LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DDS ----> KPN -----> conflict?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
boebele

DDS ----> KPN -----> conflict?

Ongelezen bericht door boebele »

Mijn vriend kreeg vandaag een brief van de KPN dat DDS de rekeningen niet heeft betaald en daarom wordt hij per 29 juni afgesloten. Bizar toch??? Er schijnt een probleem te zijn met het bedrijf dat tussen DDS en KPN inzit, Internet BV Online ofzoiets heet het, en daarom sluit KPN nu alle dds-klanten af. Pikant detail: kpn probeert meteen klanten van dds over te nemen door te zeggen dat ze nu klant kunnen worden bij HetNet.

Mijn mond viel open toen ik dit hoorde en volgens mij kan het dus gewoon ECHT NIET!

ikbenik

Re: DDS ----> KPN -----> conflict?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waarom zou dit niet kunnen?
Als jij je electriciteitsrekening of internet of telefoonrekeningen niet betaald, wordt je afgesloten. Punt.
Dus Als DDS de rekeningen niet betaald wordt deze logisch ook afgesloten. KPN wilt de eindgebruiker niet in de steek laten en biedt daarom een alternatief aan.

Op dit moment gaat het wijzende vingertje naar KPN maar moet dus naar DDS gaan.
KPN is ook de beheerder van het telefoonnetwerk. Dus als een gebruiker weigert te betalen, wordt hij afgesloten.
In dit geval staat KPN volledig in z'n recht.

boebele

DDS heeft de rekeningen wel betaald, maar zoals ik al schreef is er een probleem met het bedrijf dat tussen DDS en KPN inzit, DIS-Europe/Fiberworld heet het. Dat bedrijf is verantwoordelijk voor de uiteindelijke betalingen. DDS treft dus mijn inziens dus geen enkele blaam, maar ik vind het totaal bizar dat diegenen die er totaal niets aan kunnen doen, de klanten dus, de dupe worden.

DDS biedt haar klanten trouwens een alternatief aan en bij de KPN moeten ze hun mond houden, aangezien ze daar voor de zoveelste keer klantonvriendelijk te werk gaan. Binnen een week alle gebruikers afsluiten en vervolgens reclame gaan lopen maken voor HetNet noem ik in ieder geval ronduit asociaal.

ikbenik

DIS-Europe/Fiberworld
Mijn excuses. DIS-Europe/Fiberworld is inderdaad het probleem en niet DDS. Bij deze hoop ik dit rechtgezet te hebben.
maar ik vind het totaal bizar dat diegenen die er totaal niets aan kunnen doen, de klanten dus, de dupe worden.
Ik vind dit ook zeer vervelend, maar soms is het niet anders.
Je weet niet het hele verhaal. Ik ook niet trouwens.
Als ik als bedrijf zijnde mijn electriciteitsrekeningen niet betaal, dan krijg ik eerst waarschuwingen. En ga ik na heel veel communicatie niet tot betaling over, dan sluit de energiemaatschappij mij af van de electiciteit. Daar zijn mijn klanten dan ook de dupe van.
Binnen een week alle gebruikers afsluiten.
Ze sluiten de gebruikers niet af, maar DIS-Europe/Fiberworld wordt afgesloten van het netwerk van KPN.
DDS komt met een alternatief en KPN ook.
Binnen een week alle gebruikers afsluiten en vervolgens reclame gaan lopen maken voor HetNet noem ik in ieder geval ronduit asociaal.
Aangezien mensen behoorlijk kwaad op KPN zijn, is dit een logische gedachte, maar klopt niet.
Als beheerder van het netwerk sluiten ze een klant van hunn af. Hierdoor zijn mensen gedupeerd. Nu biedt KPN voor deze gedupeerde naast DDS een alternatief aan.
Mensen kunnen wachten totdat de omschakeling van DDS voldaan is (wat een tijdje kan duren) of gelijk met internet verder via hunzelf. De gedupeerde klant wordt niet gedwongen maar heeft wel een keuze.

Ik vind het jammer dat er weer een gedachte is dat KPN de monopolypositie wilt versterken en andere internetproviders stuk voor stuk van hun netwerk aan het halen zijn. Dit is niet juist.

Jullie reactie is: Het maakt niet uit wat er voor een geschil er is, maar KPN heeft niet het recht om DIS-Europe/Fiberworld van hun netwerk af te sluiten. Want dan zijn wij als consument benadeeld. En wij hebben er niet om gevraagd om afgesloten te worden.

Dus KPN moet maar alles pikken en slikken.

Nogmaals: KPN staat als netwerkbeheerder in het volste recht om dit te doen. Betaald de klant niet de rekening. Jammer, dan wordt je afgesloten. Simpel.

En het is geen actie van de KPN naar de eindgebruikers toe! Vergeet dat niet. [/quote]

boebele

Voor mijn gevoel wil KPN haar monopolypositie wel degelijk versterken. Kijk, dit nieuws werd afgelopen woensdag door de KPN pas naar buiten gebracht, bij DDS wisten ze van niets. Dit betekent dat je als klant ineens moet gaan belissen of je naar een andere provider wil of bij DDS gaat blijven. KPN speelt daar heel handig op in door meteen met HETNET op de proppen te komen. Ik vind het gewoon niet netjes, aangezien DDS een prima bedrijf is en haar klanten zoveel beter behandelt dan die de KPN.
Ze hadden het namelijk ook wat eerder naar buiten kunnen brengen omdat het conflict toch al wat langer zal lopen lijkt me. Waarom gunnen ze de klant én DDS niet wat meer bedenktijd?
DAT is dus wat bij mij in het verkeerde keelgat is geschoten.

ikbenik

Waarom gunnen ze de klant én DDS niet wat meer bedenktijd?

Omdat 1 partij even vergeten wordt: DIS-Europe/Fiberworld.

Hoe raar het ook klinkt maar de consumenten en DDS zijn totaal geen partij bij het conflict tussen DIS-Europe/Fiberworld en KPN.
DDS en de consumenten zijn wel de dupe.
Als KPN een juridische strijd voert, dan kunnen ze geen rekening houden met de wensen van DDS of de consument: nogmaals zij zijn geen partij.
Wat ik vermoed is dat KPN DIS-Europe/Fiberworld nog 1 week de tijd gegeven heeft om de boel in orde te brengen.
Wat er hier aan vooraf gegaan is komen wij nooit te weten. Dat zal ook nooit openbaar gemaakt worden.

bas.janssen

Ongelezen bericht door bas.janssen »

Hier een reactie van DDS over deze problematiek. DDS is in deze net zo slachtoffer als haar klanten.

Open brief aan de directie van KPN

boebele

"Het feit dat u de brief aan onze klanten heeft geschreven achten wij onrechtmatig. De inhoud van de brief is bovendien opzettelijk onjuist en in combinatie met het 'aanbod' dat u aan onze klanten doet om over te stappen naar KPN bedrijven is het een vorm van diefstal van klanten c.q een poging daartoe. Een en ander zullen wij toelichten. Apart van deze open brief heeft u van ons eerder een juridisch schrijven ontvangen waarin wij u aansprakelijk hebben gesteld."

Dat is dus precies waar ik ook over gevallen ben en waarom ik KPN zo'n ontzettend kutbedrijf vind. Gelukkig kiest mijn vriend nu voor BB-ned en is hij in ieder geval voor zijn adsl verlost van die *****'s.

Flipipo

Ongelezen bericht door Flipipo »

Beste boebele, het is een oud nieuwds dat provider fiberworld niks betaalde.... niet sinds vorige week woensdasg is het bekend, ik meen te herinneren dat KPN al in mei berichtte dat Fiberworld wanbetaler is...

Ik zelf zit bij KPN via Hetnet en ben uitermate tevreden over... zelfs monteurs kwamen gratis toen bleek dat problemen niet aan mij te wijten was!

Ik kan me voorstellen dat het door omvang van bedrijf arogant lijkt, maar ik vind het een goed bedrijf.... Ik heb geen klachten... zlefs verhuizing van alles(telefoon, internet/adsl) was in 1x perfect verlopen zonder een of andere storing(en)!!

boebele

Goed bedrijf? Sja, misschien in sommige gevallen wel. Maar het probleem met de KPN is dat ze klanten vaak voor het blok zetten. Ik zat zelf bij Freeler, maar moest naar HetNet terwijl ik daar geen keuze in had.

In dit geval bemoeit de KPN zich met klanten van een ander bedrijf, namelijk DDS. KPN schrijft de klanten van DDS een brief dat binnen een week de internetverbinding niet meer werkt en dat ze per direct moeten overstappen naar HetNet of DirectADSL. Als ze naar een concurrent willen ligt de verbinding een paar weken plat.
Ik vraag me af hoe ze dat kunnen weten eerlijk gezegd. DDS krijgt niet eens de tijd om een alternatief te vinden. Nee, KPN springt er meteen bovenop en troggelt klanten van DDS af.

Dus goed bedrijf, nee, ik vind het niet goed dat ze over de rug van de concurrent aan klanten proberen te komen.

Bovendien, dat het conflict al langer speelde was bij veel mensen niet bekend.

ikbenik

Er is duidelijk een juridisch gevecht tussen KPN en fiberworld.
Tijdens zulke zaken wordt er bijna nooit via de media gespeeld.
DDS krijgt niet eens de tijd om een alternatief te vinden. Nee, KPN springt er meteen bovenop en troggelt klanten van DDS af.
Onzin. Als Fiberworld al meer als een jaar hun rekeningen niet betaald hebben, dan reageerd DDS wel heel traag. Zij dachten zeker dat KPN als het er op aankomt de stekker er toch niet uit durven trekken!
Sorry, maar DDS had dit al langer aan moeten zien komen. Dat zij niet handelden is denk ik ook uit eigen belang. Zij hebben steeds geprobeerd om tijd te trekken.

Hoe vervelend ook: maar in dit juridisch gevecht is de consument totaal geen partij. Als ik mijn energierekeningen niet betaal, dan wordt ik ook afgesloten. Dat mijn klanten daar de dupe van zijn, doet er niet toe.

KPN heeft zelf ook een alternatief geboden.

Als netwerkbeheerder staat KPN in zijn volste recht. Simpel. Fiberworld heeft de rekeningen niet betaald en moet nu de consequenties ervan aanvaarden. Zij zijn de schuldige en niet KPN. En als DDS het netjes gedaan had, dan hadden ze ruim op tijd de klanten kunnen waarschuwen en zorgen voor zo min mogelijk overlast voor de consument.
Maar nee hoor. Zij dachten dat KPN dat nooit zou doen. Dus wel.
En terecht.

boebele

Heb je die brief wel gelezen? Daarin staat toch duidelijk dat DDS niet van het conflict op de hoogte was.

En jij vindt het dus normaal dat KPN de klanten van DDS eerder inlicht dan DDS (en dat was geen nalatigheid van DDS, zij waren simpelweg niet op de hoogte van het conclift)? Jij vindt het dus normaal dat KPN DDS niet de kans geeft om zélf met een alternatief voor de klanten te komen en de klanten zelf te benaderen? Jij vindt het dus normaal dat KPN dreigt met afsluiting van de adsllijn terwijl het nog helemaal niet gezegd is dat dat daadwerkelijk gaat gebeuren als je ervoor kiest om bij DDS te blijven?

IK zou als ik jou was die brief maar even lezen. Daaruit komt naar voren dat het allemaal te maken heeft met belangen van de KPN en dat het ongelooflijk doorzichtig is dat ze het erop hebben laten aankomen.

Jij doet nu net alsof DDS haar klanten schofterig behandelt, maar ik lees toch echt meer slechte verhalen over de KPN dan over DDS. Waren ze laatst niet bij Radar omdat ze er weer eens een potje van gemaakt hadden?

mikes

Ongelezen bericht door mikes »

@ikbenik

Je laat je als consument voor de gek houden door KPN. Er is geen conflict tussen KPN en Fiberworld, maar tussen KPN en De Combinatie BV. Dit is een schijnconflict, want KPN is zelf voor 50% aanbeelhouder van De Combinatie. Ik citeer even uit de open brief van DDs aan de KPN:

"U doet het echter voorkomen in uw brief dat er slechts een conflict is met een ander bedrijf, een toeleverancier die zijn rekeningen niet betaalt. Niks ander bedrijf. U bent zelf 50% aandeelhouder van dat gemene bedrijf. Als bestuurder (opnieuw via Freeler) bent u 100% medeverantwoordelijk voor deze toeleverancier. U schept bewust een foutief beeld over de achtergrond van het conflict door die simpele waarheid te verzwijgen. Wij beschuldigen u er van dat u als bestuurder van De combinatie BV niet de belangen van deze inkoopcombinatie heeft behartigt maar van de andere contractpartij waarbij ingekocht moest worden en waarmee onderhandeld moest worden. Vandaar dat jarenlang teveel moest worden betaald voor de geleverde ADSL verbindingen. Daarover gaat het conflict."

De KPN gebruikt dit schijnconflict als excuus om klanten af te troggelen van een ander bedrijf. Daarbij maakt ze misbruik van de door het andere bedrijf aan haar toevertrouwde klantgegevens. Niet netjes tegenover de klanten en ook juridisch laakbaar. KPN is namelijk niet alleen netwerkbeheerder maar ook acces- en serviceprovider. Laatstgenoemde dienten probeert ze nu aan in verwarring gebrachte consumenten op te dringen. Klassiek staaltje van misbruik door een monopolist.

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Waarom gunnen ze de klant én DDS niet wat meer bedenktijd?
Omdat er onenigheid is over de kortingsregelingen en er facturen van vorig jaar nog niet betaald zijn ;)

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

KPN sluit duizenden adsl-klanten af

Uitgegeven: 27 juni 2006 16:31
Laatst gewijzigd: 27 juni 2006 19:24
DEN HAAG - KPN heeft dinsdag meer dan 7500 adsl-klanten van internetprovider Fiberworld afgesloten, zei een woordvoerder. Dit bedrijf heeft ruzie met KPN over achterstallige betalingen.

Volgens KPN heeft de eigenaar van Fiberworld, DIS Europe uit Heerenveen, al sinds mei vorig jaar zijn rekeningen niet meer betaald voor het inkopen van adsl-lijnen die weer worden doorverkocht aan consumenten en bedrijven. Het gaat om een bedrag van vele tonnen.

Fiberworld spreekt echter van een conflict over kortingen. De internetprovider zegt altijd met korting adsl-verbindingen bij KPN te hebben ingekocht. Dat was mogelijk omdat Fiberworld samen met Freeler een bedrijf vormde. KPN schrapte de korting echter nadat het Freeler had overgenomen, aldus Fiberworld. De internetprovider stelt nog steeds recht te hebben op de goedkopere adsl-lijnen.

Overstappen

KPN heeft de klanten van Fiberworld een brief gestuurd waarin het telecombedrijf hun aanbiedt over te stappen naar een KPN-abonnement of naar een andere provider. In het laatste geval moet de afnemer er wel rekening mee houden dat zijn internetverbinding er enkele weken uit ligt.

Fiberworld zegt op zijn website dat klanten via een speciaal telefoonnummer het internet op kunnen. Deze verbinding is echter veel trager dan adsl.
Bron: www.x-life.com

boebele

"In het laatste geval moet de afnemer er wel rekening mee houden dat zijn internetverbinding er enkele weken uit ligt."

Tssss.
Mijn vriend heeft ervoor gekozen om met BBned in zee te gaan en wordt dinsdag alweer aangesloten.

Gesloten