LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 7 weken geen internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
andromea

Al 7 weken geen internet

Ongelezen bericht door andromea »

Zeven weken. Dat is de tijd dat wij nu al zonder internet zitten. Provider XMS verzaakt het ons studentenhuis al die tijd internet te leveren.
Vorig jaar begon hier in Nijmegen de campagne om glasvezel aan te vragen. Wij deden ook mee. Echter wilden wij een verlate ingang van het contract. Zo gezegd zo gedaan. 1 september zou deze verlate ingang gerealiseerd worden. Ons contract bij UPC was netjes beëindigd. Echter: geen internet van XMS. Na zeer verbaasd bellen vertelde de eerste persoon aan de klantenservice ons dat het in de komende dagen geregeld zou worden, en dat wij een dag later een bevestigingsbrief zouden ontvangen. Een week later: nog niets. Na vaker bellen bleek dat XMS 20 dagen uittrekt voor het correct aansluiten. Na 20 echter nog steeds geen internet. Daarna zijn wij regelmatig gaan bellen naar XMS. Mijn huisgenoot, op wiens naam het contract staat, is vervolgens naar het kantoor van XMS geweest. Zij zouden het probleem oppakken. Hier heeft zij een persoonlijk nummer aan overgehouden om te bellen. Echter, een halve week later was er nog niks gebeurd. Gezegd was dat we geen internet konden ontvangen omdat de tv aansluitingen ‘op’ waren in de centrale.
Na enig heen en weer bellen had mijn huisgenoot uiteindelijk het nummer van de planning, degenen die de monteurs regelden. Klantenservice bellen was al lang niet meer aan de orde omdat zij ons alleen maar geboden te wachten en verder niks deden.
Planning wist echter ook niet meer en zei een monteur op ons af te sturen om het modem op te hangen. Het modem hangt echter al geruime tijd in huis.
Toen de monteur langs kwam snapte deze het probleem wel meteen. Het leek er even op alsof alles geregeld zou worden. De monteur had gebeld met de juiste persoon om de aansluiting te regelen en dit zou aan het eind van die dag geregeld zijn. De volgende ochtend zou hij dan langskomen voor controle. Echter: de dag erna nog steeds geen internet. Storing in de kabel werd ons verteld.
Wat wel opvallend was is dat de TV opeens wel aangesloten was. Dit nadat XMS had beweerd dat we hierdoor geen internet hebben.
Er zou een storingsmonteur ingepland worden voor het nog steeds niet werken van ons internet. Hierover zouden wij gebeld worden. Na het weekend bleek opeens dat er een ticket aangevraagd moest worden voor het inplannen van de monteur, totaal onverwachts.
Al met al worden wij iedere keer weer aan het lijntje gehouden. Er worden ons beloftes gedaan over het aansluiten van onze connectie maar XMS en Reggefiber komen voortdurend hun afspraken niet na. Mijn tip: als het even kan, mijd dan XMS. Dit is het slechtste bedrijf dat ik in tijden heb gezien!

Mijn vraag voor het forum of voor radar zelf is: wij weten niet meer wat we moeten doen behalve blijven bellen. Ik heb inmiddels op klacht.nl al een klacht ingediend, ben dus nu hier terecht gekomen en wil nog naar de consumentenbond bericht sturen. Wie heeft er verdere tips en plekken waar ik dit probleem gehoord kan krijgen?

ciske

Re: Al 7 weken geen internet

Ongelezen bericht door ciske »

Mijn vraag voor het forum of voor radar zelf is: wij weten niet meer wat we moeten doen behalve blijven bellen. Ik heb inmiddels op klacht.nl al een klacht ingediend, ben dus nu hier terecht gekomen en wil nog naar de consumentenbond bericht sturen. Wie heeft er verdere tips en plekken waar ik dit probleem gehoord kan krijgen?
7 Weken geen diensten leveren , dan mag je het contract ontbinden.

Stuur een aangetekende brief dat je door niet nakomen van afspraken, het contract gaat ontbinden.

Snap niet echt hoe je al je vorige provider kon opzeggen.

Er is een forum waar iemand van de webcare van XMS op zit, zal je een pb sturen.

flappie

Re: Al 7 weken geen internet

Ongelezen bericht door flappie »

benader even de xms webcare op het tweakers forum of op twitter. Dan kunnen hun je snel helpen.

Gesloten