden ervoor gebouwd door de eigenaren van een pand. Dat is iets dat kpn niet zal gaan verhelpen. Daarnaast kpn wanadoo het niet helpen dat jij niet leest wat voor spul je bestelt en dat er enorme kasten voor de ISRA staan. Dus nee, ik denk niet dat je dit zomaar op kan zeggen op die gronden...
Maar misschien is het ook helemaal niet nodig. Als vanaf de ISRA gewoon één telefoonkabel naar een ander punt toe loopt (en dus niet direct achter die enorme kast 5 kanten op splitst) en je kan daar wel bij, dan lijkt het me niet onmogelijk om daar (2-3m verderop) de splitter en adsl aan te sluiten.
Zolang van de ISRA maar 1 directe verbinding zonder aftakkingen naar de line-ingang van de splitter loopt, moet adsl nog wel kunnen werken. Wellicht dat je met een 20mbit verbinding niet de 20 maar 'slechts' 18 haalt, maar het moet zeker wel kunnen werken lijkt me.
kpn plaatst geen ISRA's achter dikke kasten, die worden ervoor gebouwd door de eigenaren van een pand. Dat is iets dat kpn niet zal gaan verhelpen. Daarnaast kpn wanadoo het niet helpen dat jij niet leest wat voor spul je bestelt en dat er enorme kasten voor de ISRA staan. Dus nee, ik denk niet dat je dit zomaar op kan zeggen op die gronden...
Maar misschien is het ook helemaal niet nodig. Als vanaf de ISRA gewoon één telefoonkabel naar een ander punt toe loopt (en dus niet direct achter die enorme kast 5 kanten op splitst) en je kan daar wel bij, dan lijkt het me niet onmogelijk om daar (2-3m verderop) de splitter en adsl aan te sluiten.
Zolang van de ISRA maar 1 directe verbinding zonder aftakkingen naar de line-ingang van de splitter loopt, moet adsl nog wel kunnen werken. Wellicht dat je met een 20mbit verbinding niet de 20 maar 'slechts' 18 haalt, maar het moet zeker wel kunnen werken lijkt me.
Nee, Versatelkan niet vanaf een aftakking de aansluiting maken.Dat heeft de monteur al bekeken. Niet dat het niet kan,maar volgens de voorwaarden van Versatel mag dit niet.
Inderdaad dom van mij dat ik kabel en adsl over één kam scheerde, en ik ben best wel bereid om hiervoor eventueel de reeds betaalde aansluitkosten en 1e maand abonnementskosten te vergoeden ad 100 euro in totaal, maar ik kan mij niet voorstellen dat men mij nu toch 3 jaar zal laten betalen hiervoor? Deze 100 euro lijkt mij een redelijke vergoeding voor mijn vergissing.
Inderdaad dom van mij dat ik kabel en adsl over één kam scheerde, en ik ben best wel bereid om hiervoor eventueel de reeds betaalde aansluitkosten en 1e maand abonnementskosten te vergoeden ad 100 euro in totaal, maar ik kan mij niet voorstellen dat men mij nu toch 3 jaar zal laten betalen hiervoor? Deze 100 euro lijkt mij een redelijke vergoeding voor mijn vergissing.
Ik mag hopen dat ze je wel de volledige drie jaar laten betalen zeg. Jij vraagt het aan, zij doen er alle moeite voor om dingen te regelen en een monteur te sturen en DAN kom je er pas achter dat je telefoonaansluiting achter de kast zit ? Hoe blond kun je wezen?
Het is niet aan Versatel te wijten dat je niet aangesloten kunt worden, dat is toch echt je eigen schuld. Kortom, betalen de volledige 3 jaar.
Het is niet aan Versatel te wijten dat je niet aangesloten kunt worden, dat is toch echt je eigen schuld. Kortom, betalen de volledige 3 jaar.
Wat er is gebeurd in een woning is niet de schuld van de provider.
Kan je bij een drie jarig contract toch niet binnen een jaar (maand van te voren) opzeggen ?
Kan je bij een drie jarig contract toch niet binnen een jaar (maand van te voren) opzeggen ?
@karr-2: Is dat niet een beetje overdreven? "Hopen dat ze de 3 jaar moeten betalen" . Fouten maken is menselijk.