| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Exact Software slinkse voucher code [oplichting]
Exact Software slinkse voucher code [oplichting]
Hallo allemaal,
Bij het afsluiten van een zakelijk rekening nummer heb ik destijds een 'GRATIS' voucher code ontvangen van Exact. Voor het uitproberen heb ik 1 dag een beetje rond geklikt binnen dit software pakket. Tot mijn verbazing ligt er een maand geleden een factuur van dit bedrijf met een bedrag van 88.33 euro voor 2013. Dit bedrijf heeft dus de gratis voucher code zonder mijn toestemming omgezet in een betaalde abonnement.
Inmiddels heb ik het abonnement die ik niet ben aangegaan opgezegd. Daarnaast heb ik een nette email naar Exact gestuurd, helaas wordt hier niet op gereageerd. Inmiddels is het bedrag uitbesteedt aan een deurwaarder en is het bedrag bijna twee keer zo hoog geworden.
Wat vinden jullie van deze slinkse werkwijze die een groot bedrijf als Exact hanteert om abonnementen aan de man te smeren en wat kan ik hier tegen doen?
Dank jullie wel.
p.s. voel me een beetje belazerd, als ik van deze software gebruik maak of had gemaakt dan had ik graag betaald voor een geleverde dienst.
Bij het afsluiten van een zakelijk rekening nummer heb ik destijds een 'GRATIS' voucher code ontvangen van Exact. Voor het uitproberen heb ik 1 dag een beetje rond geklikt binnen dit software pakket. Tot mijn verbazing ligt er een maand geleden een factuur van dit bedrijf met een bedrag van 88.33 euro voor 2013. Dit bedrijf heeft dus de gratis voucher code zonder mijn toestemming omgezet in een betaalde abonnement.
Inmiddels heb ik het abonnement die ik niet ben aangegaan opgezegd. Daarnaast heb ik een nette email naar Exact gestuurd, helaas wordt hier niet op gereageerd. Inmiddels is het bedrag uitbesteedt aan een deurwaarder en is het bedrag bijna twee keer zo hoog geworden.
Wat vinden jullie van deze slinkse werkwijze die een groot bedrijf als Exact hanteert om abonnementen aan de man te smeren en wat kan ik hier tegen doen?
Dank jullie wel.
p.s. voel me een beetje belazerd, als ik van deze software gebruik maak of had gemaakt dan had ik graag betaald voor een geleverde dienst.
Re: Exact Software slinkse voucher code [oplichting]
Als je geen abo hebt afgesloten, hoef je ook niets op te zeggen.Inmiddels heb ik het abonnement die ik niet ben aangegaan opgezegd
Voor mij is nieuw, dat Exact gratis vouchers verstrekt.?
Bij het afsluiten van welke rekening heb je deze voucher gekregen?
Het was een starterspakket van abn amro. Ik weet niet of die actie er nog steeds is.
real89 schreef:Het was een starterspakket van abn amro. Ik weet niet of die actie er nog steeds is.
Wat was dan de beschrijving, om de voucher te gebruiken?
Heb je misschien gebruik gemaakt van het program, om met jouw gegevens te spelen?
PSheb ik 1 dag een beetje rond geklikt binnen dit software pakket.
Laat je niet irriteren door de trol, en geef geen aandacht, is ieder weekend zo!
Het was een voucher ter waarde van 1 jaar GRATIS gebruik van Exact. Ze zullen waarschijnlijk ergens in de voorwaarde hebben gezet dat het stilzwijgend wordt omgezet in een betaalde abonnement. Z'n groot bedrijf en toch op deze misleidende manier zaken doen.
Stilzwijgend omzetten kan dan toch pas na 1 jaar.real89 schreef:Het was een voucher ter waarde van 1 jaar GRATIS gebruik van Exact. Ze zullen waarschijnlijk ergens in de voorwaarde hebben gezet dat het stilzwijgend wordt omgezet in een betaalde abonnement. Z'n groot bedrijf en toch op deze misleidende manier zaken doen.
Had je van hun ook de cd gekregen, of hoe heb je in het program kunnen werken?
Stilzwijgend omzetten kan inderdaad pas na 1 jaar en dat hebben ze dus ook gedaan. Het totaal bedrag van 2013 dien je bij hun wel vooraf (voor heel het jaar) te betalen. Het was een online boekhoud pakket, dus gewoon online inloggen zonder cd.
En waarom maak je dan niet een jaar gebruik van dit, als je toch moet betalen ?real89 schreef:Stilzwijgend omzetten kan inderdaad pas na 1 jaar en dat hebben ze dus ook gedaan. Het totaal bedrag van 2013 dien je bij hun wel vooraf (voor heel het jaar) te betalen. Het was een online boekhoud pakket, dus gewoon online inloggen zonder cd.
Ik ken geen online, alleen via CD op de pc, voor een een mans zaak prima.
Dan was er zeker een addertje onder de grond met deze gratis voucher.
-
Leo The Emperor
Bij exact-online kunt u gewoon per maand betalen.real89 schreef:Stilzwijgend omzetten kan inderdaad pas na 1 jaar en dat hebben ze dus ook gedaan. Het totaal bedrag van 2013 dien je bij hun wel vooraf (voor heel het jaar) te betalen. Het was een online boekhoud pakket, dus gewoon online inloggen zonder cd.
Overigens is het gebruik van de online boekhoudprogramma wel aanzienlijk duurder dan 88,33 euro per jaar, maar ligt het bedrag op ongeveer 30-90 euro ex btw per maand. ( afhankelijk van uw keuzes). Het lijkt me dan ook dat de factuur een maandfactuur is.
Als u dus 6 maanden geleden hebt ingelogd hebt u daarmee uw abonnement geactiveerd, en dient u inderdaad op te zeggen. Het gaat toch wel ver om dit oplixchting te noemenvoorwaarden voucher schreef:Exact Online biedt u 6 maanden lang gratis gebruik van een eenvoudig boekhoudprogramma op internet, met vele help- en begeleidingsfuncties. Hiermee kunt u eenvoudig bankafschriften en betaalopdrachten uitwisselen tussen Exact Online en Mijn ING Zakelijk (internetbankieren). De administratie wordt veilig opgeslagen in een datacenter, voorzien van gecertificeerde beveiliging. De normale winkelwaarde van dit all-in pakket, inclusief training, hosting, helpdesk en automatische updates, bedraagt € 528. De eerste zes maanden krijgt u van Exact Online gratis. Wilt u het Exact-abonnement daarna voortzetten, betaalt u het reguliere, dan geldende tarief. Wenst u de overeenkomst op te zeggen, dient u dit tenminste 1 maand voor het einde van de eerste (gratis) 6 maanden te doen.