LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Grime Fighter van Avawst?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kitty84

Ervaring Grime Fighter van Avawst?

Ongelezen bericht door Kitty84 »

Hoi,

Ik weet niet of ik zo'n soort vraag hier ook mag stellen, maar ik probeer het toch. (niet geschoten is altijd mis) ;-)

Ik heb Avast op mijn computer als virusbeschermer. Ik krijg nu steeds een pop up van grime fighter te zien. Nu is mijn computer ook eigenlijk wel aan een opruimbeurtje toe. (C-schijf loopt bijna over en ik krijg maar geen ruimte, wat ik ook doe.) Maar ik ben nogal sceptisch: werkt grime fighter echt wel en is hij zijn geld waard? Of betaal ik eigenlijk voor noppes en doet grime fighter niet wat ie belooft? Ik heb best een paar euro over om mijn pc weer normaal, snel en ruimtevrij te krijgen. Maar natuurlijk niet als zo'n programma niet echt werkt.

Misschien kan iemand me helpen met deze vraag?

jerwarm

Re: Ervaring Grime Fighter van Avawst?

Ongelezen bericht door jerwarm »

er zijn veel betere alternatieven, Avast is de laatste tijd flink doorgeschoten met haar modules die extra toegevoegd zijn.
Ze hadden het beter bij hun oorspronkelijke AV kunnen houden.

Ik zou er iddg niet voor betalen, er zijn zat gratis programma's die je hiermee prima kunnen helpen.

doe eens een online scan bv met ESET. [nOD 32]
download Malwarebytes free.
download Auslogics disk defrag free.
download CCleaner, voor de opschoning van register.
oude bestanden weggooien, en deze eerst zelf selecteren.

al je tempfiles legen, prullenbak legen.
oude video's/films van je C-schijf halen, downloadmap en [mijn documenten] bv op stick zetten of externe HDD.
dat scheelt al een heleboel en kost niets.

ik zou zelf niet zo'n onnodig programma aan gaan schaffen, maar eerst eens kijken hoe het komt dat je je C-schijf zo vol hebt gekregen. :)

edit; ik heb zelf Avast internet security en heb GrimeFighter geinstalleerd staan. Deze zat erbij, echter het enige wat het programma doet is kijken naar junkbestanden >> bestanden die je zelden/nooit gebruikt en registersleutels die geen functie [meer] hebben of oud zijn. Deze gooit ie weg en doet een beetje defragmentatie. ik gebruik het zelf niet.
Al deze dingen kan je met bovenstaande progjes prima doen, zo niet beter. :wink:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 02 mei 2015 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.

jerwarm

Kitty84

Dank je wel voor je snelle reactie. Daar was ik dus al bang voor, dat zo'n programma niet doet wat het beloofd. Als het alleen maar een paar oude bestanden verwijderd en meer ook niet. aar dan ga ik eens verder kijken, beankt voor je tips. :D

jerwarm

Kitty84 schreef:Dank je wel voor je snelle reactie. Daar was ik dus al bang voor, dat zo'n programma niet doet wat het beloofd. Als het alleen maar een paar oude bestanden verwijderd en meer ook niet. aar dan ga ik eens verder kijken, beankt voor je tips. :D
https://forum.avast.com/index.php?topic=168440.0
https://forum.avast.com/index.php?topic=153798.0 :lol: :mrgreen:

Kitty84

Oops, haha had ik niet eens gezien :) En ik maar zoeken op google naar info over grime fighter.

Zelf opschonen is trouwens toch best lastig. Al mijn documenten, foto's en films heb ik sowieso al op een externe opgeslagen en niet op C. Maar ik ben bang dat ik juist iets verkeerds van C afgooi, net als en paar jaar geleden. Alles heeft ook zo'n rare naam :( Maar er zal toch vast wel iets weg moeten, aangezien er nog maar 442 MB van de 79,9 GB over is.

jerwarm

Kitty84 schreef:Oops, haha had ik niet eens gezien :) En ik maar zoeken op google naar info over grime fighter.

Zelf opschonen is trouwens toch best lastig. Al mijn documenten, foto's en films heb ik sowieso al op een externe opgeslagen en niet op C. Maar ik ben bang dat ik juist iets verkeerds van C afgooi, net als en paar jaar geleden. Alles heeft ook zo'n rare naam :( Maar er zal toch vast wel iets weg moeten, aangezien er nog maar 442 MB van de 79,9 GB over is.
als je games geinstalleerd hebt en grote programma's dan kan het ook hard gaan.

kijk eens op je [mijn documenten map] met rechtermuisknop en zie eigenschappen.
dan kan je zien hoeveel erin staat.
ik heb nog veeeeeeel meer tips maar dat is niet voor dit forum bedoeld, daar heb je pcforums voor.
tweakers bijvoorbeeld. :)

ik zou minstens 10% [15% is optimaal] vrij houden van je HDD, aangenomen dat je een HDD hebt en geen SSD. Een SSD is hier minder gevoelig voor.

je HDD heeft deze nodig voor onderandere virtueel geheugen, [de]fragmentatie en .sys files. Deze laatste zijn nodig voor een ghosting van je OS, daarmee kan je bijvoorbeeld als het fout gaat een systeemherstel doen. [het is eigenlijk een tweede OS die meedraait wat op de achtergrond alles kopieert wat je doet]

Gesloten