LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie tegen Preventel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
svveen

Actie tegen Preventel

Ongelezen bericht door svveen »

Het volgende is gebeurd, iets meer dan aan maand geleden ben ik verhuisd.

Wil ik internet aanvragen via online, krijg ik een brief terug dat ik geregistreerd sta bij Preventel.

Zelf heb ik nog nooit een betalingsachterstand gehad, voor de zekerheid t-mobile gebeld, blijkt dat zij mij niet hebben aangemeld, want ik heb daar alles netjes en op tijd betaald.

Heb ik gelijk een brief naar Preventel, met daarin duidelijk vermeld dat ik net ben verhuisd, misschien dat dit het probleem is, met een kopie van mijn id-kaart gestuurd.

Eindelijk na 3 weken, een antwoord van Preventel dat geadresseerd is aan de vorige bewoners, die een betalingsachterstand hebben.

In mijn brief stond toch echt duidelijk mijn naam en ook nog is mijn id-kaart. Hebben zij die brief uberhaupt wel gelezen? wat hebben zij met mijn id-kaart gedaan? want zij willen zelf dat privacy gewaarborgd wordt, maar ik weet nu wel dat de vorige bewoners een schuld hebben.

Dit zou eigenlijk betekenen dat wanneer iemand een brief met id-kaart stuur, ook gelijk even de gegevens van de buurman kan opvragen.

Mijn vraag is wat kan hier tegengedaan worden?, ik zit er niet op te wachten om nog een brief te sturen, die toch niet wordt gelezen en weer 3 weken moet wachten. Het vervelende is nu wel dat ik nog steeds geen internet heb, wat wel van groot belang is, ik ben namelijk ook aan het afstuderen en vanaf huis geen documenten naar mijn begeleider kan sturen. Bij elk belangrijk mailtje ga ik heen weer van Hilversum-Rotterdam om een mailtje te sturen, wat ook zeker niet gratis is.

Is hiervoor de enige actie gebruik maken van mijn rechtsbijstand? of zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt,

Stephan

MAXIEM

Re: Actie tegen Preventel

Ongelezen bericht door MAXIEM »

svveen

Je schrijft:
Is hiervoor de enige actie gebruik maken van mijn rechtsbijstand?
Dat kun je dus het beste aan jouw RBV vragen.

Maxiem.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

svveen schreef:
Heb ik gelijk een brief naar Preventel, met daarin duidelijk vermeld dat ik net ben verhuisd, misschien dat dit het probleem is, met een kopie van mijn id-kaart gestuurd.

Eindelijk na 3 weken, een antwoord van Preventel dat geadresseerd is aan de vorige bewoners, die een betalingsachterstand hebben.

In mijn brief stond toch echt duidelijk mijn naam en ook nog is mijn id-kaart. Hebben zij die brief uberhaupt wel gelezen? wat hebben zij met mijn id-kaart gedaan? want zij willen zelf dat privacy gewaarborgd wordt, maar ik weet nu wel dat de vorige bewoners een schuld hebben.

Dit zou eigenlijk betekenen dat wanneer iemand een brief met id-kaart stuur, ook gelijk even de gegevens van de buurman kan opvragen.
U begint over privacy terwijl u de post van een ander openmaakt? Ook al staat uw adres er op, uw naam stond er niet op. Het feit dat u de brief open maakt en niet retour afzender stuurt maakt u al schuldig aan schending van het briefgeheim.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Berndv:

Als TS een reden opvraagt bij Preventel - dan kan hij verwachten dat hij antwoord krijgt.

Het is kwalijk te noemen dat Preventel kennelijk volstrekt willekeurig mensen op een zwarte lijst plaatsen - maar dit niet kunnen of willen onderbouwen.

Dat ik een schuld zou hebben, zou niet mogen betekenen dat jij op een zwarte lijst komt, of wel?

En, hoe werkt dat briefgeheim dan eigenlijk?
Als post aan Dhr. Jansen op dorpstraat 1 1234AB in t veld is geadresseerd, en ik ben Dhr. Pietersen op dorpstraat 1 1234AB in t veld .. word toch post naar mij gezonden - alleen hebben ze een 'tikfout' gemaakt.

Ik zou wel eens de wet en jurisprudentie hierover willen weten.
M.i. kan er geen sprake zijn van opzet, daar TS een legitiem verzoek heeft ingediend, en dus verwachten kan dat hij antwoord krijgt.

ArneLH

Ongelezen bericht door ArneLH »

Het is inderdaad niet toegestaan om de post van anderen open te maken, berndv
wijst m.i. terecht naar het grondrecht briefgeheim. Maar in hoeverre kun je verwachten dat iemand bij elke brief eerst de voorletters, achternaam, adres etc. gaat controleren? Bovendien verwachtte de TS post van Preventel in antwoord op zijn brief.
Ik zou nogmaals een brief sturen naar Preventel waarin je ze sommeert jouw gegevens te verwijderen en dat je ervan uitgaat dat dit daadwerkelijk is gedaan indien je niet een ander bericht ontvangt binnen 7 dagen na dagtekening. Je rechtsbijstandverzekering kan je hierbij helpen. Eventueel kun je verwijdering vorderen bij de voorzieningenrechter.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Arne,

precies.
Zou een rechter TS veroordelen voor schenden briefhgeheim als dit geval zo voor hem / haar komt?

Preventel beweerd dat TS een wanbetaler is, TS vraagt opheldering, Preventel stuur brief naar adres TS, dus TS mag m.i. aannemen dat brief voor hem is bedoeld.

Kennelijk is de administratie van/bij Preventel een zooitje, en doen ze maar wat, gezien het feit dat Dhr. A geblokkeerd word vanwege wanbetaling door Dhr. B.
Word tijd dat het CPB die club eens doorlicht - want op deze manier berokken je mensen onnodig schade door onzorgvuldig handelen.

Gesloten