LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Balen van Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HendrikJan20

Balen van Ziggo

Ongelezen bericht door HendrikJan20 »

:(

Weer eens balen. Had via dealer digitale televisie (starterspakket) aangeschaft van Ziggo.
Wilde deze installeren en heb dit gedaan met medewerker van Ziggo nadat ik hem had verteld wat voor een type toestel ik van Sony had.
Uiteindelijk bleek mijn tv niet geschikt (CI +) te zijn.

Medewerker zegt helaas en geeft aan dat ik maar met Sony contact moet opnemen.

Krijg vervolgens ook nog een brief van Ziggo over de abonnementskosten terwijl ik de kaart niet eens kan gebruiken!!!

Eind van het verhaal: dealer kan de smartcard (gekocht voor €30) niet meer innemen omdat deze geactiveerd is en wat zeg ZIGGO HELAAS PINDAKAAS VOLGENDE KEER BETER. HELAAS PINDAKAAS er is geen volgende keer meer want ik ga het abonnement helemaal STOPzetten!!!!

BertJansen

Re: Balen van Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

Het gesodemieter van Ziggo met hun über brakke invoering van de CI+ standaard is een klassiekertje aan het worden. Ik denk dat Kassa of Radar er wel een uitzendinkje aan gaan wijden. Waar het probleem precies ligt (PVR, IrDeTo, Ziggo, Loewe, Sony, ...) is mij nog steeds een raadsel. Waar ik inmiddels wel van overtuigd ben is dat Ziggo geen technici meer onder contract heeft die het wel snappen. Die zijn, vrees ik, reeds vertrokken naar een ander project van hun ingenieursbureau.

Zie: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showth ... 56&page=23

Een ding is zeker: als je TV niet op de lijst staat van door Ziggo ondersteunde TV's (zie website Ziggo) moet je niet die CI module (je weet wel: zo'n metalen insteek sleufje) of smartcard kopen. Dat had je helpdesk je moeten zeggen. Ziggo bepaalt tegenwoordig welk merk TV je moet kopen (lees Samsung) en niet de Mediamarkt of jij zelf.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn vele die DVB T voor digitenne hebben.
U heeft voor kabel DVB C nodig.

Een losse decoder met HDMI kabel zou ook kunnen.
Dus welk model TV heeft U?

Meld hier merk en type met alle letters en we kunnen bevestigen of Uw Tv geschikt is.

BertJansen

stofzuigertje schreef:Een losse decoder met HDMI kabel zou ook kunnen.
Tuurlijk. Maar daarom ga je toch niet extra veel geld betalen voor een TV waar zo'n decoder al in zit? Sommige mensen hebben juist dat extraatje betaald om dat ge-#%^*(%#$ juist niet te hebben. Ziggo moet de CI+ standaard gewoon goed uitrollen dan zijn alle problemen over.

Roeltej

Ongelezen bericht door Roeltej »

Ziggo moet eigenlijk ook gewoon de bestaande CI/CI+ standaard aanhouden, maar toch wijken ze er vanaf... best irri. Daardoor gaan ze nu alle tv's keuren, zodat ze voldoen aan hun eigen standaard ... ? En dat voor een tv providertje in een klein landje...

Maar zelfs met een CI+ slot, moet je eerst nog een CI+ adapter hebben, waar je smartcard in kan. Mocht je geen HD zenders willen zijn er relatief goedkoop digitale tv ontvangers te koop, maar wel als nadeel dat je een los kastje bij je tv hebt staan.

BertJansen

Precies. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan mensen die al meer dan een jaar zo'n TV met interne dig. decoder hebben en voorheen een Alfacrypt module er in hadden zitten. Maar da's een ander (CI/CI+) verhaal.

Gesloten