LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternatief Internet Explorer

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Alternatief Internet Explorer

Ongelezen bericht door Gast »

Mooi dat er eindelijk wat duidelijker aandacht wordt besteed aan de gevaren van spyware.
Wat ik wel miste gisteravond is een alternatief voor Internet explorer.
Er werd WEL vermeld dat het verstandig is uit te wijken.

Een prima (gratis) browser, die nu ook door veel banken wordt ondersteund is Firefox.

Deze browser is veilig te downloaden vanaf de website: [url]http://www.mozilla.org

Hopelijk hebben mensen hier iets aan!

Gast

Re: Alternatief Internet Explorer

Ik vond het wel eenzijdig net zoals met het bluetooth verhaal. Je moet wel meer kennis van zaken hebben dan alleen een programma'tje downloaden. Zoals IP e.d.

Gast

http://www.mozbrowser.nl
Voor de Nederlandstaligen .

Gast

Ik heb dat Firefox geprobeerd, maar dan zijn er met diverse websites problemen. Ook gaat het internetten trager. Dus maar weer terug naar Internet Explorer. Dan maar iets minder veilig.

Gast

Netscape Navigator is een prima oplossen, deze heeft zelfs een pop-up killer.

www.downloads.com

en Netscape Navigator intypen bij de search functie :)

2cute

Ongelezen bericht door 2cute »

goede browsers die IE-engine gebruiken maar veel gebruiks-vriendelijker zijn:
greenbrowser > http://www.morequick.com/indexen.htm
avantbrowser > http://www.avantbrowser.com/
deze browsers hebben pop-up killers en zijn op veel manieren in te stellen.
browsers onafhankelijk van IE:
firefox > http://www.mozilla.org/products/firefox
opera > http://www.opera.com/download

plop

Ongelezen bericht door plop »

ik gebruik firefox al sinds versie 0.4.
langzamer dan IE is hij zeker niet, hij staat alleen standaard ingesteld voor optimaal gebruik over een inbel verbinding.
dit zit hem in het aantal verbindingen die hij gebruikt om de spullen te downloaden, bij IE zijn dit er standaard 8 tegen 4 in firefox.
dit is te veranderen door in de url balk "about:config" te openen (zonder de ").
hier door kom je in een soort registry achtig settings window terecht.
mocht je dit te eng vinden dan is er een extension die het nog makelijker maakt.
onder het tools menu kan je extensions vinden, na deze te hebben geopened zie je een nieuw windowtje.
onderaan dit windowtje zie je de optie "get more extensions", door deze te openen krijg je de extensions website van mozilla te zien.
download/instaleer hier de "tweak network" extension, na een restart van firefox komt deze tevoorschijn in het tools menu, open deze en klik op "power".
nu heeft firefox de beschikking over 40 kanalen om spullen te downloaden.

dat firefox problemen heeft met somige site's ligt niet aan firefox maar aan de makers van de site's.
dingen als flash/quicktime worden in IE automatisch geinstaleerd door een stukje html code in de site.
firefox negeerd deze (spyware gebruikt dezelfde truuk omzicht in je computer te nestelen), je zal ze dus zelf moeten instaleren.
daar naast is de html engine van IE niet volgens de standaard van w3 (het bedrijf wat de standaard voor html bepaalt).
als een site maker dus deze foutieve html codering gebruikt ziet het er in alternatieve browsers dus ff anders uit.
het is dus niet de browser die faalt maar de maker van de site.
een leuk voorbeeld was de site van de gemeente leiden.

3 andere leuke/handige extensions zijn.
adblock: blokeerd banners en andere reclame met 1 muis klik.
firesomething: verandert constand de info over je browser die door word gestuurd.
de data die spyware verzameld word dus 1 grote chaos en nutteloos voor de eigenaar van de spyware.
de ene pagina zit je op firebunny, de volgende pagina opeens met internet exploder.
hotmail tabs: microsoft heeft recentelijk de hotmail site aangepast zodat alleen IE hier gebruik van kon maken.
deze extension maakt het mogelijk om firefox weer te gebruiken.

persoonlijk werk ik niet met firesomething omdat ik een eigen proxy server heb die alles anoniem maakt (squid - gratis te downloaden voor linux/bsd, squidNT gratis voor windows).
maar voor amatuers is dit helaas vrijwel onmogelijk om te instaleren.
alles wat voor de buitenwereld naar mijn ogen niet intersant is of wat ze niet hoeven te weten word verwijdert.
ze hoeven bv niet te weten welke browser/operating system ik gebruik of wat de site was die ik bezocht had voordat ik hun site bezocht.

dit was een lang verhaal maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
groetjes plop.

Inter(1)

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Ik heb op het bovenstaande weinig meer aan toe te voegen.
Als er problemen zijn met firefox kan je het in forum vragen .
Men moet niet alles zo direkt afwijzen als iets ineens niet goed gaat.

Gast

Plop, ik heb je verhaal een paar keer doorgelezen en snap er weinig van. Wat heb ik als eindgebruiker met een W3 standaard te maken? Niet elke website werkt goed. Dus is het geen alternatief. Dat van die extensions zegt me ook niets. Nogmaals, een andere browser is prima maar dan moet die het wel goed doen.

radjesh

Ongelezen bericht door radjesh »

Firefox is relaxed :o

plop

w3 is degene die bepaalt hoe html werkt.
microsoft heeft hier naar eigen idee dingen in verandert.
een heel simpel voorbeeldje, meer om het duidelijk te maken dan om de waarheid te zeggen.
zie het als een auto, w3 bepaalt dat op elke hoek een wiel hoort.
maar M$ (microsoft) vind het beter dat het rechter voorwiel 1 meter voor het achter wiel zit.
als je nu op de motorkap gaat zitten aan de rechterkant dan kan die omklappen.
een browser die de standaard volgt zal je niet waarschuwen voor die feit, en jij zit met schade aan je auto (de site ziet er niet uit zoals het hoort).
M$ plaatste in hun auto (browser) een gewicht in de kofferbak om de auto recht te houden.
dit is niet zoals het hoort maar het werkt wel.
om een werkelijk voorbeeld te geven, IE ondersteund het automatisch instaleren van software, w3 zag hier de bui al hangen en verbied dit.
als je net windows hebt geinstaleerd en je surft naar een site die gebruikt maakt van flash dan word dit automatisch op je computer gezet.
doe je dit zelfde met firefox dan zie je een plaatje met de melding dat je iets mist, je zal zelf flash moeten instaleren.
dat een website er opeens heel anders uitziet in bv firefox dan in IE ligt niet aan de browsers maar de html.
het is hier de programeur van de site die de fout maakt door de M$ standaard te volgen, had hij de w3 standaard gevolgt dan had de site er in elke browser hetzelfde uit gezien.

extensions zijn uitbreidingen.
flash is net zoiets.
alleen gaat mozilla (firefox/thunderbird) verder dan alleen flash.
je kan via deze dingen firefox helemaal naar je eigen smaak aanpassen.
dit kan gaan van wat er gebeurd als je op een link drukt tot complete chat programma's.
het is niet even snel uit te leggen, er is teveel mogelijk.
probeer het eens een paar dagen en loop eens door alle extensions heen, het is zeker de moeite waard.

plop

Anubis

Ongelezen bericht door Anubis »

Chapeauuuuuuu Plop !!!
Eindelijk iemand die wat zinnigs zegt en verstand van zaken heeft !!

Zoals ik echter al in een andere thread heb gezegd: Het is en blijft de mensen hun eigen schuld !! Laksheid en gemakzucht: Niet de moeite nemen om je in de digitale snelweg te verdiepen !
Wil je autorijden ?? Heb je les nodig !
Wil je zwemmen ?? Heb je les nodig !
Parachutespringen?? Heb je les nodig !
Vliegtuig besturen?? Heb je les nodig !
Internetten ??????? Juist ja................. heel goed !!!

Helaas beseffen maar weinig mensen dit!
Ze kopen een comp met een karrevracht aan software, installeren, het internet op en...............problemen !!!!!

M.i. eigenschuld, dikke bult

M.v.g.
Anubis
=====

Gast

Maar wat is dan de link tussen W3 en Microsoft? Ik dacht altijd dat Microsoft gewoon standaard was. Dus ik snap niet wat W3 ermee te maken heeft. Waarom moet Windows aan W3 voldoen als ze zelf Windows met Internet Explorer uitbrengen? Mogen ze dat zelf niet beslissen? (Sorry als ik misschien domme vragen stel; ik ben een leek op dit gebied).

plop

het internet is niet alleen windows/microsoft.
meer dan 80% van de webservers zijn apache die op linux/bsd draaien.
al deze andere besturings systemen volgend bepaalde standaarden, behalve M$.
alle browsers volgen de w3 standaard behalve M$ IE.
kortom het probleem is M$.
zolang M$ dit niet oplost zullen we het via programma's van andere fabrikanten moeten doen om dingen te fixen.

de enige domme vraag is een niet gestelde vraag.

plop

Gast

Ik dacht altijd dat Microsoft gewoon standaard was.

Windows is niet standaard alleen gedragen zich er naar .
Waarom moet Windows aan W3 voldoen als ze zelf Windows met Internet Explorer uitbrengen?

Je bedoelt Internet Explorer is een browser .
Windows is een besturingsysteem .

Mozilla (Firefox ) is een doorontwikelde Netscape .
Laat dat nu dat de eerste browser zijn .

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

http://www2.trosradar.nl/?url=forum/vie ... hp?t=22797 is om onbegrijpelijke reden (er staat niet bij waarom)gesloten.

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 1832#11832
Kan je verder gaan hierover.

Gesloten