LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diensten via intenet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Moet er een afmeld mogelijkheid komen voor Internet als voor mobiele telefonie ?

ja
4
80%
nee
1
20%

Totaal aantal stemmen: 5

De Visser

Diensten via intenet

Ongelezen bericht door De Visser »

Het valt me op hoeveel (gratis) diensten per internet worden aangeboden.

Voor dat je t weet heb je 20 winkel account 's ,sta je (ongewenst) ingeschreven bij een x aantal dating-website 's .Misschien nog voor een of andere profiel site als hyves , TMF , The Box , sugarbabes.nl en noemt maar op.

Echter is onlangs het zelfde probleem met de mobiele telefoon aangepakt.Wegens diensten als Jamba.Ringtone's , screensaver 's , plaatjes,games en etc.

Ter oplossing is 't verplicht geworden te melden , in t geval gsm-diensten , hoe je je kunt afmelden.

Helaas is dit nog niet voor internet beschikbaar.

Al ben ik niet zo zeer de dupe van dit probleem, er zullen er genoeg mensen zijn die hiermee problemen ondervinden.

Want voordat je t weet , heb je een boek vol wachtwoorden en codes voor diensten (die je niet gebruikt. Maar waar je wel voor staat geregistreerd.)

En nogmaals gezien de afmeld mogelijkheid voor mobiele telefonie , verwacht ik dit ook voor internet

agro

Re: Diensten via intenet

Ongelezen bericht door agro »

Want voordat je t weet , heb je een boek vol wachtwoorden en codes voor diensten (die je niet gebruikt. Maar waar je wel voor staat geregistreerd.)
Aanmelden en registreren doe je helemaal zelf, en is dus je eigen verantwoordelijkheid, niemand verplicht je om je ergens te registreren.

De Visser

Net als voor de diensten betreffende : Beltonen , screensaver's en der. voor de mobiele telefoon (waar overigens deze mogelijkheid verplicht is)

agro

Ongelezen bericht door agro »

(die je niet gebruikt. Maar waar je wel voor staat geregistreerd.)
Waarom dan registreren als je toch niet gebruikt???
Doe je toch helemaal zelf en op eigen verantwoordelijkheid!!!!!

De Visser

ik vrees dat je me niet begrijpt :|

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik vrees dat ik je dan ook niet begrijp. Wat is dan je punt?

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Wachtwoorden & inlogcodes.

Nee, ik begrijp je Gravedigger.
(even tussen twee haakjes, werk je hier aan de overkant van mijn straat?)

Ook ik heb Veel wachtwoorden en inlogcodes voor sites waar ik ook nauwelijk op kom.
Maar ik vind die sites, in mijn geval tenminste, nog de moeite waard om aan te houden.
Maar, het is toch met die internetsites toch wel makkelijk mogelijk om je uit te laten schrijven?
Anders dan bij dit mobiele-telefoongebeuren waar die SMS-"bedrijven" juist proberen om die opzeggingen zo moeilijk mogelijk te maken = grenzen van de wet opzoeken en daardoor bijna oplichting.

Ik heb ook trouwens eens wat gesnuffeld en voor een paar honders euro's is zo'n ding te koop waarmee je een paar honderd SMS'jes kunt genereren zonder daarvoor thuis te hoeven zijn.
En elke idioot kan met die SMS-terreur beginnen zonder dat hem /haar een strobreed in de weg wordt gelegd.

Grootvader

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

De Visser, ik heb maar één vraag voor jou:

Waarom denk je dat die diensten gratis zijn in de eerste plaats? Vast niet omdat de bedrijven die ze aanbieden zo filantropisch zijn ingesteld.

Verder ben je er altijd zelf bij als jij je op internet ergens voor aanmeldt (in tegenstelling tot ongevraagde SMS'jes). Zorg ervoor dat je weet wat het privacy-beleid is en hoe jij je kunt afmelden voor je je aanmeldt.

Tot slot derder tip: maak een apart e-mail adres dat je gebruikt om je aan te melden bij websites, en hou je privé adres ook daadwerkelijk privé. Doe ik ook, werkt perfect! :D

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee, ik begrijp je Gravedigger.
(even tussen twee haakjes, werk je hier aan de overkant van mijn straat?)
Geen idee waar je woont in Noord ;) Maar ik heb enige jaren bij de Soc.dnst op het Buikslotermeerplein gezeten. Ben inmiddels in de VUT 8)

Gesloten