LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] demon verhuizen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mmarijke

demon verhuizen

Ongelezen bericht door mmarijke »

enige tijd geleden heb ik adsl van demon aangevraagd, nu ga ik onverwachts verhuizen, dus ik contact met demon gehad, en die vertelde mij heel leuk dat ik demon niet mee kan verhuizen (naar m`n nieuwe adres waar ook adsl via demon beschikbaar is),
ik maak ong 4 maanden gebruik van demon en dan ga ik verhuizen ,ik kan demon niet meeverhuizen, maar moet en nieuwe aansluiting regelen en betalen plus nog een keer de overige 8 maanden van m`n adsl aansluiting op m`n vorige adres waar ik dan dus niet meer woon en geen internet heb!
ik moet dus ongeveer 8 maanden lang dubbele kosten maken! ik ga dus iets betalen voor iets wat ik niet heb!!!!
nu is het zo dat in de voorwaarden van demon staat dat je het eerste jaar niet kan verhuizen, maarja toen ik akkoord ging was er van een verhuizing absoluut geeen sprake! ik heb al een klachtenbrief naar demon gestuurd maar krijg een standaard brief terug dat ik met de voorwaarden akkoord gegaan ben! lekker makkelijk en misschien ook wel dom van mij, maarja verhuizen was toen niet van toepassing en nu moet ik 8 maanden adsl betalen terwijl ik het niets eens gebruik!
wie heeft zoiets ook meegemaakt of heeft misschien tips voor mij ik voel me genaai.!

Edjuh

Re: demon verhuizen

Ongelezen bericht door Edjuh »

Sja, formeel staan ze kennelijk in hun recht en zullen ze er ook wel een reden voor hebben.

Klantvriendelijkkheid is hier echter ver te zoeken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tsja ik denk dat je gewoon pech hebt in dit geval. Dat jij plotseling moet verhuizen is vervelend, maar niet het probleem van Demon. Zij hebben dit in hun voorwaarden staan, jij hebt die ondertekend en daarmee zit je eraan vast.

Helaas weinig aan te doen vrees ik.

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Daar is iderdaad weinig aan te doen. Je moet een dan het oude abonnement opzeggen en het jaar uit betalen en vervolgens op je nieuwe adres weer een neiuw abonnement afsluiten Demon werkt niet met KPN maar met BBnet wat op zich goed bekend staat. Eerlijk gezegt vind ik het wel raar dat je het niet gewoon mee kunt veruizen.

JohnnyBB

Ongelezen bericht door JohnnyBB »

Ik heb hetzelfde probleem als Marijke, Ik ga ook onverwacht verhuizen en moet nu 8 maanden 65 euro betalen voor niks? en nog eens een nieuw abbo aanvragen in de andere woning, je kan begrijpen dat ondanks dat Demon een goede provider is, ik wel een beetje klaar ben met Demon. Erg jammer dat Demon zijn goede naam met dit soort 'kleine lettertjes' dingen in laat. Het is zelfs niet mogelijk om je abbo te downgraden naar een goedkoper abbo?

Ik zit er aan te denken om mijn abbo te verkopen aan een volgende bewoner van mijn oude huis? zal dit mogen?

Iloontje

Ongelezen bericht door Iloontje »

Ik heb het zelfde probleem met Quicknet!
Ik moet 210 euro betalen om te laten verhuizen, nou daar kan ik nog inkomen (wel schandalig natuurlijk) maar nu is het probleem dat daar geen internet beschikbaar is via hun!
Nou moet ik de maanden tot augustus want dan loopt mijn abbo af betalen plus 39 aflsuitkosten omdat ik het wil opzeggen!
het is toch hun probleem dat ik daar geen internet kan hebben! ik vind dat dit juist een voorwaarden moet zijn om er onderuit te kunnen komen!
Ik heb xs4all aan de telefoon gehad omdat ik natuurlijk ook weer een nieuwe provider zoek en die zegt dat als het aangesloten zit met KPN je er wel onderuit kan komen, dit is een service van KPN en die eist dit ook van de provider! xs4all vind het ook een rare zaak!
En ik ga nu zeker een brief schrijven!!

HEB HET HELEMAAL GEHAD MET QUICKNET!!
JAMMER HOOR!!

BjcK

Ongelezen bericht door BjcK »

ISP's leveren producten voor minimaal een jaar (bijna altijd) of twee jaar op een adres tegen een bepaald bedrag. Als je plotseling verhuist kan dit vervelend zijn maar is natuurlijk niet het probleem van de ISP. Ze leveren immers gewoon wat je hun gevraagd hebt: "een verbinding op adres ... voor een periode van minimaal X jaar". Dat is de afspraak/contract wat je bent aangegaan immers.

Sommige abonnementen worden aangeboden via het KPN netwerk, sommige via andere netwerken die niet overal leverbaar/beschikbaar zijn (KPN bijna overal op 3% na ongeveer). Dat zegt nogsteeds niets over wel / niet kunnen opzeggen of verhuizen gezien jij verhuist, niet je ISP toch?

Vervelend is het wel vaak. Maar iets wat je tegenwoordig gewoon bij je verhuiskosten moet berekenen als 'kosten' mijn inziens. Verhuis kosten kunnen ook veel verschillen als het wel mogelijk is en leverbaar op het nieuwe adres.

Altijd het oude spreekwoord: "Bezint eer gij begint". Lees wat je koopt/afspreekt over een product of dienst. Daar zit bij al dit soort situaties het werkelijke 'probleem' eigenlijk. De tegenvaller als je iets niet goed gelezen of bedacht hebt voordat je iets gekocht hebt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ben het niet helemaal eens met BJCK:

Tuurlijk lees je eerst alles door, maar zelfs als ik nu de voorwaarden lees, dan maak ik er nog niet uit op dat ik mijn abbo niet mee kan verhuizen. Er staan zoveel 'kleine lettertjes'.

Misschien beetje te naiief, maar ik ga er gewoon vanuit dat als je gaat verhuizen dat je je dan je abbo mee kan verhuizen, is daar geen aansluiting mogelijk, tja....dan heb ik denk ik gewoon pech.

Maar zit het ADSL abbo niet gekoppeld aan je telefoonnummer? Want die neem ik namelijk mee naar het volgende huis? Weet iemand dit toevallig?

Arjan P

Ongelezen bericht door Arjan P »

Ben het helemaal eens met BjcK, en in het geval van Demon staat het gewoon heel duidelijk op de dslexpress.nl website. Bij de FAQ: Kan ik mijn DSL aansluiting verhuizen? Hier een uitgebreid antwoord met alle voorwaarden en zonder kleine lettertjes. Daar doet Demon namelijk niet aan (nee ik werk er niet, ik ben een tevreden klant). Ze raden je zelfs af om Dslexpress te nemen als je binnen een jaar denkt te gaan verhuizen! Wat wil een klant nog meer?

Ook staat er het volgende: "Verhuizen van uw aansluiting is technisch niet mogelijk. In feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting." Het heeft ook niets met je telefoonnummer te maken, die heb je namelijk bij KPN. Bij Demon heb je alleen met Demon te maken, en zij maken voor hun ADSL gebruik van (voornamelijk) BBNed en niet van MxStream (wat van KPN is).

willemu

Ongelezen bericht door willemu »

Het enige wat je kan doen is je abbo downgraden naar de laagste verbinding, dan kost het je nog 20 euro maar dat scheelt iig een hoop.

JohnnyBB

Ongelezen bericht door JohnnyBB »

Nee dat kan ook niet, want je kan pas na een jaar downgraden! ;)

willemu

Ongelezen bericht door willemu »

Ik zou de voorwaarden toch nog eens goed doorlezen want ik ben het nog niet tegengekomen, Alleen in de veelgestelde vragen kan ik dit vinden

Suc6 iig

almeerder

Ongelezen bericht door almeerder »

Telefonisch kreeg ik dit te horen en idd bij veelgestelde vragen. Maar als jij het niet hebt kunnen vinden bij de voorwaarden, dan ga ik natuurlijk ook nog even zoeken ;)

Gesloten