LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eBay en kopersbescherming

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mr T.

eBay en kopersbescherming

Ongelezen bericht door mr T. »

Kortgeleden deed ik, naar ik dacht, een goede koop op eBay. Het lijkt er echter op dat het een vorm van bedrog is (in de zin van perfect nagemaakte nep-merkartikelen). Ik had nooit gedacht dat uitgerekend mij zoiets zou overkomen. Verder dacht ik dat van alle veilingsites eBay nog een relatief veilige zou zijn. Dat lijkt dus erg tegen te vallen, zeker toen ik daarbij ook las dat de kopersbescherming de klagende koper (en niet de corrupte verkoper) maar liefst € 28,- administratiekosten gaat kosten. Verder las ik op de website van PayPal (de bank van eBay zeg maar) dat PayPal zelfs de hele belangenbehartiging voor de verkoper over gaat nemen bij problemen over een transactie. Heeft iemand ervaring met conflictbeslechting bij eBay/PayPal en zijn ze per definitie op de hand van de verkoper? Wie kan hierover iets zeggen?

djmaze

Re: eBay en kopersbescherming

Ongelezen bericht door djmaze »

Wat dacht je van de ander weg?

Heel vaak iets verkocht en betaling via Paypal.
Pakketje opgestuurd en binnen 30 dagen later was het geld teruggevorderd door de koper met als rede dat ze nooit het pakketje hebben gehad.
Klagen bij paypal had toen geen zin tenzij je een verzendbon kon tonen, tja nogal lastig bij webdownloads.

Ze hebben het nu lekker gedaan, binnen 8 dagen terugvorderen anders staat de verkoper in zijn recht.

mr T.

Re: eBay en kopersbescherming

Ongelezen bericht door mr T. »

Ze hebben het nu lekker gedaan, binnen 8 dagen terugvorderen anders staat de verkoper in zijn recht.
Hieruit blijkt dus inderdaad dat PayPal en eBay de kant van de verkoper kiezen en in de praktijk geen kopersbescherming bieden. Dit omdat het pas na 10 dagen mogelijk is om een klachtenprocedure op te starten.

Gesloten