LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Communicatie met Ashti-Store

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
KimboCake

Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door KimboCake »

[Ongefundeerde passage verwijderd]

Beste, ik ben Patrick 't Hoen, 24 uit Sappemeer, Noord Nederland.

Ik heb op 2017-03-25 om 11:45:40 een bestelling geplaats, namelijk het volgende:

iPhone 6 Plus Lcd scherm + Touch Digitalizer Zwart, TWV € 54,95
Complete reparatieset - Gereedschap set, TWV € 2,75

Ik heb gekozen voor een versnelde bestelling, TWV € 3,99.

Echter kreeg ik op: 2017-03-27 om 16:55 een email van: [Persoonsnaam verwijderd door Moderator] Ashti-Store Groothandel
Geachte heer 'T Hoen,

Zojuist heb ik uw gegevens erbij gehaald uit ons systeem.

Het spijt mij u te moeten meedelen dat wij uw bestelling niet direct kunnen verwerken en bezorgen. De iPhone 6 Plus Lcd scherm + Touch Digitalizer Zwart is helaas niet op voorraad. Deze is speciaal voor u besteld uit ons fabrikant.

Ons voorraad zal loop van volgende week weer bijgevuld worden. Zodra ons voorraad weer bijgevuld is zullen wij uw bestelling zo snel mogelijk verwerken en zal uw pakket bezorgt worden door een van ons koeriers.
Wanner uw bestelling in behandeling genomen is, ontvangt u een apart email hierover ook zodra uw pakket verzonden is, ontvangt u een apart email.

Ik dank u zeer voor het begrip en mijn welgemeende excuses voor het vertraging.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat graag van u.
Vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. We kijken uit naar een succes-volle samenwerking.

Met vriendelijke groeten, with kind regards,
[Persoonsnaam verwijderd door Moderator] Ashti-Store Groothandel
Waarop ik antwoorde:
Beste,

Bedankt voor u mail, wel erg jammer aangezien ik gekozen heb voor een versnelde verzending... Ik verwacht dan toch enigszins mijn bestelling sneller dan normaal? Maar nu blijkt het zelfs langer te gaan duren, wellicht nog een week, of zelfs 2.... Ik verwacht hier dan toch enigszins een tegemoetkoming voor.

--
Met vriendelijke groet

Patrick 't Hoen
Vervolgens door de laatste mail vanuit Ashti:
Geachte heer 'T Hoen,

Natuurlijk bieden wij u een tegemoetkoming.

Wij waarderen ons klanten enorm en vinden dit ook erg vervelend. Daarom heb ik zojuist speciaal voor u een korting bon aangemaakt. Dit korting bon kan u een onbeperkt besteden op het gehele assortiment.
Tijdens het afrekenen kan u dit korting code invoeren: 3X9XFLAG hierna zult u zien dat u een korting automatisch wordt toegepast.

Uiteraard staat dit korting los van de punten die u spaart bij elk bestelling die u plaatst op ons webwinkel.
Uw korting code is twv €4,-

Na deze mail stuurde ik meerdere malen het volgende:
Ik zou liever mijn verzendkosten terug willen. Een kortingsbon heb ik niet zoveel aan sorry, wel bedankt voor u aanbod.

Echt heb ik na deze mail op: 2017-03-27 om 17:08 niets meer vernomen vanaf Ashti-Store.
Hierna mailde ik op: 2017-03-29 om 12:06 nogmaals met de vraag. Echter weer geen reactie.

Waarop ik mijn laatste mail verstuurd heb op: 2017-03-29 om 18:44 met daarin de vraag:
Beste.

Negeert u mij nu? Mag hopen van niet.
Echter een dag later: 2017-03-30, heb ik nog steeds niks vernomen van deze zaak. Zowel niet over mijn bestelling, mijn geld, of mijn korting.

Vind het tevens erg teleurstellend dat een winkel, of zelfs groothandel als Ashti-Store geen telefoonnummer heeft voor haar klanten.

Mvg Patrick 't Hoen
Laatst gewijzigd door KimboCake op 31 mar 2017 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Miepje1

Re: Communicatie met Ashti-Store

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zou een zaak waar zulk beroerd Nederlands geschreven wordt niet vertrouwen ;-(

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

KimboCake

Wat bedoelt u precies Mucha?

Het bedrijf heeft trouwens nadat ik deze topic gestart ben, meteen gereageerd. Vreemd genoeg kan het dan wel zodra het ze te heet onder de voeten worden. Echter waren ze niet zo blij. Bij deze de update met de reactie van Ashti-Store.

Geachte heer 'T Hoen,

Bedankt voor uw reactie's.

U kan begrijpen dat u het te maken heeft met een groothandel die dagelijks vracht aan orders verwerkt. Ik heb u korting gegeven van €4,- deze heeft u geweigerd en wilt u uw betaalde verzendkosten van €3,99 op uw rekening gestort hebben. Dat zou toch totaal geen probleem moeten zijn?

Ik zie het probleem niet. U heeft ons letterlijk geen twee werkdagen de tijd gegeven om een creditnota aan te maken en u uw betaalde verzendkosten te crediteren op uw bankrekening. Maar aangifte doen voor €3,99 vind ik wel heel erg ver gaan. Daarnaast hebt u op tros radar een topic geopend tegen ons voor €3,99

Om dit reden hebben wij besloten uw bestelling per omgaand te annuleren en het totaal bedrag te retourneren.

Ik verzoek u dan ook hierbij de berichten op tros radar te verwijderen omdat dit smaad is. Mocht u uw berichten niet verwijderd zijn binnen een acceptabel tijd van 48 uur dan zullen wij juridische stappen tegen u nemen.

Mijn reactie hierop naar Ahsti-Store is als volgt:
Zodra mijn geld binnen is. Zal ik het bericht als nog laten staan. De fout ligt immers niet bij mij, maar bij jullie.

Ik zal wel de topic updaten met de oplossing, dat jullie na deze topic ineens wel kunnen reageren en bedragen kunnen gaan storten.

Of het smaad is of niet. Als jullie tevens een procedure willen starten om €4 of 60€ wens ik u daarbij veel succes en sterkte. Mijn advocaat wacht jullie met alle liefde af.

Tevens wil ik u melden, dat als ik aangifte zou doen, dat dit niet om die lullige €3 is, maar om het volledige bedrag.

U kiest er immers voor 2 dagen niet te reageren, 2 dagen, is 48 uur, lijkt mij dat ik jullie wel degelijk tijd genoeg heb gegeven.

Nogmaals, zodra mijn geld volledig is terug gestoord zal ik de topic updaten met u mail.

Hoop u hierbij genoeg te hebben geinformeerd.

Tevens wil ik de moderators van Radar Avrotros, enorm bedanken voor de snelle toelating van mijn topic.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Als ik zo lees dan denk ik dat ts toch te snel is geweest! 2 dagen geen reactie is normaal want ts is immers niet de enigste klant. En je kunt pas na 4 weken na een geschillencommissie. bron: https://www.degeschillencommissie.nl/co ... procedure/
Het bedrijf heeft juridisch niks fout gedaan. En sorry 48UUR is echt te weinig om over te klagen. Dat het bedrijf reageert na dat dit topic is geopend kan ik zeker begrijpen want ts heeft het bedrijf niet eens een normale reactie tijd of kans gegeven om het op te lossen. zie
Ik heb op 2017-03-25 om 11:45:40 een bestelling geplaats
Dat is net 5 dagen!!!!

john18

Als hij zijn bestelling had geannuleerd was het misschien meteen opgelost. Maar ts wou zijn bestelling met een
tegemoetkoming
!

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Tjonge,
het gaat goed tegenwoordig
Op zaterdag besteld en dan verwachten dat het bestelde in no time binnen moet zijn.
Geen voorraad, kan de beste overkomen toch.
Krijg je een tegemoetkoming is dit ook niet goed
Het zijn geen medicijnen.
En dan gelijk op zijn Feestboeks je ongenoegen spuien.
Geduld is erg moeilijk. Zucht.
Succes

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

KimboCake schreef:[Ongefundeerde passage verwijderd]

Beste, ik ben Patrick 't Hoen, 24 uit Sappemeer, Noord Nederland.

Ik heb op 2017-03-25 om 11:45:40 een bestelling geplaats, namelijk het volgende:

iPhone 6 Plus Lcd scherm + Touch Digitalizer Zwart, TWV € 54,95
Complete reparatieset - Gereedschap set, TWV € 2,75

Ik heb gekozen voor een versnelde bestelling, TWV € 3,99.

Echter kreeg ik op: 2017-03-27 om 16:55 een email van: [Persoonsnaam verwijderd door Moderator] Ashti-Store Groothandel
Geachte heer 'T Hoen,

Zojuist heb ik uw gegevens erbij gehaald uit ons systeem.

Het spijt mij u te moeten meedelen dat wij uw bestelling niet direct kunnen verwerken en bezorgen. De iPhone 6 Plus Lcd scherm + Touch Digitalizer Zwart is helaas niet op voorraad. Deze is speciaal voor u besteld uit ons fabrikant.

Ons voorraad zal loop van volgende week weer bijgevuld worden. Zodra ons voorraad weer bijgevuld is zullen wij uw bestelling zo snel mogelijk verwerken en zal uw pakket bezorgt worden door een van ons koeriers.
Wanner uw bestelling in behandeling genomen is, ontvangt u een apart email hierover ook zodra uw pakket verzonden is, ontvangt u een apart email.

Ik dank u zeer voor het begrip en mijn welgemeende excuses voor het vertraging.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat graag van u.
Vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. We kijken uit naar een succes-volle samenwerking.

Met vriendelijke groeten, with kind regards,
[Persoonsnaam verwijderd door Moderator] Ashti-Store Groothandel
Waarop ik antwoorde:
Beste,

Bedankt voor u mail, wel erg jammer aangezien ik gekozen heb voor een versnelde verzending... Ik verwacht dan toch enigszins mijn bestelling sneller dan normaal? Maar nu blijkt het zelfs langer te gaan duren, wellicht nog een week, of zelfs 2.... Ik verwacht hier dan toch enigszins een tegemoetkoming voor.

--
Met vriendelijke groet

Patrick 't Hoen
Vervolgens door de laatste mail vanuit Ashti:
Geachte heer 'T Hoen,

Natuurlijk bieden wij u een tegemoetkoming.

Wij waarderen ons klanten enorm en vinden dit ook erg vervelend. Daarom heb ik zojuist speciaal voor u een korting bon aangemaakt. Dit korting bon kan u een onbeperkt besteden op het gehele assortiment.
Tijdens het afrekenen kan u dit korting code invoeren: 3X9XFLAG hierna zult u zien dat u een korting automatisch wordt toegepast.

Uiteraard staat dit korting los van de punten die u spaart bij elk bestelling die u plaatst op ons webwinkel.
Uw korting code is twv €4,-

Na deze mail stuurde ik meerdere malen het volgende:
Ik zou liever mijn verzendkosten terug willen. Een kortingsbon heb ik niet zoveel aan sorry, wel bedankt voor u aanbod.

Echt heb ik na deze mail op: 2017-03-27 om 17:08 niets meer vernomen vanaf Ashti-Store.
Hierna mailde ik op: 2017-03-29 om 12:06 nogmaals met de vraag. Echter weer geen reactie.

Waarop ik mijn laatste mail verstuurd heb op: 2017-03-29 om 18:44 met daarin de vraag:
Beste.

Negeert u mij nu? Mag hopen van niet.
Echter een dag later: 2017-03-30, heb ik nog steeds niks vernomen van deze zaak. Zowel niet over mijn bestelling, mijn geld, of mijn korting.

Vind het tevens erg teleurstellend dat een winkel, of zelfs groothandel als Ashti-Store geen telefoonnummer heeft voor haar klanten.

Mvg Patrick 't Hoen
Het lijken wel allemaal computervertalingen. Je maakt mij toch niet wijs dat dit een Nederlands bedrijf is ?
Of is het een buitenlands "bedrijf" wat Nederlands probeert te schrijven ?

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

john18 schreef:Als ik zo lees dan denk ik dat ts toch te snel is geweest!
Ik denk toch echt dat Ashti-Store te langzaam is geweest en de TS niet te snel. Immers had Ashti-Store toegezegd de bestelling binnen een dag te leveren door deze mogelijkheid aan de TS te geven waarvoor ook door de TS is betaald. Vervolgens wordt er niet geleverd en krijgt de TS pas na twee dagen te horen waarom.

Vervolgens moet de TS zelf vragen om een tegemoetkoming door Ashti-Store en krijgt daarna een tegemoetkoming die echt om te huilen is. € 4,- in de vorm van een korting op de volgende bestelling, terwijl de TS nog net geen € 4,- heeft betaald voor de snelle levering. Nu moet de TS dus nogmaals een bestelling plaatsen bij Ashti-Store om gebruik te kunnen maken van de tegemoetkoming. Lekkere manier van klantenbinding..

Het minste dat Ashti-Store kan doen, is die € 3,99 verzendkosten terugbetalen (dat is de TS zijn recht) en eveneens de kortingscode laten behouden bij volgende bestellingen. Misschien dat Ashti-Store mijn respect dan een beetje zou kunnen terugwinnen als ze dit doen met een excuses.

Blijkbaar was het openen van een topic hier op Radar wel nodig om Ashti-Store in beweging te zetten. Een creditnota opstellen is niet eens nodig om de TS te laten weten dat hij de verzendkosten terugkrijgt. Het kan heel simpel:

"Beste Patrick 't Hoen,

Een creditnota wordt opgesteld en de verzendkosten worden teruggestort. De kortingscode kun je nog altijd blijven gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Ashti-Store"

Kost geen minuut en Patrick weet meteen waar hij aan toe is. Maar nee, Ashti-Store had daar geen tijd voor en moest op Radar surfen, op zoek naar mensen die slechte dingen schrijven over Ashti-Store. En als ze iets negatiefs schrijven, niet met een oplossing komen maar de persoon juridisch bedreigen en beschuldigen van smaad, terwijl hier helemaal geen spraken is van smaad.

john18

[Persoonsgegevens door Moderator verwijderd]

Ik weet niet of ik dit echt betrouwbaar zou vinden maar je weet het natuurlijk nooit. Even googelen voor klachten en alleen viewtopic.php?f=24&t=168075 te vinden.
Er zijn weinig klachten te vinden. Maar een groothandel in een appartement? Ik zou eerder zeggen tussenpersoon. Dat gezegd, is het natuurlijk niet zo dat het bedrijf niet goed is. Er zijn veel web shops vanuit een appartement alleen krijg ik niet het gevoel dat het een groothandel is.

john18

@jetsertje Dat het beter kan, ben ik het volkomen mee eens! Maar zoals ik al melde
Het bedrijf heeft juridisch niks fout gedaan
En tegemoetkoming had zelfs niet gehoeven maar daar kiest het bedrijf voor om een klant te houden. Ze hadden de order ook kunnen annuleren en het geld terug storten. Maar er gaat vaak ook bij grote bedrijven iets fout. Sorry maar 5 dagen om 1 klacht is echt te snel om daar juridisch iets mee te ondernemen.
Tevens wil ik u melden, dat als ik aangifte zou doen, dat dit niet om die lullige €3 is, maar om het volledige bedrag.

john18

Volkomen mee eens. Zelf zou ik er wegblijven.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Blijkbaar zit het stenen bedrijf ergens in Nijmegen. Daar kunnen ze heel plat "nimwehgs" praten, maar dat is niet aan de orde in de mail.
Verder vind ik het wel weer typerend dat TS voor zo min mogelijk geld een imitatie-ding wil aanschaffen en ook nog eens premium service verwacht.
Nog gekker is het dat de mods welhaast direct de OP aanpassen.
Iets klopt er niet.

Jetsertje

john18 schreef:@jetsertje Dat het beter kan, ben ik het volkomen mee eens! Maar zoals ik al melde
Het bedrijf heeft juridisch niks fout gedaan
En tegemoetkoming had zelfs niet gehoeven maar daar kiest het bedrijf voor om een klant te houden. Ze hadden de order ook kunnen annuleren en het geld terug storten. Maar er gaat vaak ook bij grote bedrijven iets fout. Sorry maar 5 dagen om 1 klacht is echt te snel om daar juridisch iets mee te ondernemen.
De TS zegt het zelf al; "zou". TS mag ook net zo goed stellen aangifte te doen als Ashti-Store oplicht door niet te leveren of geen geld terug te geven.

Misschien is tegemoetkoming overigens niet het juiste woord. Het is immers geen tegemoetkoming, juridisch moeten ze het bedrag voor de niet-geleverde dienst immers terugbetalen. Zolang ze dat doen is er natuurlijk niets aan de hand en inderdaad, ze hoeven geen extra tegemoetkoming te geven.

De TS is natuurlijk ook vrij in het openen van dit topic. Zolang alles maar naar waarheid is ingevuld kan het geen smaad zijn, waar Ashti-Store de TS wel van beschuldigd. Anders zou ieder negatief bericht over een bedrijf gezien kunnen worden als smaad en mag niemand meer een mening geven die negatief is.

john18

@jetsertje Mee eens Maar omdat ts niet heeft gevraagd om de levering te annuleren maar eigenlijk in onderhandeling is voor een eventuele tegemoetkoming voor de late levering/klacht, wat de bovenstaande mails dus bevestigen, kan ts niet stellen dat hij eerlijk is. Waarom
Maar aangifte doen voor €3,99 vind ik wel heel erg ver gaan
Hieruit concludeer ik dat ts niet zijn complete mails heeft geplaats maar selectief heeft geplaats en dat ts is begonnen met juridische dreigementen. Dit is een reactie op een, niet geplaatste mail of verwijderde stuk. Zo komt dat bij mij over Dat duid er bij mij op dat er dus geen complete waarheid staat maar selectief om die richting op te hinten. Ik mis dus een mail die ts heeft gestuurd! Lijkt mij toch overkomen dat ts is begonnen en dat het bedrijf wel wil mee werken maar de kans niet krijgt.

john18

Hierbij vraag ik aan ts of aan Ashti-Store toch de complete mail wisseling te plaatsen. Want een bedrijf dat al 4 jaar zaken doet met weinig klachten hoort niet snel te bestempeld worden. Ik kon maar 3 klachten vinden. En 3 klachten op 4 jaar bedrijfsvoering is toch te zeggen dat het goed bedrijf is. Dat er eerdere aanmerkingen of dergelijke zijn die ik of anderen hebben geplaatst lijkt mij niks te maken te hebben met een wel of geen goed bedrijf.

KimboCake

Geinig dat jullie zoveel dingen zeggen maar de helft denken te weten.

Naar wie mag ik de volledige mails sturen? Kijken of er dan nog word getwijvelt of ik deels plaats, of alles.

Ik vind dat in een maatschappij waarin wij leven, en waar alles sneller moet en gaat, 2 dagen wachten op een mail van een bedrijf waar zoveel personeel werkt toch best lang wachten.

Ik vind en denk dat dit bedrijf gewoon makkelijk dacht hier heb je een tegoedbon niet zeuren en weg wezen.

Dus aub. Als we niet vriendelijk kunnen doen en volwassen, reageer dan aub gewoon niet

KimboCake

Tevens iedereen bedankt die mijn punt wel snapt. Kom misschien wat kort over maar ben niet thuis of in de buurt van een pc. Vanavond zal ik alles even goed lezen.

Nogmaals bedankt iedereen!

john18

U kunt een pb bericht sturen met de mails.
Wij kunnen alleen reageren op wat u hier schrijft. Als het niet compleet lijkt dat meld ik dat gewoon. En wat u meld
Dus aub. Als we niet vriendelijk kunnen doen en volwassen, reageer dan aub gewoon niet
Waar slaat dat op? We proberen gewoon tot de bodem te komen van alles. En mening geven mag toch?

Jetsertje

KimboCake schreef:Geinig dat jullie zoveel dingen zeggen maar de helft denken te weten.
Vrij normaal als je slechts een deel van het verhaal te horen krijgt. De kant van Ashti-Store hebben we ook niet dus het is ook eenzijdig.

Gesloten