| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bij 'Eenmalige' OPLICHTING marktplaats
Bij 'Eenmalige' OPLICHTING marktplaats
Ik ben voor 210 euro opgelicht op marktplaats.
Stom natuurlijk maar het is gebeurd.
Artikel betaald maar vervolgens niet gelevert.
Politie, marktplaats, postbank, bank etc.. kunnen niets doen. Eenmalige oplichting (of minder dan vijf gevallen) is 'eigen schuld, dikke bult'. Er wordt geen aangifte opgenomen!! Marktplaats doet nagenoeg niets, bank 'beschermt' oplichter(gegevens) en postbank weigert actie en zegt eigen schuld!
Alleen civielrechtelijk geld proberen in te vorderen is mogelijk en dat ga ik ook proberen (rechtsbijstandverzekering!)
HEEFT IEMAND HIER ERVARING/RESULTAAT MEE??
Voordat deze oplichter weer toeslaat (dat doet hij met grote tijdstussenposen) hier de gegevens ter waarschuwing/ herkenning: dan kunnen we in de toekomst wel met een groep aangifte doen.
verkoper is actief op marktplaats, o.a. als platenverkoper (oude fifties/ sixties singles) onder de namen 'Henrico, 'C. Albers, 'J.C.P. Rommens, 'Cor etc...
Stom natuurlijk maar het is gebeurd.
Artikel betaald maar vervolgens niet gelevert.
Politie, marktplaats, postbank, bank etc.. kunnen niets doen. Eenmalige oplichting (of minder dan vijf gevallen) is 'eigen schuld, dikke bult'. Er wordt geen aangifte opgenomen!! Marktplaats doet nagenoeg niets, bank 'beschermt' oplichter(gegevens) en postbank weigert actie en zegt eigen schuld!
Alleen civielrechtelijk geld proberen in te vorderen is mogelijk en dat ga ik ook proberen (rechtsbijstandverzekering!)
HEEFT IEMAND HIER ERVARING/RESULTAAT MEE??
Voordat deze oplichter weer toeslaat (dat doet hij met grote tijdstussenposen) hier de gegevens ter waarschuwing/ herkenning: dan kunnen we in de toekomst wel met een groep aangifte doen.
verkoper is actief op marktplaats, o.a. als platenverkoper (oude fifties/ sixties singles) onder de namen 'Henrico, 'C. Albers, 'J.C.P. Rommens, 'Cor etc...
Laatst gewijzigd door rrrifff op 01 nov 2006 01:24, 7 keer totaal gewijzigd.
Re: Bij 'Eenmalige' OPLICHTING marktplaats
Ga even naar www.internetoplichting.nl , doe daar jue verhaal en post de gegevens. Ik kijk daar regelmatig , en je verbaas je hoeveel zaken er nog tot een goed einde komen.
Succes , en laat nog even weten hoe het afloopt.
Marchel.
Succes , en laat nog even weten hoe het afloopt.
Marchel.
Zou een klacht indienen bij het politiekorps vanwege het niet willen opnemen van een aangifte.Politie, marktplaats, postbank, bank etc.. kunnen niets doen. Eenmalige oplichting (of minder dan vijf gevallen) is 'eigen schuld, dikke bult'. Er wordt geen aangifte opgenomen!!
Ik heb mijn verhaal reeds gedaan op internetoplichting.nl. Zie topic 'Politie is op de hoogte'. Onderwerp 'flessentrekkerij is geen oplichting'. Het is trouwens geen flessentrekkerij (zoals Pol. Zaanstad beweerde!) maar regelrechte OPLICHTING!
Inmiddels nog steeds geen PV opgenomen door politie Zaanstad. Zij weigeren dit pertinent en schermen met 'jurisprudentie' uitspraak 'van de officier van Justitie' dat hiertegen (eenmalige oplichting) NIKS te doen is.
MAAR: Ook een aantal reacties gehad van anderen (die verder niets hebben ondernomen) die zijn opgelicht door bovengenoemd persoon (A. Albers te St. Willebrord) en steeds onder verschillende namen en valse voorwendsels. Wel degelijk oplichting dus.
Bij vijf zaken kan de politie eindelijk 'actie' ondernemen. In dat geval ga ik weer aangifte doen. REAGEER dus op deze casus of geef het door!!! Zie ook ad op marktplaats 'The Rollers' bij indorock!!!!!!!!!!
Inmiddels nog steeds geen PV opgenomen door politie Zaanstad. Zij weigeren dit pertinent en schermen met 'jurisprudentie' uitspraak 'van de officier van Justitie' dat hiertegen (eenmalige oplichting) NIKS te doen is.
MAAR: Ook een aantal reacties gehad van anderen (die verder niets hebben ondernomen) die zijn opgelicht door bovengenoemd persoon (A. Albers te St. Willebrord) en steeds onder verschillende namen en valse voorwendsels. Wel degelijk oplichting dus.
Bij vijf zaken kan de politie eindelijk 'actie' ondernemen. In dat geval ga ik weer aangifte doen. REAGEER dus op deze casus of geef het door!!! Zie ook ad op marktplaats 'The Rollers' bij indorock!!!!!!!!!!
Ik zou een klacht over de politie indienen, omdat ze de aangifte niet willen opnemen. Op deze manier sturen ze nog 5 anderen weg met dezelfde oplichtingszaak. Ze zijn gewoon te beroerd om hun werk te doen. Via radio en televisie wordt je van alle kanten aangespoord om aangifte te doen, maar op deze manier maakt de politie anti-reklame.
pvd
pvd
Politie Zaanstad weigert nog steeds PV bij aangifte van 'oplichting op het internet/ marktplaats! (als er ook niet meer dan vijf aangiftes elders tegen deze oplichter zijn gedaan??). Justitie 'kan er geen zaak van maken dus 'vooralsnog civiel'
Zodoende melding/ klacht ingediend bij de Ombudsman..
Zodoende melding/ klacht ingediend bij de Ombudsman..
Je hebt groot gelijk rrrifff!!!
Als de politie stelselmatig aangiftes weigert op te nemen dan komen er nooit 5 aangiftes..... Ik denk dat de ombudsman de klacht gegrond verklaart.
Laat je het ons weten hoe deze zaak afloopt?
pvd
Als de politie stelselmatig aangiftes weigert op te nemen dan komen er nooit 5 aangiftes..... Ik denk dat de ombudsman de klacht gegrond verklaart.
Laat je het ons weten hoe deze zaak afloopt?
pvd
-
joep_vdberg
Oplichter op martkplaats
Onwettige webwinkel
geen algemene voorwaarden op de website.
Stuurt deze niet toe na aanvraag.
Veel betalingen zonder levering.
Pas op voor wekking telecom
Heeft veel advertenties op marktplaats
Onwettige webwinkel
geen algemene voorwaarden op de website.
Stuurt deze niet toe na aanvraag.
Veel betalingen zonder levering.
Pas op voor wekking telecom
Heeft veel advertenties op marktplaats