LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Demon DSLexpress: prijsdisrciminatie bestaande klanten!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
spambam

Demon DSLexpress: prijsdisrciminatie bestaande klanten!

Ongelezen bericht door spambam »

Sinds februari 2002 heb ik naar tevredenheid Demon DSLexpress-internet (1024 Kb, 55 euro per maand). In september komt BBned/Demon met een reactie op de ADSL-prijzenslag: geen prijsverlaging maar snelheidsverdubbeling!
Dat zou eind december zijn doorgevoerd.

Zonder dat je een mailtje of brief krijgt wordt door BBned dit afgeblazen. Planning (zekerheid dus niet) is februari/maart 2004. Ondertussen betaal ik 16 euro meer dan abonnees die per september abonnee zijn geworden. Toch je reinste prijsdiscriminatie?

Dat de verdubbeling niet lukt, allee. Maar laat de bestaande klantenkring dan niet meer betalen, dankzij hen bestond je eerder! Reactie van Demon is vrij vertaald: u boft omdat u straks meer snelheid krijgt en we hadden u het 1e jaar gewoon die snelheid voor dat geld kunnen laten houden.

Hoezo arrogant? In februari is mijn 1e abonnementsjaar voorbij, maar Demon durft niet te zeggen wanneer de verdubbeling ingaat. Ik zou dan na dat jaar dus meer BLIJVEN betalen tot aan de verdubbeling.

Op zich prima internetverbinding, was een redelijke prijs, maar dit is gewoon je klanten uitknijpen en de schuld bij BBned leggen. BAH!

Gast

Re: Demon DSLexpress: prijsdisrciminatie bestaande klanten!

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen...
Je weet toch dat er een grote ADSL prijzenslag aan de gang is..
Als ik nu een abo neem voor 65 euro en daar ook de contract op afsluiten dan kan het gebeuren dat over 2 maanden de prijs met 10 euro verlaagd is.. en tja jammer voor mij maar dat hoort erbij..

Het zelfde is toch ook met een tv kopen!
koop je er nu een voor 799 dan kan ie ook over 2 maanden nog maar 699 kosten ga je dan ook naar de winkel om te klagen en die 100 euro te halen??

Mvg

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Die vergelijking met de TV gaat natuuurlijk niet op.

In feite koop je hier maandelijks je product bij Demon. Belachelijk dat iemand voor hetzelfde product dan bijna het dubbele moet betalen. Dit heeft niets met een prijzenslag te maken. Zeker omdat in de voorwaarden staat dat er na een jaar een upgrade/downgrade kan worden gemaakt.

Ik heb ook al bij Demon geklaagd en ik word daar aan het lijntje gehouden. Valt me tegen omdat ik tot op heden goede ervaring met ze had. Jammer.

Wellicht kunnen we ergens ons beklag doen? Consumentenbond ofzo.

Jan.

t3q

Ongelezen bericht door t3q »

IK heb het 8mbit abbo. Ik betaal nu dus 99pm, dat was het in juli toen ik het afsloot.

Het is in november 65 pm geworden. Een verschil van 34!!! euro per maand he. Dat is toch 75 gulden ongeveer.

Ok, dat het goedkoper is geworden kan ik me indenken. Gewoon marketing. Maar als ze dan beloven dat ze gaan upgraden en ook nog het abbonements geld te verlagen. Dat dit allemaal in december zou gebeuren heel fijn maar no way.

Nu word het dus feb/maart voor bestaande abbonees. Dus al 4 maanden 75 gulden per maand teveel eigenlijk.

Maar goed we wachten af. Ik had het "toen" aangevraagd en "toen"was het 99 per maand , dus eigenlijk kan ik niks zeggen.

Alleen dat het straks mooi meegenomen is :)

Emphyrio

Ongelezen bericht door Emphyrio »

Ja en dan het feit dat wanneer je je telefoonnummer wijzigt, de kpn je adsl aansluiting om zeep helpt, terwijl dit via het BbNed netwerk loopt. Demon niet weet wat er aan te doen is, of toch wel maar moet dan even nagevraagd worden, een volgende bij Demon beweert weer stellig van niet. Kpn weet van niets. En ik dan maar betalen voor niks zeker. Opnieuw aansluiten is ook geen mogelijkheid. M.a.w. jammer maar helaas.

t3q

Ongelezen bericht door t3q »

Ok en voordat je je telefoonnummer wijzigt vraag je natuurlijk niet na wat dit voor gevolgen kan hebben. :S

Denk je uberhaupt wel na voordat je iets doen he ;)

Dit heb je toch echt aan jezelf te danken.

Sommige mensen :S

henkjanw

Ongelezen bericht door henkjanw »

Volgens mij ben je met je volle verstand een jaarcontract aangegaan tegen de toen geldende voorwaarden. Je had dus kunnen weten dat je een jaar lang een bepaald bedrag moet betalen.

Gast

Prcies en de upgrade komt er heeus wel. Planing is tussen 1 feb en 31 maart. dus even afwachten nog

Djortz

Ongelezen bericht door Djortz »

:shock: Ik was zwaar geshockeerd toen mijn broer hier in de flat aan de overkant zijn Demon abonnement opgeleverd kreeg, ook 1024-512 maar dan 16 euro goedkoper voor EXACT HETZELFDE PRODUKT , zij het wel dat zijn internet gaat via BabyXL en de mijne via BBNet. Nou ben ik dus de pineut en betaal vijf maanden dit bedrag teveel! Lang leve de snelheidsupgrades bij Demon! Dat kan toch niet? Het is toch één provider???

Beklag doen helpt echter niet, ik ben een contract aangegaan met Demon voor levering van 1024-512 voor 55 euro per maand bij 12 maanden.... [/b]

Beat2

Ongelezen bericht door Beat2 »

ik ben een contract aangegaan met Demon voor levering van 1024-512 voor 55 euro per maand bij 12 maanden....
Je zegt het zelf al. Je bent een abonnement aan gegaan voor 12 maanden.

Grappig om te zien dat mensen dan moeilijk beginnen te doen als een product goedkoper word, maar zodra het andersom is hoor je ze niet. Als er een prijsverhoging is dan staan ze op hun achterste benen dat ze voor 12 maanden getekend hebben, en geen cent meer willen betalen omdat het zo op papier staat.

Djortz

Ongelezen bericht door Djortz »

Leuk dat je me net zit te quoten, Demon belooft al een hele tijd dat internet sneller zou worden en dat ik dus een 2048-1024 verbinding zou krijgen, dus niet een prijsverlaging, tot op heden is er nog niks gebeurd met mijn verbinding. Het verhaaltje loopt al sinds september vorig jaar.

--- berichtgeving Demon ---

12 september 2003
Naar aanleiding van het persbericht van onze DSL partner bbned van vrijdag 5 september willen wij het onderstaande mededelen:

De door bbned aangekondigde snelheidsverhoging zal ook gelden voor Demon DSL Express klanten die via bbned zijn aangesloten. Bovendien zullen ook de Demon DSL Express klanten die via BaByXL zijn aangesloten een verdubbeling van hun snelheid krijgen. De upgrades zullen binnen enkele maanden plaatsvinden, de exacte planning moet nog worden vastgesteld en zal later worden gecommuniceerd.

De huidige maandtarieven blijven van toepassing*:

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
512 / 256 1024 / 512 EUR 39
1024 / 512 2048 / 1024 EUR 55
2048 / 512 8192 / 1024 EUR 65
2-8Mb / 512 8192 / 1024 EUR 65**

* Voorwaarde daarbij is dat de verhoogde snelheid op de locatie van de klant leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk is blijft de klant het huidige maandtarief betalen gedurende het eerste jaarcontract.

** Klanten die reeds aangesloten zijn op de 2-8Mbps/512Kbps snelheid zullen een verhoging van de uploadsnelheid ontvangen naar 1024Kbps (unlimited) en zullen met ingang van de eerste maandtermijn na de upgrade de nieuwe prijs van EUR 65 betalen voor de dienst.

De uploadsnelheid 1024 is niet gegarandeerd en kan liggen tussen 512 en 1024Kbps. Welke snelheid gehaald wordt is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.

Voor verdere informatie vragen we u de volgende mededeling van Demon af te wachten. Onze medewerkers van sales, support en customer-service hebben geen additionele informatie.

Beat2

Ongelezen bericht door Beat2 »

Demon heeft, net zoals veel ISPs, een aankondiging gedaan dat er een upgrade zou komen voor alle BBned gebruikers. Dit was gedaan na toezeggingen van BBned. Echter heeft BBned zich lelijk vergist in de upgrade. Ze zijn er achter gekomen dat de upgrade toch meer problemen met zich meebracht dan ze hadden voorzien. Nu is die upgrade uitgesteld tot februari/maar, zoals iemand al eerder zei.
Ik weet niet zeker of Demon de BBned gebruikers daarover had ingelicht, maar ik dacht van wel.

Demon kan er dus weinig aan doen dat de toegezegde upgrade nog niet is uitgevoerd. Je bent niet de enige. Ik zit zelf bij XS4all, en die hadden ook aangekondigd dat m'n verbinding sneller zou worden. Later hebben ze, per post nog wel, medegedeeld dat de upgrade later pas uitgevoerd kon worden dan eerst was aangegeven.

Daarnaast moet je nog maar afwachten of de upgrade goed voor je uitpakt. Het kan namelijk gebeuren dat je verbinding er niet beter op word, maar zelfs slechter.

RemcoM

Ongelezen bericht door RemcoM »

Ik heb een DSLexpress 512/256 afgesloten ongeveer een jaar geleden en betaald daarvoor 39 Euro per maand. Demon verhoogt nu de snelheid naar 1024/512 en ik blijf hetzelfde bedrag van 39 Euro per maand betalen.

Dat klinkt allemaal leuk en aardig maar ik heb geen behoefte aan een verdubbeling van de snelheid maar ben tevreden met het abonnement wat ik had afgesloten. Het product DSLexpress 512/256 bestaat nog steeds naast DSLexpress 1024/512. Kortom Demon heeft niet de snelheid van het bestaande abonnement verhoogt maar heeft mij gewoon een ander product in de maag gesplitst.

Ik noem dit een behoorlijk agressieve verkoopmethode en vraag me af of dat zomaar kan. Als ik mijn bestaande abonnementsvorm wil houden en dus blijf bij de snelheid van 512 dan moet ik 50 Euro betalen omdat ik "mijn abonnement verlaag". Dit is toch echt belachelijk, het enige wat ik wil is dat Demon mijn abonnement NIET verhoogt.

Als er mensen zijn die hier een zinnige reactie op kunnen geven en mij wellicht van advies kunnen voorzien hoor ik dat graag...

Alvast bedankt.

annanas

Ongelezen bericht door annanas »

Hoi

Wat is nu eigenlijk het probleem?
Je krijgt nu toch iets beters voor het zelfde geld?
Dat het internet sneller wordt is toch alleen maar mooi meegenomen.
Bij heel veel providers gaat het zelfde gebeuren ,toen ik chello opzegde gingen ze ook net verhogen met de snelheid en bleef je abbonements geld gewoon hetzelfde.
Als alle providers gaan verhogen en demon zou achterblijven ,zouden de mensen ook weer wat te zeuren hebben.
ik moet zeggen wij gebruiken demon nu 3 maanden en ben zeer tevreden.Beter als chello.
anna

RemcoM

Hoi Anna,

Als je zegt dat Demon beter is als Chello geloof ik je op je woord. Ik heb verder ook geen commentaar op Demon maar wel tegen de manier waarop ze in dit geval handelen.

Toen bij de supermarkten de prijzenoorlog losbarste kreeg ik ook niet zonder dat ik erom gevraagd had twee broden voor de prijs van een. De prijs van het brood ging naar beneden en als ik dat zelf wil kan ik voor hetzelfde geld meer brood kopen.

Bij Demon werkt het nu net andersom. De prijs gaat niet omlaag maar de hoeveelheid die je krijgt gaat omhoog. Als je echter nog steeds hetzelfde wil blijven ontvangen als waar je om gevraagd hebt moet JIJ 50 Euro dokken omdat (in hun redenatie) JIJ het contract aanpast.

Dat is hetgeen er volgens mij niet klopt in dit verhaal. Dit is een zeer agressieve verkoopmethode waar de consument tegen beschermd hoort te worden.

annanas

Ongelezen bericht door annanas »

HOI RemcoM

JA,ik snap wel wat je bedoelt hoor,Je krijgt iets waar je niet om gevraagd hebt.
Maar ja het zal wel niet gaan wat jij wilt,om de een of andere vage rede.
Maar bevalt het niet dan wat sneller internetten,lijkt me toch wel fijner ,dat het allemaal net iets sneller gaat.
Joh en bij elke provider is er wel iets....
Mijn oom heeft chello nog steeds en die wilde ook naar een lagere snelheid...moet ie ook 40 euro administratie kosten betalen.
En ik denk waar slaat het op...wees blij dat hij nog chello wilt hebben zo best is het niet.Maar nee overal proberen ze je een loer te draaien.
Dus zet het van je af....winnen doe je toch niet van ze...
En geniet van het sneller internetten.
Ik betaalde bij chello 49.95 voor die snelheid die jij nu hebt en als we de helft haalde aan snelheid was het veel.
dus daar kreeg je helemaal geen waar voor je geld.
En om je geld terug te krijgen bij chello is helemaal een verhaal apart.

Dus heb er vrede mee joh.
groeten anna

RemcoM

Bedankt Anna dat je me op deze manier een hart onder de riem probeert te steken maar ik geef de moed toch nog niet helemaal op.

Ik heb het idee dat deze manier van handelen onrechtmatig is en heb deze zaak voorgelegd aan de rechtsbijstand. Nu maar kijken wat zij er mee kunnen. Als ik meer resultaat weet zal ik het hier wel melden.

Volgens mij redeneren heel veel mensen zoals jij aangeeft "Leg je er maar bij neer want je kunt het toch niet winnen". Ik verwacht echter dat als iedereen die op deze manier behandeld wordt en het daar niet mee eens is en daar dan ook nog voor wil vechten dat de internet providers toch een andere houding aan zullen moeten gaan nemen. Ik denk namelijk nog steeds dat ik in mijn recht sta als ik hier tegen protesteer.

Het zal wel gebruikelijk zijn dat de ISP'n zo reageren maar vergeet niet dat hier ook een hoop bluf bij komt kijken. Door hun manier van reageren hopen ze er op dat men het erbij laat zitten en dan maar weer gewoon betalen.

Wat ik graag wil laten uitzoeken is of dit volgens de wet ook toegestaan is en als dat niet zo is wens ik ook niet langer zo behandeld te worden. Ik heb als consument ook mijn rechten en ben daar ook bereid voor te vechten

groeten Remco

groeten Remco

Gast

en je wil ook elke maand het welkomsgeschenk?????

Gast

Daar wachten we nu al heel lang op

Gesloten