LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook Fraude

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kooijman77

Facebook Fraude

Ongelezen bericht door Kooijman77 »

Het onderwerp dat ik hier wil melden betreft fraude met "pagelikes". Hoe dit precies werkt blijkt uit het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag
De kern van de zaak is dat de mensen die Facebook betalen voor promotie, extreem veel limes uit ontwikkelingslanden krijgen, van zogeheten 'click-farms'. Informatie die door een pagina word gepost deelt Facebook met een klein deel van de mensen die die pagina leuk vinden. Als daarbij Dan ook nog nep likes zitten komt het er op neer dat juist de mensen die betalen voor promotie, een kleiner deel van hun doelgroep bereiken.
Dit is schijnbaar het verdienmodel van Facebook. Het lijkt mij leuk als Radar hier eens in duikt! :-)

GJvdZ

Re: Facebook Fraude

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoe wordt je hier als consument door gedupeerd?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Je weet toch,,,facebook is de nieuwe weekend/privé/story..wat daar staat is echt heus allemaal waar!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

GJvdZ schreef:Hoe wordt je hier als consument door gedupeerd?
Ik doe een poging :

Facebook, waar iedereen zijn halve leven op plaatst is niet te vertrouwen ?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zolang je dat met een beetje gezond verstand doet zie ik nog steeds niet hoe je als gebruiker gedupeerd wordt door wat TS schetst. En niemand verplicht je om FB te gebruiken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

GJvdZ schreef: En niemand verplicht je om FB te gebruiken.
Lekkere dooddoener, dan mag je dus over geen enkel bedrijf klagen, je bent immers vrij om geen gebruik te maken van hun diensten...

Misschien de moderatie aan de moderator overlaten ?

Kooijman77

Ongelezen bericht door Kooijman77 »

GJvdZ schreef:Hoe wordt je hier als consument door gedupeerd?
Sja, nu je het zo zegt inderdaad niet direct. Wie is consument? Het zijn vooral bedrijven die investeren in "likes". Maar ook stichtingen. Misschien zelfs met geld dat uit donaties verkregen is?

Bedrijven en stichtingen staan middels social media ook in de maatschappij. Een stichting die investeert in promotie is wel een klant die geen waar voor zijn geld krijgt. Misschien is Radar niet het meest geschikte programma om aandacht te besteden aan DEZE vorm van fraude.

Gesloten