Ik heb geprobeerd voor mijn administratiekantoor een domeinnaam te registreren www.overdijk.nl. Dit domein blijkt nu reeds door het bedrijf Basenames Domainsharing B.V. te zijn geregistreerd en ik kan het voor minimaal € 160,- terughuren.
Ik word hierdoor zo boos dat ik in de pen geklommen ben en onderzocht wil hebben of dit bedrijf rechtmatig handelt.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Graag repliek.
Alex Overdijk
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Basenames Domainsharing B.V. steelt domeinnamen
-
Gast
Re: Basenames Domainsharing B.V. steelt domeinnamen
Resultaat voor overdijk.nl
Domeinnaam overdijk.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant BaseNames Domainsharing B.V.
Wg-Plein 568
1054 SJ AMSTERDAM
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact J.J.M. Dorresteijn
+31 (0)20 6855031
[email protected]
Registrar BaseNet
Wg-Plein 568
1054 SJ AMSTERDAM
Netherlands
Technisch contact Th.W. Dorresteijn
+31 (0)20 6855031
[email protected]
Nameserver ns1.baseweb.nl 213.53.208.53
Nameserver ns2.baseweb.nl 213.53.208.52
Datum eerste registratie 21-10-1999
Record laatst gewijzigd 29-05-2001
Record onderhouden door NL Domain Registry
Zo te zien hebben ze dit als sinds 1999, simpel gezegd u bent iets te laat. SIDN werkt in het algemeen wie het eerst komt die het eerst maalt
misschien www.dijkover.nl dan maar ?
Domeinnaam overdijk.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant BaseNames Domainsharing B.V.
Wg-Plein 568
1054 SJ AMSTERDAM
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact J.J.M. Dorresteijn
+31 (0)20 6855031
[email protected]
Registrar BaseNet
Wg-Plein 568
1054 SJ AMSTERDAM
Netherlands
Technisch contact Th.W. Dorresteijn
+31 (0)20 6855031
[email protected]
Nameserver ns1.baseweb.nl 213.53.208.53
Nameserver ns2.baseweb.nl 213.53.208.52
Datum eerste registratie 21-10-1999
Record laatst gewijzigd 29-05-2001
Record onderhouden door NL Domain Registry
Zo te zien hebben ze dit als sinds 1999, simpel gezegd u bent iets te laat. SIDN werkt in het algemeen wie het eerst komt die het eerst maalt
misschien www.dijkover.nl dan maar ?
-
Hatsikidee
Kijk eens op:
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Service/Ge ... index.html
Ze doen niks met die domeinnaam en hopen er wat aan te verdienen.. je zou dus misschien hard kunnen maken dat ze inbreuk maken op jouw rechten. Nooit geschoten is altijd mis, dus.. succes!
http://www.sidn.nl/sidn/flat/Service/Ge ... index.html
Ze doen niks met die domeinnaam en hopen er wat aan te verdienen.. je zou dus misschien hard kunnen maken dat ze inbreuk maken op jouw rechten. Nooit geschoten is altijd mis, dus.. succes!
-
HostingExpert
Dag!
Nogal late reactie, maar zag dat de domeinnaam nog van Basenames was. Zolang u kunt aantonen deze domeinnaam te willen moeten zij deze gewoon teruggeven zonder enige vorm van facturatie. Zij doen echter niks met de domeinnaam als alleen azen naar domeinnamen waarvan zij denken geld mee te verdienen. U kunt overwegen eerst de bovengenoemde stap van meneer uit te voeren, zo niet kunt u de gok wagen een domeinkaping te doen. U registreert gewoon een domeinnaam als verhuizing. U gebruikt de domeinnaam van de door u gewilde domein. Uzelf tekent gewoon voor beide partijen. Hier wordt vaak niet naar gekeken.
Als u rechtsmatig gaat kijken, staat u in uw recht omdat ik zoals hierboven al zei, recht hebt op dit domein.
Succes!
Nogal late reactie, maar zag dat de domeinnaam nog van Basenames was. Zolang u kunt aantonen deze domeinnaam te willen moeten zij deze gewoon teruggeven zonder enige vorm van facturatie. Zij doen echter niks met de domeinnaam als alleen azen naar domeinnamen waarvan zij denken geld mee te verdienen. U kunt overwegen eerst de bovengenoemde stap van meneer uit te voeren, zo niet kunt u de gok wagen een domeinkaping te doen. U registreert gewoon een domeinnaam als verhuizing. U gebruikt de domeinnaam van de door u gewilde domein. Uzelf tekent gewoon voor beide partijen. Hier wordt vaak niet naar gekeken.
Als u rechtsmatig gaat kijken, staat u in uw recht omdat ik zoals hierboven al zei, recht hebt op dit domein.
Succes!