LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen ADSL bij ons mogelijk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
daniejelle

geen ADSL bij ons mogelijk

Ongelezen bericht door daniejelle »

Ik woon in Maartensdijk en bij ons is nog steeds geen ADSL mogelijk.
Volgens KPN ligt dit aan de afstand tussen de telefooncentrale en maartensdijk. Ik vindt dit echt te gek voor woorden. Waar iedereen zo'n beetje over ADSL kan beschikken kunnen wij dit dus niet.
Er is een tijdje geleden een actie geweest bij ons in het dorp en hieruit is gebleken dat ruim 400 mensen interesse hierin hebben. Maar KPN kan ons dus hierin niks bieden. Zij kunnen ons tevens niet vertellen op welk termijn wij wel ADSL kunnen ontvangen in ons dorp.

Ik wordt hiet echt helemaal knettergek van en niet alleen ik maar dus nog een hoop mensen uit mijn dorp.

Mijn telefoon rekening is altijd zo'n 300 tot 400 euro en dit is te gek voor woorden. Op deze manier verdient KPN flink aan alles.

Ik ben benieuwd of er mensen door het land zijn die deze problemen ook kennen?

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Daniejelle

Zonnetje

Re: geen ADSL bij ons mogelijk

Ongelezen bericht door Zonnetje »

Zeker ook geen kabeltv.
Het enigste is sateliet maar dat is ook erg duur.
In een niet dichtbevolkt gebied wonen heeft zijn voor en nadelen .
Dat providers dit doen is logisch het is niet zo als toen met de komst van kabeltv dat alles nog van de gemeente of woningbouw was.
Er moet nu eenmaal winst worden gemaakt .Waarom ze hier geen risco willen nemen is wel een beetje gek als er zoveel mensen het nemen dadelijk .

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er is bij planet een planet 100 abbonement, hier heb je voor 24.95 100 uur internet, het enige nadeel is dat je wel isdn moet hebben, maar het lijkt me een mooi alternatief voor mensen waar geen adsl mogelijk is.

Gast

http://www.scarlet.nl/surfpakketten.php

Zonder opstartkosten per telefoon bellen, 200 uur internetten voor 50 euro!

bosje 76

Ongelezen bericht door bosje 76 »

we hebben ook geen adsl [heteren-driel-randwijk]
ze zijn er wel mee bezig maar is heel duur
29 euro de eerste 2 maanden daarna 34.95 per maand
plus aansliutkosten 129- en modem 179-
en als het niet lukt kunnen hen de boel wel instaleren 129-
:shock:
dit vind ik dus oneerlijk
waarom moeten we zoveel betalen
als er op veel plekken in nederland wel goedkoop adsl is :cry:
ik hoop echt dat ze hier iets aan gaan doen :wink:

[ze kunnen zelfs op mars landen maar overal adsl is niet mogelijk]

de groeten bosje76

Gast

O maar als je er net zoveel geld voor over hebt als een marslanding kost dan krijg je wel adsl hoor. Uiteindelijk is alles te koop natuurlijk. Ik ken het probleem vanuit de KPN kant. Om technische redenen kan adsl niet geleverd worden over een kabel langer dan (ik dacht ongeveer) 8 kilometer. En centrales staan er nou eenmaal niet elke 100 meter. Het gaat er maar net om welke kabel door je straat loopt, en waar het eind daarvan is, of je adsl geleverd kan krijgen of niet. En dan kan je dus ook nog de pech hebben dat je bij de centrale om de hoek woont maar je aangesloten bent op een kabel die tot 10 kilometer buiten het dorp loopt en dan lukt het dus niet. Alleen dan is de kans wel groter dat er meerdere kabels langs je huis lopen en ze een andere kunnen pakken.
Maar het blijft een kwestie van geld. Als je het ervoor over hebt een geul in een rechte lijn te laten graven van de centrale tot je huis en daarin een kabel te leggen en KPN te vragen die in de centrale af te monteren dan heb je adsl. Maar levenslang inbellen is dan goedkoper.

En dan is er nog een optie, maar ik denk eigenlijk niet dat dat lukt; vraag die mollen van die reklame van upc ook voor jou zo'n telefoonkabel (want dat is zo'n blauw/rood/wit geaderde kabel) af te tappen en jou dat aan te bieden als kabelinternet...

BjcK

Ongelezen bericht door BjcK »

Technisch gezien zou inderaad ADSL mogelijk zijn tot 8km ongeveer. Maar dan praat je over een test situatie met perfecte bekabeling.

In de praktijk kan tot ongeveer 3KM er nog een degelijk adsl verbinding worden geleverd van 2048kbit (als kwaliteit niet beroerd is van bekabeling).

KPN-telecom hanteerd dacht ik 3.3km als grens voor wel/niet adsl. En BBned handteert bij langere kabels dan 2km dat ze alleen nog 512/256 leveren.

Het is dus bij lange lijnen niet 'onwelwillendheid' maar een technische onmogelijkheid. Verhuisen is dan de enige remedie.

Gast

als u echt 400 mensen in het dorp hebt die snel inet willen dan kunt u een stichting oprichten en eens kijken bij http://www.isky.nl/

In zuidbroek (prov groningen) is dit al een flinke tijd in gebruik.

Barbenz

Ongelezen bericht door Barbenz »

Kijk eens bij BBNED.
OOk ik kon geen adsl nemen bij kpn, maar bij BBNED wel degelijk!

Gesloten