LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adsl downgraden van het net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
leovanhalem

adsl downgraden van het net

Ongelezen bericht door leovanhalem »

geachte radarredactie
ook ik heb moeite om met het net in contact te komen.Ik wil mijn dure abonnement veranderen in een voordeliger. Daartoe moet ruim een maand van te voren ( dus na bijna een jaar lid) een brief naar de klantenadministratie in Amersfoort. Mijn abonnement loopt sinds 19 dec.2003. Antwoord het net dat het niet kan!!!Op mijn mail waarom niet geen reactie, telefoneren is onbegonnen werk, wachttijden van een half uur zijn echt heel gewoon!Als je al iemand krijgt is het antwoord weer heel anders dan in de brief of in de kleine lettertjes. en ik maar 32.50 p.m. blijven betalen.Downgraden is erg moeilijk en kan dus in de praktijk kennelijk niet.Wilt u eens nagaan wat er mis is gegaan? Alvast bedankt.
L.van Halem

hulpje

Re: adsl downgraden van het net

Ongelezen bericht door hulpje »

je gaat het contract aan voor de MINIMALE periode van een jaar, dus als jij je in december 2003 hebt aangemeld, zul je je abo moeten houden tot december 2004!

Eerst goed lezen, voordat je een contract afsluit!

bal54

Ongelezen bericht door bal54 »

Ik heb nu 14 maanden een abo bij planet en wil een goedkoper abo
mag ik nu per maand op zeggen of moet ik weer 1 jaar uitzitten met mijn dure abo?
Wie weet het antwoord :?: :idea:

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ik heb nu 14 maanden een abo bij planet en wil een goedkoper abo
mag ik nu per maand op zeggen of moet ik weer 1 jaar uitzitten met mijn dure abo?
Bij Plante wordt je contract aan het einde van het eerste jaar stilzeijgend weer met een heel jaar (!) verlengd, downgraden kan volgens mij na het eerste jaar wel op het moment dat jij dat wil, als je op dit moment 14 maanden klant ben, dan zit je dus nog 10 maanden aan je (lagere) abonnement vast. Als je dan op wil zeggen maar doet dat ook maar een dag te laat dan zit je er weer voor een heel jaar aan vast.
Overigens vreemd dat ze dit wettelijk kunnen doen, het eerste jaar kan ik begrijpen, maar steeds weer met een jaar????
Zelf zit ik bij xs4all, daar kun je na het eerste jaar per maand opzeggen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wettelijk is het toegestaan. Een abonnement wordt aangegaan onder goedkeuring van de algemene voorwaarden. Zo moeilijk is dat niet lijkt me.

De opzeggingsdatum wordt bepaald conform onze Algemene Voorwaarden: De overeenkomst kan uitsluitend worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van een maand voor het einde van de lopende contractsperiode. Indien binnen een maand voor het eind van een lopende contractsperiode wordt opgezegd, wordt het abonnement verlengd met een contractsperiode en eerst daarna beëindigd.

Helder denk ik.

Gesloten