LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Admin. Kosten mag wel of niet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dennis--SP

Admin. Kosten mag wel of niet?

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Ik heb via internet een bestelling geplaatst en ook netjes betaald middels auto. incasso. Ik heb gister een mail gestuurd aangezien ik het product nog niet geleverd heb gekregen dat ik het wil anuleren. Vandaag antwoord met het verschuldige bedrag min 2.50 admin. kosten wordt terugbetaald.
In de voorwaarden op hun site staat NIKS over admin. kosten en ook niet in de wet kopen op afstand.

Wat is mijn recht?

Voorwaarden: http://www.liveshop.nl/faq.shtml

Ninja

Re: Admin. Kosten mag wel of niet?

Ongelezen bericht door Ninja »

Hoi,

Dat is toch te belachelijk voor woorden! Ze leveren al iets niet wat je besteld en betaald hebt en dan ook nog het lef om er € 2,50 administratiekosten voor te rekenen. Zo is het wel lekker verdienen voor ze: ook al leveren ze niets toch telkens € 2,50 krijgen. M.i. mag dit niet en ik zou ze dan ook een brief schrijven (of e-mail sturen) hierover en eisen dat je ook die zogenaamde administratiekosten terugkrijgt!

Succes er mee!

agro

Ongelezen bericht door agro »

Dennis als je betaald hebt middels automatische incasso, kan je door je bank het bedrag zonder administratiekosten laten storneren (terug boeken) moet wel binnen 30 dagen na afboeking, later is nog wel mogelijk maar dan zal je bank hoogstwaarschijnlijk wel kosten in rekenig brengen.

Hou dan wel je bankrekening in de gaten opdat ze niet opnieuw het bedrag gaan afschrijven, mocht je zeker weten dat je nooit meer iets bij hen zal bestellen kan je een selectieve blokkade voor dat bedrijf op je rekening laten leggen en ze zullen nooit of te nimmer nog enig bedrag van je rekening kunnen afschrijven totdat door jou deze blokkade is ogeheven.

succes.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat is toch te belachelijk voor woorden! Ze leveren al iets niet wat je besteld en betaald hebt en dan ook nog het lef om er € 2,50 administratiekosten voor te rekenen. Zo is het wel lekker verdienen voor ze: ook al leveren ze niets toch telkens € 2,50 krijgen. M.i. mag dit niet en ik zou ze dan ook een brief schrijven (of e-mail sturen) hierover en eisen dat je ook die zogenaamde administratiekosten terugkrijgt!
Wat een botte reactie zeg!
Kan het nog botter?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De koop op afstand geeft je het recht om, binnen zeven werkdagen of drie maanden, de koop te ontbinden nadat deze is afgeleverd. Zij hebben niets afgeleverd dus mag u de koop niet annuleren tenzij iets anders is overeengekomen. U heeft de volgende keuzes:
1) U annuleerd de koop en betaald 2 euro 50
2) U wacht tot u het product heeft ontvangen en ontbind de koop dan. De winkelier moet de verzendkosten naar u betalen en u naar hen. Verzekerd zal dit toch al gauw een tientje worden, denk ik.

Dennis--SP

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Kreeg vandaag bericht dat ze 2,50 binnen 30 dagen overmaken. Verder geen uitleg , ze weten dondersgoed dat ze fout waren en had ook de wet kopen op afstand genoemd maar volgens mij kent Liveshop die niet eens. Eind goed dus , je ziet maar , opkomen voor je recht heeft nut! Als ze bij iedereen 2,50 in rekening brengen verdienen ze alsnog goed.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ondernemers zijn soms heel brutaal. "niet geschoten altijd mis", lijken ze te denken.

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

@agro: er is een onderscheid tussen doorlopende incasso en een eenmalige machtiging. De eerste kan gestorneerd worden, de tweede niet.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ondernemers zijn soms heel brutaal. "niet geschoten altijd mis", lijken ze te denken.

Wat dacht je van sommige consumenten?
Sommige kunnen er ook wat van!

Als iemand bij mij een hele gangbare product besteld en hij wilt het annuleren, dan is dat geen probleem.

Echter als iets op bestelling specifiek besteld moet worden en het is besteld, dan kan het product niet geanuleerd worden en is de klant verplicht om het product af te nemen.

De reden hiervan is dat ik bij mijn leveranciers dan ook de bestelling niet kan annuleren.

agro

Ongelezen bericht door agro »

@agro: er is een onderscheid tussen doorlopende incasso en een eenmalige machtiging. De eerste kan gestorneerd worden, de tweede niet.
Dat is niet geheel waar.
Ook eenmalige automatische incasso's kunnen worde gestorneerd, heb daar zelf ervaringen mee, als je zelf opdracht hebt gegeven aan je bank om een bedrag over te maken kan niet worden gestorneerd.

Wist je trouwens dat elk bedrijf of instelling welk een overeenkomst heeft voor automatiche incasso van elke willekeurige rekening onbeperkt bedragen kan afschrijven, en dat ze daarvoor helemaal geen machtigingsformulier of wat dan ook van degene bij wie wordt afgeschreven nodig hebben.

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

Laat ik het anders stellen: schriftelijke eenmalige machtigingen kunnen niet gestorneerd worden. Dat zou ook niet goed zijn trouwens.

Mocht je het er toch niet mee eens zijn, dan zal de bank bewijs opvragen bij de incasserende instantie. Is dat bewijs er (in de vorm van de getekende machtiging) dan wordt het geld niet gestorneerd.
Als er een fout gemaakt is natuurlijk wel.

Dat er zomaar bij iedereen afgeschreven kan worden dat weet ik. Doe al een jaar of 10 werk waarbij incasseren voorkomt. Paar jaar geleden werd dit door iemand in het nieuws gebracht alsof het iets nieuws was. Weet de naam even niet meer, maar die incasseerde van veel mensen een klein bedrag om zijn stelling te bewijzen.

De overeenkomst die het recht geeft om te incasseren is volledig gebaseerd op vertrouwen. Als je dat vertrouwen misbruikt dan wordt 'ie snel weer ingetrokken. Zijn er maar weinig geweest die daar misbruik van gemaakt hebben (en als dat al gebeurt is de bank in eerste instantie verantwoordelijk).

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Wist je trouwens dat elk bedrijf of instelling welk een overeenkomst heeft voor automatiche incasso van elke willekeurige rekening onbeperkt bedragen kan afschrijven, en dat ze daarvoor helemaal geen machtigingsformulier of wat dan ook van degene bij wie wordt afgeschreven nodig hebben.
Zonder machtiging van de rekeninghouder een incasso uitvoeren is een onterechte incasso. Met andere woorden: U heeft dan 1 jaar de tijd om het bedrag van de bank terug te vorderen. Geef als reden op: Ivm onterechte incasso.

pvd

Gesloten