LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice kapotte modem

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Martinp11

Alice kapotte modem

Ongelezen bericht door Martinp11 »

Wij hebben Alice al sinds 2009 als internetprovider. Nooit problemen mee gehad en alles was prima. Na de overname van Alice naar Tele2 vind ik de provider er opzich niet beter op worden.

Sinds een paar maanden begint de modem kuren te krijgen. Soms hapert het internet (dan gaat het internet steeds uit en voor korte tijd aan), en dan valt het internet binnen 1 uur helemaal uit. En dat, terwijl alle 5 lampjes op de modem branden.

De modem wordt dan van het stroom losgekoppeld. Hier is waar de ellende pas echt begint. Als de modem weer aangesloten wordt, duurt het vaak 10 minuten voordat de modem contact heeft gemaakt. Helaas gebeurt het vaak dat de modem dan uitvalt (alle lampjes uit, geen teken van leven) of 'kerstboomverlichting' wordt (lampjes knipperen in rare volgorde en ik word niet verbonden met het internet). Ook doet de telefoon het uiteraard niet, en ons TV dat via internet gaat, doet het dan ook niet.

Ik heb Alice hierover gebeld en ik kreeg de reactie dat ik de modem moet resetten. Dit heb ik echter al heel wat keren moeten doen en binnen een paar dagen tot een week begint het gezeik alweer. Inmiddels ben ik hier ziek van en wil ik een nieuwe modem die wel naar behoren functioneert. Ook ben ik niet bereid om naar Tele2 zelf over te gaan.

sjoegel

Re: Alice kapotte modem

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als u niets wilt komt er ook geen oplossing !

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Modem kapot bij Alice komt mij bekend voor, resetten helpt dan niet meer.

Krijg je geen nieuw modem?? Modems bij Alice zijn niet goed, dus opletten met wat ze tegen je zeggen. Eis een nieuwe daar heb je recht op.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Inderdaad zoals ciske zegt. Modem heb je in bruikleen, is dus eigendom van alice, als dat de reden is waarom je geen fatsoenlijk internet hebt, moeten ze dit vervangen. Mochten ze dit telefonisch niet voor je willen of kunnen afhandelen, stel ze dan schriftelijk in gebreke. Geef ze een termijn om het op te lossen van een week of 2, komen ze niet met een oplossing, zijn ze in verzuim en kunt u uw contract ontbinden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon overstappen en modem aangetekend terugsturen naar Tele2 na de overstap. Tenzij ze je zwart opwit hebben laten weten dat ze het modem niet meer terughoeven.

Als je het overstapprotocol volgt (zelf niet Tele2 opzeggen maar dit door je nieuwe provider laten doen), zit je geen dag zonder internet.

http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... etprovider

http://www.breedbandwinkel.nl/vergelijken/internet

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Alice is verplicht om de gebreken te verhelpen op uw verzoek (art. 7:206 BW). U mag een deel van het abonnementsgeld inhouden vanwege dit gebrek (art. 7:207 BW). Hiervan mag niet in uw nadeel worden afgeweken (art. 7:209 BW).

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Martinp11,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met je diensten. Ik begrijp dat dit erg lastig kan zijn. Ik lees dat je al contact hebt gehad en dat ze je adviseren om te resetten. Je geeft aan dat je dit te vaak moet doen. Heb je hierna alweer contact gehad, zo ja kun je dan aangeven wat er precies besproken is? Met meer informatie kan ik je beter proberen te helpen. Ik hoop snel van je te horen.

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

Gesloten