LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De klant (on)vriendelijkheid bij Symantec.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
resp0015444

De klant (on)vriendelijkheid bij Symantec.

Ongelezen bericht door resp0015444 »

In de herfst van 2002 kocht ik Norton Internet Security van Symantec.
Na een jaar heb ik een abonnement genomen op updates en anti-virusdefinities. Mijn abonnement loopt af deze herfst.
Door nieuwe beveiligingspatches van Microsoft ontstond er een conflict met de spullen van Symantec.
Getracht ondersteuning te krijgen maar helaas . . .
- Symantec ondersteunt dit pakket niet meer uit 2002
- koop maar een licentie 2004 dan is uw probleem opgelost
- bij de technische dienst stelde men: eerst E 29 betalen dan zullen we zien of we u kunnen helpen;
- gebeld met Symantec en gezegd, dat ik aan de redactie van Tros Radar zou vragen eens kritisch naar de houding van Symantec te kijken;
- hé een reactie. Het antwoord: belt u maar even de servicedesk.
- vanmorgen gedaan: resultaat 0,0. Opnieuw: koopt u maar nieuw!
- de medewerker gevraagd wat hij er van vindt: geen goed woord voor over was het antwoord, maar we hebben opdrachten waaraan wij medewerkers ons moeten houden.

Zijn er meer mensen die deze problemen kennen?
Is het voor uw redactie iets om deze problematiek aan de kaak te stellen?

Vr. groet,
Henk Wemmenhove

Jill

Re: De klant (on)vriendelijkheid bij Symantec.

Ongelezen bericht door Jill »

Het mag natuurlijk niet maar ik zou een crack gebruiken....scheelt kosten en werkt als een zonnetje

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Precies gebruik maar een crack.
Je hebt gewoon betaald voor iets wat je niet krijgt, geen enkele service verlenen, nou dan doe het maar op de makkelijke manier.
Je hebt betaald dus een crack is helemaal legaal.
Ook lomp is dat het registratie telefoonnummer een Engels sprekende computer heeft, we zitten toch in Nederland?

CindyBles

Ongelezen bericht door CindyBles »

Ik heb/had Norton Internet Security 2004 (NIS2004) aangeschaft via downloadservice van Symantec. Een hele hoop versie-problemen met de overgang van 2003 naar 2004.
Na gigantisch veel over-en-weer e-mailen en bellen met de help/servicedesk heb ik nog geen oplossing gekregen. Op een gegeven moment kreeg ik hulp van de Amerikaanse help-desk, daar kwam ik een heel eind, (die reageerden tenminste op de mail!!) Alleen omdat zij het Nederlandse pakket niet ondersteunen konden ze me niet helpen. Het allerlaatste advies van de Nederlandse helpdesk was: Formatteer uw harde schijf en installeer alles opnieuw dan zijn alle problemen met de registratiecodes verholpen. Ja daaaaaaaaaag. Ik heb een vrij nieuwe PC dus daar ligt het niet aan. Belachelijk gewoon. Ik heb het complete pakket verwijderd en heb nu via via Sophos Anti-virus. Ik ben er niet helemaal tevreden mee maar het is niet anders. Ik heb al genoeg betaald aan NIS2004. En denk je dat ze reageren op geld-terug??? Nou mooi niet dus. :?

lidi

Ongelezen bericht door lidi »

Ja,ja die Norton ANTI virus.Nou hij is ook soms ANTI nachtrust.
MIjn 2003 ging verlopen dus dat moest opgewaardeerd worden.NOU dat was geen probleem.Kon je zo ff doen.Vervolgens komt er een zooi enge tekst waar de gewone man duizelig van wordt,(je moet eens weten wat je allemaal kunt downloaden)(geen idee waar het allemaal voor dient)en vervolgens als je helemaal klaar bent met invullen???......dan kun je nergens een bankrekening vinden waar je het op kunt storten.Als een gewone man,met een gewoon salaris.NIks creditcards of andere enge dingen.Jullie willen niet weten waar ik op de site alle mailadressen vandaan heb gehaald maar ik heb ze allemaal heel lang bestookt..en uiteindelijk na ook nog diverse telefoontjes kreeg ik dan een bankrekening nummer,kon ik betalen,kreeg ik een nummertje en kon ik opwaarderen....Pffff dat heeft heel wat slapelose nachten gekost.
groet, lidi

Gast

NIS 2003 was voorgeïnstalleerd op PC, z.g. 90 dagen trialversie.
Geen handleiding of software van Norton zelf op CD-rom en bovendien Engeslatalig.
Na die 90 dagen moest ik dus mijn abo verlengen.

"Opwaarderen" en downloaden van NIS 2004 via de site van Symantec (o.a. creditcard) weerhield mij ervan om dit te doen. Ik heb geen creditcard en incl. adm. kosten die er dan extra bovenop komen zou ik voor NIS 2004 rond de 68 euro kwijt zijn.

Ik heb het pakket in de winkel gekocht, was slechts 4 euro duurder uit, maar.....ik heb wél de CD-rom met software én een Nederl. versie én een Nederlandstalige gebruikershandleiding (ca. 215 pagina's).

Dus straks toch maar eens advies van Jill en de daaronder staande Gast (27 apr) proberen, als ik weet hoe dat moet.
Maar dat zal hier wel niet uitgelegd gaan worden :roll:

Jill

Ongelezen bericht door Jill »

rondvragen bij collega's, vrienden, kennissen, opper het eens op een verjaardag.........vind je vast snel een crack :D

wmasia

Ongelezen bericht door wmasia »

Ik snap niet waarom mensen internet security gebruiken van symantec.

Voor de virus scanner zeg ik ja....voor de firewall zeg ik nee
en daarom koop ik alleen die.

Winxp heeft zelf een ingebouwde firewall en die werk prima..
wil je toch wat meer zien wat er gebeurd download dan OUTPOST.
gratis en voor niets... (outpost firewall)

wil je de verbinding eens testen..

http://www.grc.com
testen met shields up....

Na activering van de XP firewall....en verwijderen van de Norton Firewall zul je zien dat alles nog steeds in stealth mode is...dus wegegooid geld.

Mvg,
Hans

Jolanda K

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Ok wij hebben op dit moment problemen met Norton. Ons abonnement verloopt 22 mei, en we kregen een waarschuwing dat er verlengd moest worden. Dit hebben wij gedaan en er werd rap 36,24 van mijn creditcard afgeschreven. Inmiddels zijn we 3 weken verder en onze abonnementstatus staat nog steeds op verlopen, en het ís nog niet eens 22 mei?
Sinds afgelopen zondag na het updaten van de windowspatches, kunnen wij niet meer internetten, volgens planet ligt dat aan Norton, na een avond prutsen met instellingen uiteindelijk Norton verwijderd, iets wat overigens ook niet eenvoudig is. En ja hoor alles doet het weer!
Maar ja om nou zonder virusbescherming te computeren......dus Norton weer geinstalleerd, en ja hoor internetten en e-mailen was weer onmogelijk. Maar wat nu, het liefst stap ik over op een andere beveiliging, maar dan ben ik waarschijnlijk dus wel mijn geld kwijt. :evil:

wiml

Ongelezen bericht door wiml »

beste mensen met virusscanner problemen,

de beste oplossing is de norton antivirus te verwijderen inclusief live update en livereg. daarna het pakket opnieuw instaleren en voila
U kunt er weer 90 dagen tegenaan.
dit is een legale manier maar voor vele "leken" omslachtig, maar U wil toch besparen op de kleintjes ??
anders is er nog een gratis pakket dat heet avg en is gratis te downloaden op de antivirus.pagina.nl (doorlink)
mvg wim

Jolanda K

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Helaas Wim dat hebben we maar liefst 3x geprobeerd, en het mocht niet baten. Ten einde raad hebben we van morgen maar een pakket van Mc Afee gekocht, dat werkt prima, en de computer start sneller op.

Gast

resp0015444,

ikm had 2002/2003 en 2004 pas gekocht, ivm nieuwe computer goedkoper.maar niets dan ellende.

inmiddels heb ik mijn geld terug van de 2004 versie security en anti virus.(binnen 60 dagen)

mijn computer loopt helemaal vast(al eerder op dit forum gepost)
als je dit meemaakt en net als u ,dan is er maar een conclusie,norton er af gooien en alles opnieuw installeren!

ik dus nooit geen symantec(norton) meer.

ik draai nu inmiddels een paar weken met norrod 32 ,wat me is aangeraden door iemand op dit forum.

een verademing,geen virus meer gezien (komt er niet door heen) terwijl ik een dr loos netwerk en breedband heb.

ik zou u dit prg aan willen raden .

te koop bij tree star international bv te zwijndrecht

Gesloten