LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diensten en Vakmensen Marktplaats (nieuw) crisis of .. ??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Karel87

Diensten en Vakmensen Marktplaats (nieuw) crisis of .. ??

Ongelezen bericht door Karel87 »

Ik moet me nu een beetje bloot geven, maar ik wil het raadsel oplossen wat mij en anderen ook bezighoudt. Dit lijkt mij een goede plaats.

Ik werk in de ict sector (webwinkels) als zelfstandige al vele jaren. Met hard werken heb ik een gemiddeld salaris, zo'n 55 uur per week, met een omgerekend laag uurtarief, maar ik ben zelfstandig en tevreden. Dus zeg niet, ach zo'n ict-er daar heb ik geen medelijden mee, want die heeft het goed. Mogelijk die in loondienst bij grote bedrijven. Ik ben er voor de gemiddelde mens, niet het rijke bedrijfsleven!

Al jaren worden mijn opdrachten hoofdzakelijk via Marktplaats aangeleverd. Zo'n 10-15 reacties per week waarbij sommige reacties tot een opdracht leiden (je kunt niet alles aannemen en sommige reacties zijn te mistig). Het enge hiervan dat ik dus geheel van Marktplaats afhankelijk ben. Zodra Marktplaats er niet meer is of er iets in het nadeel veranderd en er geen goed alternatief is, wordt het moeilijker. Nu is die tijd dus gekomen. En Marktplaats heeft nu eenmaal de monopolie positie en zeker voor de kleine ict zelfstandigen, er is eigenlijk geen alternatief. Speurders.nl, dienst.nl etc. zijn geen alternatieven.