Als je zelf @Home hebt kun je dit denk ik wel weten!
Als ik met mijn Playstation 2 op internet een spel heb gedaan, en dan mijn Playstation 2 uit zet, dan moet ik mijn internet verbinding (@Home Basis) resetten!
Bij de helpdesk zeggen ze dat dit aan de router ligt, maat dat is wel raar, want de router is van het zelfde merk als hun USB-adapter uit het USB-pakket!
En is er nog een andere mogelijkheid dan een router om de verbinding over 3 systemen te verspreiden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] @Home, slechte kabel internet verbinding!
Re: @Home, slechte kabel internet verbinding!
Wel mijn ervaring met @home is ook niet echt positief. Er is onlangs een snelheidsverhoging doorgevoerd waarop we lang hebben moeten wachten omdat @home de kwaliteit van het netwerk wilde waarborgen. Toen kwam de geweldige snelheidsverhoging. Mijn verbinding was slechter dan ooit van tevoren. Bellen met de helpdesk, monteur langsgeweest, alles was goed aangesloten. De verbinding bleef echter slecht. Gekeken op de site van troublesathome en ja hoor velen met mij hadden een slechte verbinding. Hoe werkt @home dan? Je moet de helpdesk bellen. Die melden aan netwerkbeheer dat er een storing is en die "lossen" het op. Zij zetten dan de storing in het systeem als zijnde opgelost. Zo ook in mijn geval. Alleen de storing was niet opgelost, althans de verbinding was nog steeds slecht. Dus weer de helpdesk bellen en het hele verhaal weer van vooraf aan. Nadat ik in totaal 4 uur (20 euro) met de helpdesk had gebeld kreeg ik te horen dat er capaciteitsproblemen waren, en dat die zo snel mogelijk zouden worden opgelost. Capaciteitsproblemen? Dat kan toch niet, we hadden zo lang op de snelheidsverhoging moeten wachten omdat @home de kwaliteit wilde waarborgen. Had dat trouwens niet eerder kunnen worden medegedeeld? Wat me het meest heeft geergerd is de manier waarop @home met haar klanten communiceert. @home is de enige provider die hier internet via de kabel levert, en schrijft dankzij dit monopolie klantvriendelijkheid niet echt met grote letters. Ik moest blijkbaar eerst zolang bellen voordat me eindelijk werd medegedeeld dat het netwerk onvoldoende capaciteit had. Daarna heeft het evengoed nog een maand geduurd voordat een en ander eindelijk werd opgelost. In totaal heb ik zo'n kleine 3 maanden met een erg slechte verbinding gezeten, voor zo'n € 49 per maand. @home behoort naar mijn mening tot de slechtere providers van Nederland, daarom heb ik ondanks dat de verbinding nu eindelijk wel goed is, een adsl abbonement genomen. Zodra die verbinding is gerealiseerd mag @home zijn modem terughebben, drie maanden ergernis is me teveel geweest.
Mijn ervaringen met @home zijn erg positief. Behalve dat de met name binary nieuwsgroepen erg slecht zijn heb ik weinig over @home te klagen. Constante verbinding, een downloadsnelheid rond de 350 Kb per seconde.
Toch had ik een probleem de laatste weken. Ik speel veel een first person shooter game (Joint Operations), maar de ping was erg slecht. Gebeld met @home en het bleek dat het signaal te zwak was (waarde -23 i.p.v. tussen de 15 en -15). De volgende dag was het bijgesteld. Daarmee waren echter niet alle problemen opgelost, de pingsnelheid was met name in de avonduren nog dramatisch hoog Dus ik weer gebeld. Bijna een uur met een medewerker gebeld en allerlei test gedaan. Daarna werd ik doorverbonden met de technische dienst. Ze zouden er morgen in een vergadering over gaan praten hoe dit opgelost kon worden. Wat gebeurde er echter. Een uur later had ik een ping van ongeveer 27ms, wat erg goed is. Je kunt dus niet van @home zeggen dat ze je aan je lot overlaten. Dit is wel mijn persoonlijke ervaring hoor, anderen zullen misschien negatievere ervaringen hebben.
Toch had ik een probleem de laatste weken. Ik speel veel een first person shooter game (Joint Operations), maar de ping was erg slecht. Gebeld met @home en het bleek dat het signaal te zwak was (waarde -23 i.p.v. tussen de 15 en -15). De volgende dag was het bijgesteld. Daarmee waren echter niet alle problemen opgelost, de pingsnelheid was met name in de avonduren nog dramatisch hoog Dus ik weer gebeld. Bijna een uur met een medewerker gebeld en allerlei test gedaan. Daarna werd ik doorverbonden met de technische dienst. Ze zouden er morgen in een vergadering over gaan praten hoe dit opgelost kon worden. Wat gebeurde er echter. Een uur later had ik een ping van ongeveer 27ms, wat erg goed is. Je kunt dus niet van @home zeggen dat ze je aan je lot overlaten. Dit is wel mijn persoonlijke ervaring hoor, anderen zullen misschien negatievere ervaringen hebben.
Nou, dan heb je mazzel. Alhoewel @home waarschijnlijk vanalles probeert om een en ander op te lossen zijn ze er bij mij nooit in geslaagd, en getuige vele reacties op de site www.troublesathome.nl bij vele anderen ook niet. Zelfs de opzegging van het abbo was te lastig. Ze dachten dat ik nog geen jaar abbonee was, terwijl ik al 4 jaar van hun diensten gebruik maakte. Dus ook daarover moest ik weer de helpdesk bellen. Hopelijk wordt de kabel ook snel vrijgegeven voor andere aanbieders, zodat ook mensen die wonen in gebeiden waar geen adsl mogelijkheden zijn kunnen overstappen naar een andere provider. Jouw downloadsnelheid is strak 350 KB? Voor breedband hoort de downloadsnelheid 4000 kbs dus ongeveer 500 KB te zijn. Mijn breedbandsnelheid kwam amper nog boven de 100 KB uit, en ondanks aardige helpdeskmedewerkers met mooie beloften is het niet beter geworden.
Ik ben tevreden met mijn downloadsnelheid, maar de ping tijden zijn helaas wel weer dramatisch opgelopen, tot boven de 200ms in de piek avonduren. Schijnt een probleem te zijn die op dit moment in de regio Groningen speelt. Athome zegt dat ze er aan werken, waar ik ook van uit ga. Maar op dit moment kan ik 's avonds geen first person shooter games spelen vanwege de slechte ping (latency). Hopelijk is het probleem snel opgelost.