LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 jul 2005 22:22
contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Net onderstaand mailtje van tiscali ontvangen. Betekent dit dat ik nu contractueel af kan van mijn huidige abonnement zonder kosten doordat ik als abonnee van tiscali aan kPN wordt verhandeld?
-------
Op 26 juli 2005 zijn Tiscali en KPN overeengekomen dat KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overneemt.
Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL abonnement via het KPN-netwerk.
U behoort tot die groep klanten.
Voor u verandert er in de dienstverlening niets. Uw instellingen en uw voorwaarden blijven ongewijzigd.
Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.
Op korte termijn zullen wij u nader informeren.
Met vriendelijke groet,
Rob van Velzen Eric-Jan Doorenbosch
Director Sales & Marketing Tiscali B.V. Directeur Marketing & Sales KPN Internet
-------
Op 26 juli 2005 zijn Tiscali en KPN overeengekomen dat KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overneemt.
Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL abonnement via het KPN-netwerk.
U behoort tot die groep klanten.
Voor u verandert er in de dienstverlening niets. Uw instellingen en uw voorwaarden blijven ongewijzigd.
Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.
Op korte termijn zullen wij u nader informeren.
Met vriendelijke groet,
Rob van Velzen Eric-Jan Doorenbosch
Director Sales & Marketing Tiscali B.V. Directeur Marketing & Sales KPN Internet
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Zal vast wel iets in de voorwaarden staan dat dit gewoon mag. En als er niets verandert verder aan de dienst is het mijn inziens geen wijziging in je abonnement/aansluiting en dus geen reden om op te kunnen zeggen.
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Er verandert ook niets. je had al ADSL van KPN, dat blijft zo. alleen neemt KPN de serviceverplichting van Tiscali over. dus er is geen feitelijke wijziging in je contract. dus ook geen reden tot opzegging.
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
inderdaad er verandert niks, tiscali zal het geld in naam van kpn innen, je kan niet zomaar opzeggen
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 aug 2005 21:25
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
KPN is nu de dienstverlener. Tiscali incasseert alleen. Dat is één verandering. Daarnaast is de hoop vervlogen ooit nog gebruik te kunnen maken van de extra diensten van Tiscali. Ook een verandering.
En de helpdesk van Tiscali zal een andere houding gaan aannemen. Je bent namelijk geen klant meer. Alleen de aansluiting blijft gelijk en je mag van de Tiscali infrastructuur gebruik maken (servers). Hoe lang Tis dat volhoudt is gissen.
En de helpdesk van Tiscali zal een andere houding gaan aannemen. Je bent namelijk geen klant meer. Alleen de aansluiting blijft gelijk en je mag van de Tiscali infrastructuur gebruik maken (servers). Hoe lang Tis dat volhoudt is gissen.
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Beter is om helemaal over te stappen naar bv. DirectAdsl of Planet.
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Ik heb geinformeerd bij de helpdesk omdat ik ze toch toevallig aan de lijn had. Ze gaven toe dat dit inderdaad een geldige reden was om het abbonement op te zeggen. Wel duidelijk in de brief zetten dat dit de reden is. (ander sluiten ze wel je abbonement af, maar laten ze je gewoon doorbetalen)
Voor mij handig om eindelijk van dit veel te dure abbonement af te komen. Ik moest na een verhuizing min of meer verplicht of stappen op dit abbonement, omdat Tiscali hier zelf geen dekking had. Een paar maanden later opnieuw de postcode chek gedaan en nu blijkt dat ze hier nu opeens wel dekking hebben. Zou ik voor minder geld met een hogere snelheid kunnen internetten, maar dat wordt er natuurlijk niet bij vertreld!
Voor mij handig om eindelijk van dit veel te dure abbonement af te komen. Ik moest na een verhuizing min of meer verplicht of stappen op dit abbonement, omdat Tiscali hier zelf geen dekking had. Een paar maanden later opnieuw de postcode chek gedaan en nu blijkt dat ze hier nu opeens wel dekking hebben. Zou ik voor minder geld met een hogere snelheid kunnen internetten, maar dat wordt er natuurlijk niet bij vertreld!
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Is dit gelukt/Ik heb geinformeerd bij de helpdesk omdat ik ze toch toevallig aan de lijn had. Ze gaven toe dat dit inderdaad een geldige reden was om het abbonement op te zeggen. Wel duidelijk in de brief zetten dat dit de reden is. (ander sluiten ze wel je abbonement af, maar laten ze je gewoon doorbetalen)
En zou dit nu ook nog kunnen?
Ik ben na het stoppen van omega.tiscali.nl ook totaal niet meer tevreden over Tiscali.
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Is dit gelukt?Ik heb geinformeerd bij de helpdesk omdat ik ze toch toevallig aan de lijn had. Ze gaven toe dat dit inderdaad een geldige reden was om het abbonement op te zeggen. Wel duidelijk in de brief zetten dat dit de reden is. (ander sluiten ze wel je abbonement af, maar laten ze je gewoon doorbetalen)
En zou dit nu ook nog kunnen?
Ik ben na het stoppen van omega.tiscali.nl ook totaal niet meer tevreden over Tiscali.
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Het is nog niet gelukt. Het moest namelijk schriftelijk, en bij Tiscali zijn ze niet erg snel met het verwerken van post, maar goed na contact met de helpdesk de brief nog maar eens gemaild en nu maar even afwachten.
Voor wat betreft het omega.tiscali.nl wat je noemt dat ken ik niet.
Wat betreft deze opzegging gaat het alleen om de klanten die Tiscali via het KPN netwerkt hadden, deze klanten zijn verkocht aan KPN zelf.
Verder denk ik dat het nu niet meer lukt. In de betreffende mail staat namelijk het volgende:
"Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten."
Voor wat betreft het omega.tiscali.nl wat je noemt dat ken ik niet.
Wat betreft deze opzegging gaat het alleen om de klanten die Tiscali via het KPN netwerkt hadden, deze klanten zijn verkocht aan KPN zelf.
Verder denk ik dat het nu niet meer lukt. In de betreffende mail staat namelijk het volgende:
"Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten."
Re: contractsovername door KPN van tiscali adsl abbonement
Volgens mij kan je nu gewoon overstappen naar direct adsl van kpn en je huidige abonnement bij tiscali opzeggen. Je kan contact opnemen met klantenservice van de kpn 0900-0244 en zeggen dat je wil overstappen. Wat betreft de snelheid van je adsl kan je daar ook informeren.