| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement tele2
-
l@chebekkie
Abonnement tele2
Ik heb tot 10-01-2015 contract met Tele2 (gebruiken al meer dan 10 jaar Tele2).
Nu willen we ons abonnement veranderen,glasvezel, internet ophogen, interactieve tv, telefoon, kortom alles in1.
Nu blijkt dat Tele2 géén glasvezel kan leveren maar ook niet de snelheid omhoog kan gooien, op ons adres: "We zitten te ver van de centrale af".
Op onze vraag, kan je niet uit coulance iets voor ons doen? krijgen we te horen Nee, wij kunnen niets meer voor u doen, u moet nog 1 jaar van ons afnemen.
Ook heeft men al 4 weken beloofd terug te bellen, zelfs mij een bandje in laten spreken voor een All-in 1 pakket, terwijl men wist dat ze niets voor mij konden betekenen.
Is dit nou normaal, kan ik hier nog iets mee doen of moet ik inderdaad dat jaar uitzitten met een traag internet e.d.?
Nu willen we ons abonnement veranderen,glasvezel, internet ophogen, interactieve tv, telefoon, kortom alles in1.
Nu blijkt dat Tele2 géén glasvezel kan leveren maar ook niet de snelheid omhoog kan gooien, op ons adres: "We zitten te ver van de centrale af".
Op onze vraag, kan je niet uit coulance iets voor ons doen? krijgen we te horen Nee, wij kunnen niets meer voor u doen, u moet nog 1 jaar van ons afnemen.
Ook heeft men al 4 weken beloofd terug te bellen, zelfs mij een bandje in laten spreken voor een All-in 1 pakket, terwijl men wist dat ze niets voor mij konden betekenen.
Is dit nou normaal, kan ik hier nog iets mee doen of moet ik inderdaad dat jaar uitzitten met een traag internet e.d.?
Re: Abonnement tele2
traag internet ?
Waarom heb je een jaar geleden ( uitgaande van een nieuw contract van 2 jaar ) dan gekozen voor zo'n trage internetverbinding ?
Waarom heb je een jaar geleden ( uitgaande van een nieuw contract van 2 jaar ) dan gekozen voor zo'n trage internetverbinding ?
Beide zijn technische dingen, die niet 123 aan te passen zijn, tenzij je onder coulance verstaat dat ze even een glasvezelkabel komen leggen voor je, of een wijkcentrale naast de voordeur.l@chebekkie schreef:Ik heb tot 10-01-2015 contract met Tele2 (gebruiken al meer dan 10 jaar Tele2).
-
l@chebekkie
@angel1978 toen waren de kinderen nog niet met de spellen bezig op internet
@ sjohie coulance is voor mij, eerder contract ontbinden
en als hun, zoals ze beweren, overal kunnen leveren, was er niets aan de hand geweest
en als hun, zoals ze beweren, overal kunnen leveren, was er niets aan de hand geweest
maar daar heb je toen toch dan ook zelfbewust voor gekozen?l@chebekkie schreef:@angel1978 toen waren de kinderen nog niet met de spellen bezig op internet
Waarom verwacht je dan nu iets ( coulance ) van Tele2?
Volgens mij mag men van jou gewoon verwachten dat jij je contract uitdient en dus je afspraken nakomt.
-
l@chebekkie
@angel1978, het gaat mij niet om het abonnement, maar 4 weken geleden hebben ze me een bandje in laten spreken dat ik een All-in 1 pakket kon krijgen, ik wachten op offerte, die kwam niet en nu blijkt dat er niks mogelijk was. Zij zouden mij terug bellen en dat gebeurde niet, dus nu ben ik gewoon boos over de manier van handelen van hun. Het hele gesprek is zelfs nergens meer terug te vinden. Plus op alle site's die ik bekijk, geven ze wel aan dat ik hier glasvezel kan ontvangen e.d. Dus ik vind dat hun eerlijker moeten zijn, want een volgende klant gaat een abonnement aan en loopt tegen het zelfde aan. Laat hun dan geen diensten meer aanbieden in deze, overigens zeer drukke wijk, midden in de stad Amersfoort.
Dat je niet teruggebeld bent is verre van netjes.l@chebekkie schreef:@angel1978, het gaat mij niet om het abonnement, maar 4 weken geleden hebben ze me een bandje in laten spreken dat ik een All-in 1 pakket kon krijgen, ik wachten op offerte, die kwam niet en nu blijkt dat er niks mogelijk was. Zij zouden mij terug bellen en dat gebeurde niet, dus nu ben ik gewoon boos over de manier van handelen van hun. Het hele gesprek is zelfs nergens meer terug te vinden. Plus op alle site's die ik bekijk, geven ze wel aan dat ik hier glasvezel kan ontvangen e.d. Dus ik vind dat hun eerlijker moeten zijn, want een volgende klant gaat een abonnement aan en loopt tegen het zelfde aan. Laat hun dan geen diensten meer aanbieden in deze, overigens zeer drukke wijk, midden in de stad Amersfoort.
Maar niemand gaat toch een contract aan dat niet geleverd kan worden? Als iets niet kan, zullen ze het ook niet leveren en dus ook geen contract aanbieden..
Waarom zou tele2 dan geen diensten meer aan mogen bieden? Zat klanten die met iets minder snelheid op adsl ook wel genoegen nemen hoor.
Volgens mij heeft tele2 zelf geen glas en zijn ze dus afhankelijk van een leverancier. Wellicht dat die nog bezig is met de aanleg en dat het later in het jaar wel beschikbaar is.
-
l@chebekkie
Beste Angel1978
wij zijn al 12 jaar klant bij tele2, dus ver voor glasvezel.
Dat was ten volle tevredenheid. Nu hebben de kinderen ook laptop, fifa e.d. dus wilden wij sneller.
Was ons toegezegd, dus wij verhogen en gelijk alles erbij.
Nu blijkt dit niet te kunnen, omdat hun niet kunnen leveren aan reggefibe. Iets met status 10 en status 2. Het blijkt dus dat tele2 helemaal geen glasvezel kan leveren in deze buurt.
Maar na 4 weken bellen mijn kant, hadden hun dit mij toch gewoon uit kunnen leggen, niks aan de hand.
Maar steeds kreeg ik te horen offerte is onderweg. Nu blijkt dat mijn telefonische order helemaal weg is (bandje met opnamen). Dus het meeste kwaad ben ik over hun reacties, en had gewoon verwacht uit coulance dat ik mijn contract kon ontbinden. Maar mijn zoon gaat nu zelfstandig op mijn adres een nieuw internet aan, helaas van de dubbele kosten.
Dat was ten volle tevredenheid. Nu hebben de kinderen ook laptop, fifa e.d. dus wilden wij sneller.
Nu blijkt dit niet te kunnen, omdat hun niet kunnen leveren aan reggefibe. Iets met status 10 en status 2. Het blijkt dus dat tele2 helemaal geen glasvezel kan leveren in deze buurt.
Maar na 4 weken bellen mijn kant, hadden hun dit mij toch gewoon uit kunnen leggen, niks aan de hand.
Maar steeds kreeg ik te horen offerte is onderweg. Nu blijkt dat mijn telefonische order helemaal weg is (bandje met opnamen). Dus het meeste kwaad ben ik over hun reacties, en had gewoon verwacht uit coulance dat ik mijn contract kon ontbinden. Maar mijn zoon gaat nu zelfstandig op mijn adres een nieuw internet aan, helaas van de dubbele kosten.
Als ze niet kunnen leveren, ondanks toezeggingen, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat het oude contract weer in ere hersteld wordt. Het contract dat ook al gold voor de verhoging ( die niet door kan gaan ) en die met het volle verstand is aangegaan.l@chebekkie schreef:Beste Angel1978
De slechte communicatie is waarschijnlijk reden voor excuus, maar zeker geen reden voor ontbinden contract. Dat zou wel heel vreemd zijn.
Dubbele kosten? Voor een paar spelletjes?
Coulance is normaliter een geste, zeg een persoonlijk excuus van het hoofd klantenservice of een maand abonnementskosten vergoed, jij wilt gewoon contract ontbinding voor wat uitgekristaliseerd niet meer als wat slecht communiceren is. 
In je eerste bericht schrijf je dat je tot 10 januari 2015 een overeenkomst hebt met Tele2. En dat je graag sneller internet wilt hebben. Tele2 geeft aan dat dit om technische redenen niet kan. Je wilt graag dat Tele2 twee uit coulance "iets" voor jou gaat betekenen.
In je tweede bericht geeft je aan dat je graag wilt dat Tele2 de overeenkomst ontbind. In je vierde bericht geef je aan als 12 jaar klant te zijn. En je vraag of het een en ander mag.
We hebben de volgende informatie nodig: Wanneer heb je het huidige contract afgesloten? En wat is er precies afgesproken? Primair de prijs, de duur en de te leveren diensten; secundair relevante voorwaarden.
In je tweede bericht geeft je aan dat je graag wilt dat Tele2 de overeenkomst ontbind. In je vierde bericht geef je aan als 12 jaar klant te zijn. En je vraag of het een en ander mag.
We hebben de volgende informatie nodig: Wanneer heb je het huidige contract afgesloten? En wat is er precies afgesproken? Primair de prijs, de duur en de te leveren diensten; secundair relevante voorwaarden.
we hebben?alfatrion schreef:In je eerste bericht schrijf je dat je tot 10 januari 2015 een overeenkomst hebt met Tele2. En dat je graag sneller internet wilt hebben. Tele2 geeft aan dat dit om technische redenen niet kan. Je wilt graag dat Tele2 twee uit coulance "iets" voor jou gaat betekenen.
Wat is het? Inmiddels koninklijk? Spreek je voor meerderen ( en wie dan ) of vanuit een bedrijfsvorm ?
Of zet je weer eens veel te hoog in
niet zo flauw, angel1978. Alfatrion bedoelt het goed.
Ik vind het alleen erg onduidelijk of TS wel glasvezel heeft liggen. Het klinkt namelijk alsof ze xDSL hebben met FTTC. En dan is glasvezel "ff" doortrekken een wel heel domme manier van denken.
Ik vind het alleen erg onduidelijk of TS wel glasvezel heeft liggen. Het klinkt namelijk alsof ze xDSL hebben met FTTC. En dan is glasvezel "ff" doortrekken een wel heel domme manier van denken.
-
l@chebekkie
Wij hebben al 12 jaar Tele 2 als provider.
Krijgen steeds reclame over glasvezel, dat willen we dus ook.
Na bellen met tele2 blijkt dat hier niet te kunnen en ons contract liep af op 10-01-2014.
Dus wij oudejaarsdag bellen voor opzeggen, blijkt ons contract tot 10-01-2015 te lopen, oke dan maar ophogen. Meisje aan de telefoon deed een beetje kortaf en vervelend maar zegt u kunt wel glasvezel. Oke prima, wij een abonnement afgesloten, voor alles in 1. Keurig bandje ingesproken waarin wij accoord gaan met nieuwe contract. Binnen 7 werkdagen zouden wij offerte krijgen en voor ondertekening terugsturen en dan zou de monteur komen om alles aan te sluiten.
Totzover geen problemen (behalve het feit dat ik steeds door tele2 teruggebeld zou worden wat nooit gebeurt is)
Ga ik afgelopen dinsdag bellen waar mijn offerte blijft, blijkt dat bandje niet te bestaan, nergens in de computer staat mijn gesprek van oudejaarsdag, nergens vermeld dat ik teruggebeld moet worden en niemand kan mij uitleggen waarom ik toch géén glasvezel kan krijgen.
Met de belofte, tele2 gaat alles uitzoeken en u word teruggebeld.
Inmiddels heb ik van alles uitgezocht en nu blijkt dat er 10 jaar geleden door onze woningbouw een kastje voor glasvezel is geplaatst in onze huurwoning van XMS.
XMS is overgenomen door Reggefibe en Reggefibe levert hier glasvezel met een status 10.
Tele 2 kan alleen maar status 2 leveren. (technisch snap ik hier niets van maar ik neem aan dat iemand met verstand van zaken begrijpt wat hier bedoeld word)
Als je nu op internet gaat kijken, geeft tele2 met al zijn advertenties aan dat zij aan reggefibe kunnen leveren, ook is het mogelijk om overal op te hogen van 20mb naar 40 mb, volgens tele2.
Dit blijkt dus NIET het geval te zijn.
Kotom: Tele2 kan op dit adres alleen maar 20mb leveren en kan dus verder niets voor mij betekenen.
Ineens is mijn contract pas op 10-01-2015 afgelopen, mijn belofte van oudejaarsdag kan niet worden nagekomen, het bandje van mijn gesprek is er niet, in de computer bij hun staan geen terugbel afspraken naar mij, ik heb dus de afgelopen 4 weken niet bestaan bij tele2.
En daar ben ik boos over.
Krijgen steeds reclame over glasvezel, dat willen we dus ook.
Na bellen met tele2 blijkt dat hier niet te kunnen en ons contract liep af op 10-01-2014.
Dus wij oudejaarsdag bellen voor opzeggen, blijkt ons contract tot 10-01-2015 te lopen, oke dan maar ophogen. Meisje aan de telefoon deed een beetje kortaf en vervelend maar zegt u kunt wel glasvezel. Oke prima, wij een abonnement afgesloten, voor alles in 1. Keurig bandje ingesproken waarin wij accoord gaan met nieuwe contract. Binnen 7 werkdagen zouden wij offerte krijgen en voor ondertekening terugsturen en dan zou de monteur komen om alles aan te sluiten.
Totzover geen problemen (behalve het feit dat ik steeds door tele2 teruggebeld zou worden wat nooit gebeurt is)
Ga ik afgelopen dinsdag bellen waar mijn offerte blijft, blijkt dat bandje niet te bestaan, nergens in de computer staat mijn gesprek van oudejaarsdag, nergens vermeld dat ik teruggebeld moet worden en niemand kan mij uitleggen waarom ik toch géén glasvezel kan krijgen.
Met de belofte, tele2 gaat alles uitzoeken en u word teruggebeld.
Inmiddels heb ik van alles uitgezocht en nu blijkt dat er 10 jaar geleden door onze woningbouw een kastje voor glasvezel is geplaatst in onze huurwoning van XMS.
XMS is overgenomen door Reggefibe en Reggefibe levert hier glasvezel met een status 10.
Tele 2 kan alleen maar status 2 leveren. (technisch snap ik hier niets van maar ik neem aan dat iemand met verstand van zaken begrijpt wat hier bedoeld word)
Als je nu op internet gaat kijken, geeft tele2 met al zijn advertenties aan dat zij aan reggefibe kunnen leveren, ook is het mogelijk om overal op te hogen van 20mb naar 40 mb, volgens tele2.
Dit blijkt dus NIET het geval te zijn.
Kotom: Tele2 kan op dit adres alleen maar 20mb leveren en kan dus verder niets voor mij betekenen.
Ineens is mijn contract pas op 10-01-2015 afgelopen, mijn belofte van oudejaarsdag kan niet worden nagekomen, het bandje van mijn gesprek is er niet, in de computer bij hun staan geen terugbel afspraken naar mij, ik heb dus de afgelopen 4 weken niet bestaan bij tele2.
En daar ben ik boos over.
-
Bob Schurkjens
Dan liegt Tele2. Een abonnement dat u langer dan 1 jaar heeft, kan niet stilzwijgend verlengd worden met een jaar. Dat is de wet! Weten ze ook bij Tele2 maar dat lapt Tele2 aan zijn laars. U kunt geheel kosteloos opzeggen wanneer u wilt.Dus wij oudejaarsdag bellen voor opzeggen, blijkt ons contract tot 10-01-2015 te lopen,
Pas als je je contract wijzigt, is er sprake van nieuwe termijn van 1 jaar.
Anders kun je gewoon opzeggen, met 1 maand opzeg termijn.
Anders kun je gewoon opzeggen, met 1 maand opzeg termijn.
Maar glasfiber van 10 jaar geleden... Geloof je het zelf? Het zou kunnen, maar de status geeft aan dat het om FTTN/Cab zou gaan. Da's heel wat anders dan een echte glasvezelaansluiting in huis, de FTTH...
Ik denk dat je daarop stukloopt. Beetje domme verkoop, gebeurt helaas veel te vaak. Bij KPN zijn zo honderden FTTH-abo's verkocht, maar het ging daarbij om FTTC. ( bronDe glasvezelkabel reikte dus niet tot in huis, maar werd in de straat omgezet naar de laatste paar meter koperdraad...En dat aanpassen gaat niet zomaar. Dan moet er echt een nieuw netwerk worden uitgerold en ingegraven...
Ik denk dat je daarop stukloopt. Beetje domme verkoop, gebeurt helaas veel te vaak. Bij KPN zijn zo honderden FTTH-abo's verkocht, maar het ging daarbij om FTTC. ( bronDe glasvezelkabel reikte dus niet tot in huis, maar werd in de straat omgezet naar de laatste paar meter koperdraad...En dat aanpassen gaat niet zomaar. Dan moet er echt een nieuw netwerk worden uitgerold en ingegraven...