LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL aansluiting problemen !!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Theo van Kooten

ADSL aansluiting problemen !!

Ongelezen bericht door Theo van Kooten »

Ik heb half juni dit jaar, 2004 een aanvraag gedaan voor een ADSL abonnement, bij provider SpeedXS.
Ik had een postcodecheck gedaan, en die gaf aan, dat aansluiten mogelijk was, dus, niets aan de hand denk ik, en de aanvraag gedaan.
Deze provider is een vrij jonge provider, en qua mogelijkheden sprak mij deze provider erg aan, ook geen limieten, en volledige en onbeperkte newsserver toegang, erg mooi dus allemaal.

Alleen kwam ik er 2 weken later achter, dat er "capaciteitsproblemen" waren in de centrale !
Feit: Op dit moment (9-11-2004) heb ik nog steeds geen aansluiting !
Na heel veel heen en weer gemail enz. kwam ik er achter, dat deze problemen er zijn, als je een provider wil hebben die niet met KPN, maar b.v. met BBNed werkt, zoals SpeedXS dat doet.
In de wijkcentrale bij ons, Arnhem, De Laar, heeft BBNed een externe unit, Streetcabinet genaamd, die dus vol zit, en een 2e unit was gepland in week 37, begin sept., maar ging niet door, omdat deze, net als de 1e unit, op privegrond van iemand blijkt te staan, en deze persoon wilde geen 2 kasten op zijn grond.
Deze planning stond al vast vanaf eind maart (!) toen was dit capaciteitsprobleem er al !

KPN wilde niet dat BBNed in de centrale zelf zijn spullen installeerde, en BBNed moest dus uitwijken naar een externe kast.
Ik kwam er ook achter dat KPN heel erg moeilijk doet naar BBNed en collega's met het geven van vergunningen om te werken in de centrale.
KPN vertraagd dus alle werkzaamheden voor BBNed, waardoor de klanten, zoals ik en velen, hier uiteindelijk de dupe van worden !!
"Onze" centrale staat nu in de planning voor december 2004, dan zou dus BBNed nu wel met al zijn spullen naar binnen kunnen verhuizen.
Wanneer het uiteindelijk gaat werken, is nog steeds niet duidelijk.

Ik heb er nu wel voor gezorgd, dat in mijn geval TV Gelderland hier al aandacht aan besteed heeft in het consumentenprogramma Hallo Gelderland, er werd mij beloofd dat er voor mij nu opeens wel een poortje vrij was, en dat ik binnen 2 weken aangesloten zou zijn.
Jullie raden hat al, we zijn nu meer dan 2 weken verder, en, nog steeds geen aansluiting, zucht....
KPN wilde trouwens niet in de uitzending komen, antwoord: Arnhem vond men te ver ?!, verder geen commentaar.

In mijn ogen wil KPN nog steeds proberen de markt te beheersen, en veroorzaakt men opzettelijk veel vertraging en moeilijkheden voor de conculega's BBNed, en anderen !!!

Dit moet nu eens eindelijk breed uitgemeten gaan worden in de media !
Vinden jullie dit ook, mail dan aan Tros-Radar !!

Ik weet wel zeker dat provider SpeedXS er alles aan doet om mij te helpen, zij zijn dus echt wel betrokken bij de klant.
BBNed doet ook z'n best, alleen KPN verziekt alles !

Dit wilde ik nu echt even kwijt !

Hopelijk heb ik nu meerdere mensen wakker geschud !

Groeten, Theo van Kooten

Gast

Re: ADSL aansluiting problemen !!

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom leg je de verantwoordelijkheid bij KPN? De OPTA heeft de KPN bepaalde verplichtingen opgelegd, maar dat betekent niet dat het zomaar open huis is in de KPN centrales voor iedereen die er maar zijn feestje wil bouwen. E.e.a. is nauwkeurig procedureel vastgelegd en blijkbaar volgt BBNed dat niet zo. Telco's gaan er wel erg makkelijk van uit dat alles geoorloofd is en iedereen maar naar hun pijpen danst. Helaas..., een particulier, waar voor het gemak maar zonder meer vanuit gegaan wordt dat ze die nog wel met een extra kast op zijn terrein kunnen opzadelen, gooit roet in het eten. Had BB dat niet in maart al aan kunnen slingeren? Nee, lekker aan de weg timmeren en in oktober mag KPN de problemen op het laatste moment oplossen. Alsof die niet een eigen agenda hebben. En dan op het laatste moment beginnen te jammeren dat KPN in de weg ligt... Nee, als de Telco de grote jongen wil uithangen moet hij ook zelf zijn broek ophouden en zijn zaakjes bijtijds goed regelen.
En als je toch liever gelooft in het verhaal dat jij als klant op de mouw gespeld krijgt, vraag dan eens wanneer het voor de rechter komt. Dat is namelijk wat deze jongens over het algemeen onmiddellijk doen zodra KPN maar even een keer niet helemaal de OPTA voorschriften nakomt, wat inderdaad best ook wel voor komt.

Theo van Kooten

Hallo "Gast",

Werk je soms bij KPN ?

Zoals jij schetst, is het helemaal niet gegaan !
Ik heb veel meer informatie, waaruit blijkt dat KPN wel degelijk de boosdoener is !
Het gaat hier veel te ver om dat allemaal te bespreken.

Voorbeeld: Je kan bellen met de provider, met BBNed kan je ook bellen,
echter probeer maar eens een telefoonnummer te vinden van KPN klachten-afdeling voor dit soort vragen !!!
Ik heb alleen een e-mailadres gevonden, en als je daar heen mailt,
krijg je alleen zo'n standaard antwoord: "Sorry voor het ongemak dat u heeft ondervonden" en verder wordt er NIET gereageerd !

Alleen na ongeveer een kilometer meer mailtjes, belt er opeens iemand,
die zegt het te bekijken.
Vervolgens krijg je een antwoord: "Nee, ik kan verder niets voor u doen"
Het probleem ligt ergens anders.
Jaja.
Er is dus niet op een normale manier te communiceren met KPN.
Zo kan ik nog wel even doorgaan....

Kort-om, deze problematiek moet nu eens goed uitgezocht worden !

Bedankt.

Theo.

Theo van Kooten

Trouwens, de Opta had ik ook al geraadpleegd.
Zij bemiddelen niet in individuele zaken met consumenten.
Alleen als er structueel iets aan de hand is, doen ze misschien wat.
Ook wilde er niemand van KPN in het programma komen
van TV Gelderland.
Dit geeft ook wel wat om over na te denken ......
TV Gelderland zei in de uitzending letterlijk: wat een burocratisch bedrijf.
Er speelt veel meer dan wij weten, helaas...
Daarom hoop ik dat Tros Radar nu aandacht gaat besteden hieraan.
Ik weet zeker, dat heeeeel veel mensen dezelfde problematiek hebben dan ik.

Vroeger

Ongelezen bericht door Vroeger »

leuk hier altijd, als iemand iets zegt wat de topic starter niet wil horen, dan is het standaard antwoord : WERK JE SOMS BIJ ....(je leest het overal, wat een geweldig sneu volkje zijn wij toch !!!)

Theo van Kooten

Leuk "Vroeger",

Maar ik probeer serieus iets aan te kaarten.
Heb je ook problemen hiermee ?
Zo niet, plaats dan ook geen reactie.

Voor jou geldt dit zeker: vroeger was ......... ??

Gast

Dus je mag hier alleen reageren wanneer je de zelfde problemen hebt als jij, Theo?

Theo van Kooten

Een probleem op hetzelfde vlak, ja.
Doe wat je leuk vind.

Ik ben meer nu meer geinteresseerd in een serieuze oplossing.

Gast

Neem een ADSL aansluiting via KPN...probleem opgelost :D

Gast

Hallo, "Theo",

Nee ik werk niet bij KPN. Jammer dat je niet ingaat op die 'veel meer dingen' die jij weet, want dat zou misschien wel wat verhelderend werken. Maar laten we dan even zien wat je wel hebt vertelt: je hebt een overeenkomst met speed die gebruik maakt van BB. Hier ben ik de draad al kwijt wat nou precies KPN in het hele verhaal doet. BB is een concurrent van KPN weet je nog, dus waarom je nou je heil zoekt bij KPN om het probleem op te lossen...?
Wat je schetst is een probleem met de capaciteit van een externe sip-kast op de collocatie bij jouw wijkcentrale waarin BB niet verder kan uitbreiden omdat een particulier het verrekt die rommel op zijn terrein te laten plaatsen. Hij heeft nog gelijk ook, het zijn geen kunstwerken. Moet nu de KPN dat probleem van zijn collega op gaan lossen? Explain?! Reken maar dat KPN precies gedaan heeft wat ze verplicht was, anders was het hele verhaal al voor de rechtbank geweest en had je dat op je tv-tje kunnen zien. Maar je kan natuurlijk ook niet verwachten dat KPN verder gaat om haar concurrentie uit de brand te helpen, of had je dat wel verwacht? Dat KPN zegt "ok, neem onze centrale maar dan gooien we die paar klanten van ons wel op straat"?
BB zet blijkbaar meer in de etalage dan ze aan te bieden heeft en daar ben jij het slachtoffer van. Wie zijn verantwoordelijkheid is dat?
Dat de KPN niet bij tv Gelderland komt is logisch, die zitten niet op een tv-carriere te wachten in een zaak waar ze feitelijk helemaal geen partij zijn. Als er weer eens honger in Afrika is nodig je toch ook McDonald niet voor de camera uit?
Een burocratisch bedrijf, wat is daar mis mee? Weet je een organisatievorm waarin een onderneming bij een probleem bij de concurrentie wel zegt "ok, dat lossen we toch even voor jullie op"? Want dat is wat je van de KPN verwacht begrijp ik uit jouw verhaal, dat de KPN de problemen van BB oplost? En dan mogen ze het nog financieren ook neem ik aan?
Volgens mij heb je precies het correcte antwoord van de KPN al gehad: Het probleem ligt ergens anders...

Gast

Theo van Kooten,

Geplaatst op 09 Nov 2004 18:09 door Gast

Zoals 'Gast' al duidelijk heeft gemaakt, is dit geen probleem voor KPN. Uitbreiding is mogelijk, sinds enige tijd mag BBned zijn apparatuur de wijkcentrales in verhuizen, met strenge voorwaarden, maar in principe goed te doen. Ik vind het dan een beetje vreemd dat BBned zegt dat het extern wordt uitgebouwd, terwijl ze intern kunnen uitbreiden, wellicht heeft BBned hun 'deel' volgebouwd' en houdt het op voor hun. Kun je misschien de wijkcentrale id geven (kun je bij BBned opvragen). Ik kan niks voor je doen, kan ik het verhaal van BBned checken :wink: Dagelijks krijgen we telefoontjes van mensen die door hun ISP naar KPN worden doorverwezen terwijl dat niet kan, geen klant bij KPN en komen ons lastig vallen dat wij alles ophouden en wanneer we hun gaan aansluiten :lol: Jeeeeee, ik zal maar niet zeggen wat ik er echt van vind!!!! :evil: :twisted:

Gesloten