LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DPD bezorgt pakket verkeerd
DPD bezorgt pakket verkeerd
Mijn pakket zou dinsdag 12 november binnen moeten komen, dit is niet gebeurd. Bezorger is niet op komen dagen.
Na contact te hebben gehad met de telefonische klantenservice is mij aangegeven dat het pakket woensdag 13 november binnen zou MOETEN komen. 2e poging is weer niet gelukt en de bezorger is alweer niet op komen dagen.
Vervolgens voor de 2e keer contact gehad en op advies het leveradres gewijzigd naar een parcelshop in de buurt. Oke top, het zou nu terecht moeten komen zou je denken.
Tot mijn schrik zie ik de volgende dag dat de verzendgegevens volledig zijn aangepast naar een compleet andere persoon en adres. Ik woon in venlo en het zou verstuurd gaan worden naar Den Bosch!? Meteen gebeld en de medewerker heeft aangegeven dat ze de verzending tegen gaan houden. En ja hoor mijn pakket is gewoon toch bezorgd aan een onrechtmatig persoon.
Dit is toch onmogelijk hoe kan zo iets gebeuren!? Vroeg ik opnieuw aan de telefonische klantenservice. Het antwoord: door de wijziging van woonadres naar parcelshop heeft het sorteercentrum per ongeluk een verkeerde verzendlabel op het pakketje geplakt.
Hier gaat toch van alles fout! 2 keer is de bezorger niet op komen dagen en dan is mijn pakket vervolgens nog naar de verkeerde persoon verstuurd.
Na contact te hebben gehad met de telefonische klantenservice is mij aangegeven dat het pakket woensdag 13 november binnen zou MOETEN komen. 2e poging is weer niet gelukt en de bezorger is alweer niet op komen dagen.
Vervolgens voor de 2e keer contact gehad en op advies het leveradres gewijzigd naar een parcelshop in de buurt. Oke top, het zou nu terecht moeten komen zou je denken.
Tot mijn schrik zie ik de volgende dag dat de verzendgegevens volledig zijn aangepast naar een compleet andere persoon en adres. Ik woon in venlo en het zou verstuurd gaan worden naar Den Bosch!? Meteen gebeld en de medewerker heeft aangegeven dat ze de verzending tegen gaan houden. En ja hoor mijn pakket is gewoon toch bezorgd aan een onrechtmatig persoon.
Dit is toch onmogelijk hoe kan zo iets gebeuren!? Vroeg ik opnieuw aan de telefonische klantenservice. Het antwoord: door de wijziging van woonadres naar parcelshop heeft het sorteercentrum per ongeluk een verkeerde verzendlabel op het pakketje geplakt.
Hier gaat toch van alles fout! 2 keer is de bezorger niet op komen dagen en dan is mijn pakket vervolgens nog naar de verkeerde persoon verstuurd.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
Is het verkeerd persoon of verkeerde afhaalshop gegaan?
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
En wat heeft de verzender voor u gedaan? De verzender is namelijk verantwoordelijk voor een correcte aflevering en schakelt daar een bedrijf voor in. De verzender is dan ook de klant van de koerier en die kan hier wellicht verdere stappen in nemen.
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
wat ook zo vreemd is dat de koper die de verzendkosten ook betaald ,niks te vertellen heeft over de levering ,want de verzender moet actie ondernemen ,terwijl die al betaald is en verder geen belang meer heeft
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
De koper betaald aan de verkoper een bedrag voor de bezorging. De verkoper kan een externe partij inschakelen en is opdrachtgever. De verkoper doet een belofte aan de koper en zal die gewoon moeten nakomen.
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
Nee hoor, de koper betaalt niets aan DPD, dat doet de verzender.
Dat is inderdaad wel het lastige. Juist omdat de verkoper zijn geld al binnen heeft, zal die niet geneigd zijn om zijn deel van de overeenkomst na te komen.
Waarom zou toch altijd het advies zijn om niet vooruit te betalen
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 apr 2009 18:45
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
Bij mij heeft DPD twee verschillende zendingen op verschillende datums door verschillende bestellers niet afgeleverd wegens: tweemaal Nederlands, Engels, Duits, Italiaans onkundige vreemd uitziende manspersonen die zich aan de parlofoon weigerden kenbaar te maken.
Schreeuwden wel een serie vulgaire verwensingen (waarschijnlijk in het Frans) zoals o.m. "putain". Nadien werd gemeld dat pakjes wel degelijk bezorgd waren... Uiteindelijk terugbetaald door Amazon. Maar waren dus niet gekregen, verloren tijd.
Schreeuwden wel een serie vulgaire verwensingen (waarschijnlijk in het Frans) zoals o.m. "putain". Nadien werd gemeld dat pakjes wel degelijk bezorgd waren... Uiteindelijk terugbetaald door Amazon. Maar waren dus niet gekregen, verloren tijd.
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
Uw reactie roept bij mij alleen maar vragen op.rony stokart schreef: ↑18 nov 2019 17:41Bij mij heeft DPD twee verschillende zendingen op verschillende datums door verschillende bestellers niet afgeleverd wegens: tweemaal Nederlands, Engels, Duits, Italiaans onkundige vreemd uitziende manspersonen die zich aan de parlofoon weigerden kenbaar te maken.
Schreeuwden wel een serie vulgaire verwensingen (waarschijnlijk in het Frans) zoals o.m. "putain". Nadien werd gemeld dat pakjes wel degelijk bezorgd waren... Uiteindelijk terugbetaald door Amazon. Maar waren dus niet gekregen, verloren tijd.
Het is mij volstrekt onduidelijk hoeveel bezorgers er bij u aan de deur geweest zijn op die twee bezorgmomenten.
Wat bedoelt u met een Nederlands, Engels, Duits, Italiaans, onkundig en vreemd uitziend persoon?
Als die personen zich niet kenbaar wilden maken, hoe weet u dan dat het om DPD-bezorgers ging?
Hoe weet u dat het ging om een serie vulgaire verwensingen "waarschijnlijk in het Frans"? Omdat u denkt "putain" te hebben verstaan?
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
dus ze maken zich niet kenbaar en toch weet u dat het bezorgers van DPD zijn. Dat is raar, als u enerzijds toch wist dat het bezorgers waren had u toch de deur open kunnen doen?
Daarnaast zegt u dat ze "Nederlands, Engels, Duits en Italiaans onkundig" waren maar blijkbaar kon u dus wel verstaan dat ze u vulgaire verwensingen toeschreeuwden.
Het waren "vreemd uitziende manspersonen". Dus naast dat u dus wist dat het een bezorger was, kon u dus schijnbaar ook zien dat het een bezorger was, hoe kon u immers zien dat ze er vreemd uitzagen? Hoewel de term "vreemd uitziend" over het algemeen meer te maken heeft met uw referentiekader.
Sorry dat ik het zeg, maar ik lees in uw verhaal alleen maar een gevalletje van "bezorgertje pesten". Hij staat aan de deur, u verwacht een pakket, u weet dat er een bezorger van DPD staat, maar u doet de deur niet open omdat de bezorger niet "sesam, open U" zegt. Vervolgens raakt de bezorger geïrriteerd.
Daarnaast zegt u dat ze "Nederlands, Engels, Duits en Italiaans onkundig" waren maar blijkbaar kon u dus wel verstaan dat ze u vulgaire verwensingen toeschreeuwden.
Het waren "vreemd uitziende manspersonen". Dus naast dat u dus wist dat het een bezorger was, kon u dus schijnbaar ook zien dat het een bezorger was, hoe kon u immers zien dat ze er vreemd uitzagen? Hoewel de term "vreemd uitziend" over het algemeen meer te maken heeft met uw referentiekader.
Sorry dat ik het zeg, maar ik lees in uw verhaal alleen maar een gevalletje van "bezorgertje pesten". Hij staat aan de deur, u verwacht een pakket, u weet dat er een bezorger van DPD staat, maar u doet de deur niet open omdat de bezorger niet "sesam, open U" zegt. Vervolgens raakt de bezorger geïrriteerd.
Theotrucker
vindt dit leuk
Re: DPD bezorgt pakket verkeerd
Aha, dank berndv! Nu snap ik in ieder geval een deel van het verhaal. Met "tweemaal Nederlands, Engels, Duits, Italiaans onkundige vreemd uitziende manspersonen" bedoelt TS kennelijk "vreemd uitziende mannen die geen Nederlands, Engels, Duits of Italiaans spreken." Het aantal personen dat aan zijn deur verscheen is daarmee nog steeds niet duidelijk overigens. Het blijft een vreemd bericht dat inderdaad bedoeld lijkt om DPD of haar bezorgers in een kwaad daglicht te plaatsen.
berndv
vindt dit leuk