Omdat er in onze omgeving geen internet op de kabel en adsl op de "gewone" lijn is, heb ik geopteerd voor internet via de sateliet. Niet goedkoop in de aanschaf en afhankelijk van het abonnement zeer zeker ook niet goedkoop. In mijn geval iets van € 95,-
Hierendaar info gevraagd en uiteindelijk op het aanbod van Bysky ingegaan. Aan de hand van hun gegevens aan mij opgestuurd en na wat telefoontjes, heb ik deze beslissing genomen.
Er is geen sprake van een datalimiet wel van fairshare.
Nu krijg ik vlak voor het oude jaar een Nieuwjaarswens annex verkoopbrief van Bysky met daarin een aankondiging van een strikter beleid ten aanzien van het volgende: dat bij overschrijding (?) de snelheden stapsgewijs per gebruiker worden teruggebracht. Na een telefoontje met Bysky blijkt dit na 1 gigabyte te zijn. Pas de volgende maand wordt je dan weer terug gezet.
Dus toch een datalimiet?
Na die gigabyte wordt de abonnee automatisch in een drukker segment geplaatst met als gevolg dat je bij een download van een groot bestand wel tot sintjuttemis kunt wachten. (overigens hoef je na die overschrijding niet extra te betalen)
En ik was in ons vorige huis kabel gewend (jawel Chello, oude versie) en heb deze toestanden nog nooit meegemaakt.
Ik voel mij heel erg misleid, want als ik dit van te voren had geweten, had ik zeer zeker niet een contract met dit bedrijf gesloten.
En er wordt mij in die brief fijntjes nog meegedeeld dat ik wel de mogelijkheid krijg om over te stappen naar een hoger abonnement.....nog duurder dus.
En o ja dat die fairshare-policy op het internet wordt uigelegd. Ten tijde van de informatie uitwisseling had ik geen internet om die te raadplegen.
En let op: dit alles wordt ondertekend met:
"Met vriendelijke groet en een zeer goed nieuw jaar, Bysky Verkoopteam".
Ik vraag mij af of dit zo maar allemaal kan. Ik voel mij zwaar misleid. En dat allemaal voor die overigens door mijzelf gekozen €95,- euro dat is wel een dikke 200 oude guldens! Voor dat geld en met de informatie die ik had/heb ten tijde van het ondertekenen van het contract mag ik toch potdorie wel wat verwachten.
Radar heeft U enig advies? Mag dit zomaar allemaal? Ja ik heb een cotract ondertekend en ja (dat heb ik ook tegen hun gezegd) aan die fairshare kun je natuurlijk van alles ophangen. Als jullie mij niet kunnen helpen dan heb ik pech gehad en dien ik mijn contract uit, dat moet toch al.
Maar laat dit dan in ieder geval een waarschuwing zijn voor mensen in de zelfde situatie.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat over het algemeen Bysky verder prima werkt.
www.BySky.nl
Yainderidoo
Jeen Eyzenga
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen limiet?
Re: Geen limiet?
Ik zou haast denken dat zij gebonden zijn aan het reeds eerder ondertekende contract, die zou ik er eens bij pakken en kijken wat de voorwaarden zijn en of zij u zomaar in snelheid kunnen verlagen.
Fair use polici betekend overigens dat als je je computer 24 uur per dag aan hebt staan en je donwload meer dan 511 Gig aan software per maand.
Dan loop je tegen een lamp natuurlijk, fair use wil dus ook zeggen dat je zelf een limiet moet hanteren en dat je zelf in de gaten moet houden hoeveel je download.
Ik zelf download niet meer dan 80 Gig per maand, en heb nog geen klachten gehad, dit is overigens ADSL.
Maar ja aan de andere kant kun je wel met deze snelheid zo'n 511 Gig per maand downloaden, mids je de volledige snelheid continue hebt.
Dus het is ook nog maar de vraag wat de provider verstaat onder fair use.
Fair use polici betekend overigens dat als je je computer 24 uur per dag aan hebt staan en je donwload meer dan 511 Gig aan software per maand.
Dan loop je tegen een lamp natuurlijk, fair use wil dus ook zeggen dat je zelf een limiet moet hanteren en dat je zelf in de gaten moet houden hoeveel je download.
Ik zelf download niet meer dan 80 Gig per maand, en heb nog geen klachten gehad, dit is overigens ADSL.
Maar ja aan de andere kant kun je wel met deze snelheid zo'n 511 Gig per maand downloaden, mids je de volledige snelheid continue hebt.
Dus het is ook nog maar de vraag wat de provider verstaat onder fair use.
Toch wel enigzins een verschil: 1gigabyte en 80 gigabyte. Wat betaal je per maand?
Yainderidoo
Yainderidoo
Maar liefst 52 euro per maand, maar ja je kunt geen ADSL nemen want die was er niet in jou buurt.
Is wel jammer voor heel veel mensen in nederland, die met het zelfde probleem zitten.
En zoals al reeds gezecht was dat ik onder de 80 Gig blijf, niet dat ik het ooit heb gehaald, omdat je altijd afhankelijk bent van anderen en hun upload snelheid.
Is wel jammer voor heel veel mensen in nederland, die met het zelfde probleem zitten.
En zoals al reeds gezecht was dat ik onder de 80 Gig blijf, niet dat ik het ooit heb gehaald, omdat je altijd afhankelijk bent van anderen en hun upload snelheid.
Reageert Radar niet op berichtjes in het Forum? Of klachten? Tuuuurlijk weet ik wel dat ik één van de velen ben, maar toch.
Misschien moet ik maar een klacht aan radar sturen of Kat in de zak of kassa vanwege een gebrek aan belangstelling. Of komt het omdat ik maar een (1) persoon ben die helaas niet meer mensen kent die ook deze vorm van internet heeft. Met een (1) persoon scoor je natuurlijk niet op TV
Yainderidoo
Misschien moet ik maar een klacht aan radar sturen of Kat in de zak of kassa vanwege een gebrek aan belangstelling. Of komt het omdat ik maar een (1) persoon ben die helaas niet meer mensen kent die ook deze vorm van internet heeft. Met een (1) persoon scoor je natuurlijk niet op TV
Yainderidoo
Je ziet ze nooit reageren in dit forum.Er staan ook erg veel achterlijke berichten in dit forum waar nooit wat mee wordt gedaan maar dat terzijde.
Als het werkelijk is zo als je zegt denk ik dat je gewoon bent misleid en dit gewoon kan opzeggen.
Maar ik ben geen jurist dus ik kan daar verder ook niet veel van zeggen.
En dan zit je dadelijk weer met een 56k modempje te internetten.
Als het werkelijk is zo als je zegt denk ik dat je gewoon bent misleid en dit gewoon kan opzeggen.
Maar ik ben geen jurist dus ik kan daar verder ook niet veel van zeggen.
En dan zit je dadelijk weer met een 56k modempje te internetten.
Je ziet ze nooit reageren in dit forum.Er staan ook erg veel achterlijke berichten in dit forum waar nooit wat mee wordt gedaan maar dat terzijde.
Als het werkelijk zo is, zoals je het zegt ,denk ik ,dat je gewoon bent misleid en dit gewoon kan opzeggen.
Maar ik ben geen jurist ,dus ik kan daar verder ook niet veel van zeggen.
En dan zit je dadelijk ,weer met een 56k modempje te internetten.
Als het werkelijk zo is, zoals je het zegt ,denk ik ,dat je gewoon bent misleid en dit gewoon kan opzeggen.
Maar ik ben geen jurist ,dus ik kan daar verder ook niet veel van zeggen.
En dan zit je dadelijk ,weer met een 56k modempje te internetten.
ow nog een ding, het is wel verstandig om snacht's te gaan downloaden.
Op dat moment zit je iemand anders niet dwars, en ken je met gerust hart gaan downloaden.
Fair use betekend dus ook dat je ongelimiteerd kan gaan downloaden, zolang jij iemand anders niet tot last bent, oftewel hun snelheid afsnoept, terwijl jij op volledige snelheid download.
Vandaar dat ik nog geen klachten heb gehad, overdag gewoon internetten, en opzoeken wat je leuk vind, en snacht's downloaden.
De volgende ochtend heb je alles binnen en meestal voor 06:00 dus na die tijd zit je een ander niet in de weg.
Mischien een tip voor de volgende keer, zodat je niet weer tegen de lamp loopt.
Op dat moment zit je iemand anders niet dwars, en ken je met gerust hart gaan downloaden.
Fair use betekend dus ook dat je ongelimiteerd kan gaan downloaden, zolang jij iemand anders niet tot last bent, oftewel hun snelheid afsnoept, terwijl jij op volledige snelheid download.
Vandaar dat ik nog geen klachten heb gehad, overdag gewoon internetten, en opzoeken wat je leuk vind, en snacht's downloaden.
De volgende ochtend heb je alles binnen en meestal voor 06:00 dus na die tijd zit je een ander niet in de weg.
Mischien een tip voor de volgende keer, zodat je niet weer tegen de lamp loopt.