Hallo allemaal,
ik ben heel erg benieuwd naar mensen die geabonneerd zijn bij de internetprovider FIBERWORLD, met name naar hoe zij behandeld worden en hoe zij zelf over Fiberworld denken?
De interesse is voornamelijk ontstaan door de volgende situatie:
Als zijnde een klant van Fast-XS, wat later door Dutchweb is overgenomen en uiteindelijk door Fiberworld waar ik nu bij zit, vraag ik me af of dit nu wel zo verstandig is geweest om hier bij te gaan.
Nu is het zo dat rond mei 2005, nadat mensen van Dutchweb bij Fiberworld kwamen, er een nieuwe vorm van telefoon internet werd geïntroduceerd, het ADSL2+. Iedereen kon dat abonnement nemen waarmee je (natuurlijk) razendsnel kon internetten én gratis kon telefoneren.
Dat klonk natuurlijk fantastisch en de aanmeldingen schenen binnen te stromen. Ook door de voormalige Dutchweb klanten. Maar helaas voor de voormalige Dutchweb klanten (en reeds "bestaande" Fiberworld klanten) was deze actie alleen mogelijk voor NIEUWE abonnee's, doch zouden er voor de bestaande klanten in augustus/september een soortgelijke actie worden uitgevoerd. Om een lang verhaal kort te maken, het is nu februari en na veel mailen en vragen door HEEL VEEL klanten zijn we nog niks wijzer geworden. We worden voorgelogen en met slappe smoezen de deur gewezen.
Nu komt er ook nog eens bij dat de mensen die zich sinds januari aanmelden abonnementen kunnen nemen, die veel andere leden en ik ook hebben (gewoon adsl) voor ongeveer 50% MINDER van de kosten per maand. Als wij dat ook willen bereiken als bestaande klanten moeten we ten eerste een jaar lid zijn en ten tweede 30 euro ADMINISTRATIE kosten betalen om dezelfde lijn voor de lagere prijs te krijgen.... BELACHELIJK. Wanneer je dan ook nog wilt overstappen naar het ADSL2+, indien het eindelijk mogelijk is, moet je NOG EENS 30 euro ADMINISTRATIE kosten betalen.
Waar gaan we in Mijnsnaam heen????
Wijzigingen voorbehouden in het contract MITS de directie er beter van wordt???????
Kent iemand deze taferelen??? Ik ben benieuwd naar reactie's.
Het wordt tijd om actie te ondernemen. Er worden mensen van hun forum gebannen omdat ze er iets van zeggen...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiberworld
Re: Fiberworld
Helaas is dit een normale gang van zaken, ik zit in dezelfde situatie bij Wanadoo, betaal precies hetzelfde bedrag als Wanadoo Family abonnee's, maar heb wel een veel langzamer abonnement (Adsl Direct), ik heb hierover meerdere keren mijn beklag gedaan bij Wanadoo, maar ook hier moet ik eerst een jaar lid zijn alvorens ik kan worden overgezet.
Re: Fiberworld
tsja, lekker irritant.
Nu is het in mijn geval wel zo dat ik een jaar lid ben, maar om dan nog eens kosten te gaan maken om de huidige marktprijs te mogen betalen???
Oplichterij, een bedrijf moet dan gewoon zeggen dat de prijs voor ALLE klanten gelijk zal zijn voor eenzelfde abonnement ZONDER extra kosten te moeten maken EN ZONDER extra regels.. Noemen ze dit niet... Discriminatie???
Nu is het in mijn geval wel zo dat ik een jaar lid ben, maar om dan nog eens kosten te gaan maken om de huidige marktprijs te mogen betalen???
Oplichterij, een bedrijf moet dan gewoon zeggen dat de prijs voor ALLE klanten gelijk zal zijn voor eenzelfde abonnement ZONDER extra kosten te moeten maken EN ZONDER extra regels.. Noemen ze dit niet... Discriminatie???
Re: Fiberworld
ik heb fiberworld een maand gegeven om mijn problemen op te lossen, omdat ik anders van mijn consumentrecht gebruik wil maken om kosteloos voortijdig het abonnement op te zeggen. Als reactie krijg ik doodleuk een schrijven dat alles wordt afgesloten en dat de eindfactuur volgt. Ik dacht logischerwijs een creditnota te krijgen, maar in plaats daarvan wordt de hele rest van het jaar in nota gebracht! Wat een prutsers! hieronder vind je mijn relaas:
Opsomming ervaringen Fiberworld:
7-12-2005: naar aanleiding van mijn vraag bij aanmelding:
“Is het mogelijk mijn KPN abonnement helemaal op te zeggen als mijn ADSL aansluiting gerealiseerd is? Of is het nodig een KPN basis abonnement te houden? In het laatste geval wil ik mijn aanmelding (zie hieronder) annuleren. De site is daar onduidelijk over: zie FAQ ADSL2:
Vraag: Is er een KPN telefoonlijn/-nummer nodig?
Antwoord: Ja, er is een KPN telefoonlijn nodig. Dit kan gewoon ieder abonnement zijn
Vraag: Is een nummerpor****** mogelijk? Met daarbij opzeggen van KPN abonnement?
Antwoord: Dit is mogelijk. Uw huidige telefoonnummer kan meegenomen worden naar het VoDSL platform
U begrijpt dat dit nog wel een en ander te vragen over laat.
Graag uw antwoord (met uitsluitsel of de aansluiting wel of niet geannuleerd dient te worden)”
krijg ik het volgende bericht van de helpdesk:
“Geachte Meneer/Mevrouw,
u kunt zodra uw adsl is gerealiseerd uw KPN verbinding volledig opzeggen. u heeft dan niets meer met de KPN te maken. “
Later blijkt dat ik lijnhuur verschuldigd ben aan KPN als ik mijn abonnement daar wil opzeggen en dat de fiberworldaansluiting dus nooit gerealiseerd had mogen worden.
20-12-2005: eerste factuur klopt niet: er is geen korting berekend. Is later teruggestort op verzoek
29-12-2005: bellen naar België is niet mogelijk. Is later opgelost. Lijn blijft wegvallen.
16-01-2006: periode wordt dubbel berekend, later teruggestort op verzoek
09-02-2006: intussen is bellen niet mogelijk: wegvallen van lijn. Ook het online inzien van telefoniefacturen is niet mogelijk. Wordt een nieuw modem beloofd.
17-02-2006: weer teveel berekend op factuur; op verzoek teruggestort.
Intussen is de telefonische helpdesk veel duurder geworden dan op het moment van aanmelden.
15-03-2006: nog geen modem…
24-03-2006: nog geen modem…fiberworld 2 weken de tijd gegeven de problemen op te lossen, anders opzeggen contract.
Vanaf 26-03-2006: modem ontvangen, aangesloten, werkt niet. Modem verkeerd ingesteld door fiberworld, verkeerd begeleidend schrijven bij modem. Uiteindelijk modem aan de gang gekregen, na speurwerk op internetforum. Modem zorgt ervoor dat we niet meer bereikbaar zijn via KPN, kon bij oude modem wel. VOIP werkt, maar valt af en toe uit waardoor we niet bereikbaar zijn, internet verbinding valt weg af en toe. Er wordt niet meer gereageerd op ingeschoten tickets. Fiberworld op de hoogte gesteld van de problemen, maar weer geen reactie ontvangen.
Opsomming ervaringen Fiberworld:
7-12-2005: naar aanleiding van mijn vraag bij aanmelding:
“Is het mogelijk mijn KPN abonnement helemaal op te zeggen als mijn ADSL aansluiting gerealiseerd is? Of is het nodig een KPN basis abonnement te houden? In het laatste geval wil ik mijn aanmelding (zie hieronder) annuleren. De site is daar onduidelijk over: zie FAQ ADSL2:
Vraag: Is er een KPN telefoonlijn/-nummer nodig?
Antwoord: Ja, er is een KPN telefoonlijn nodig. Dit kan gewoon ieder abonnement zijn
Vraag: Is een nummerpor****** mogelijk? Met daarbij opzeggen van KPN abonnement?
Antwoord: Dit is mogelijk. Uw huidige telefoonnummer kan meegenomen worden naar het VoDSL platform
U begrijpt dat dit nog wel een en ander te vragen over laat.
Graag uw antwoord (met uitsluitsel of de aansluiting wel of niet geannuleerd dient te worden)”
krijg ik het volgende bericht van de helpdesk:
“Geachte Meneer/Mevrouw,
u kunt zodra uw adsl is gerealiseerd uw KPN verbinding volledig opzeggen. u heeft dan niets meer met de KPN te maken. “
Later blijkt dat ik lijnhuur verschuldigd ben aan KPN als ik mijn abonnement daar wil opzeggen en dat de fiberworldaansluiting dus nooit gerealiseerd had mogen worden.
20-12-2005: eerste factuur klopt niet: er is geen korting berekend. Is later teruggestort op verzoek
29-12-2005: bellen naar België is niet mogelijk. Is later opgelost. Lijn blijft wegvallen.
16-01-2006: periode wordt dubbel berekend, later teruggestort op verzoek
09-02-2006: intussen is bellen niet mogelijk: wegvallen van lijn. Ook het online inzien van telefoniefacturen is niet mogelijk. Wordt een nieuw modem beloofd.
17-02-2006: weer teveel berekend op factuur; op verzoek teruggestort.
Intussen is de telefonische helpdesk veel duurder geworden dan op het moment van aanmelden.
15-03-2006: nog geen modem…
24-03-2006: nog geen modem…fiberworld 2 weken de tijd gegeven de problemen op te lossen, anders opzeggen contract.
Vanaf 26-03-2006: modem ontvangen, aangesloten, werkt niet. Modem verkeerd ingesteld door fiberworld, verkeerd begeleidend schrijven bij modem. Uiteindelijk modem aan de gang gekregen, na speurwerk op internetforum. Modem zorgt ervoor dat we niet meer bereikbaar zijn via KPN, kon bij oude modem wel. VOIP werkt, maar valt af en toe uit waardoor we niet bereikbaar zijn, internet verbinding valt weg af en toe. Er wordt niet meer gereageerd op ingeschoten tickets. Fiberworld op de hoogte gesteld van de problemen, maar weer geen reactie ontvangen.
Re: Fiberworld
Wat u schrijft is datgeen waar ik zelf bang voor was.
Begin 2005 ging Dutchweb op de fles en "mochten" we allemaal naar Fiberworld. Gelet op de manier van briefschrijven, opbouw website en de snelle overname van Dutchweb, had ik het idee dat het prutsers zouden zijn die vanuit hun meterkast wel even ADSL-verbindingen konden beheren.
Uw bezorgdheden zijn voor alsnog terecht.
Mark, Dronten
Begin 2005 ging Dutchweb op de fles en "mochten" we allemaal naar Fiberworld. Gelet op de manier van briefschrijven, opbouw website en de snelle overname van Dutchweb, had ik het idee dat het prutsers zouden zijn die vanuit hun meterkast wel even ADSL-verbindingen konden beheren.
Uw bezorgdheden zijn voor alsnog terecht.
Mark, Dronten
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 jan 2006 14:05
Re: Fiberworld
Ik ben sinds eind februari bij Fiberworld. Bevalt uitstekend. Ik ben weggegaan bij Quicknet, wat ook een hele goede is. Nu heb ik een 2048 / 1024 verbinding voor 14,50 euro per maand. Lekker stabiel en alles loop perfect. En volgend jaar zien we wel weer