Komt een colporteur aangekondigd aan de deur om over Glasvezel te informeren van Caiway.
Glasvezel was al aangebracht maar ging dan om een aanbiedingspakket.
Gekozen voor het basispakket. Zouden dan na 8-10 weken een installatiepakket ontvangen om zelf te doen. Hij gaf wel aan op de site van Caiway partners te kunnen vinden die installatie zou kunnen uitvoeren als je het zelf te complex zou vinden.
1)
Inderdaad ontvingen we na ruim 8 weken het installatiepakket. Bedrading, modem, instructie etc.
Dit leek me toch wat moeilijk en lijstje op site Caiway nagekeken en 2 partner monteurs gebeld uit de omgeving en om offerte gevraagd. Schrok me rot. Minimaal € 300,- tot € 400,- inclusief een NIEUWE ROUTER bij hen te kopen (die volgens hen noodzakelijk was om glasvezel snelheden aan te kunnen) EN nieuwe kabels bij hen te kopen omdat de geleverde kabels van Caiway van ONVOLDOENDE kwaliteit zou zijn als ze achter de muur getrokken zouden moeten worden.
Was dus zwaar aangeslagen van de idioot hoge prijs voor installatie en nieuwe apparatuur/draden aan te schaffen. Dit was me vooraf NIET verteld door de colporteur of Caiway zelf.
Caiway verschool zich natuurlijk direct achter het feit dat je het zelf kan doen en dat de monteurs niet bij hun in dienst waren en slechts een aanvullende service waarvan zij niets van de prijs wisten...
Voelde me nu reeds niet volledig voorgelicht over de kosten wat glasvezel met zich meebrengt.
2)
Nadat alles was geinstalleerd door de monteur bleek dat het internet GEEN ENKELE verbetering gaf in snelheid en/of signaalsterkte wat nou juist was beloofd als argument om over te stappen.
Eerst vertelde Caiway dat niet de goede router was geinstalleerd, terwijl deze nou juist was aanbevolen door hun partner (in crime?) en de monteur zij hierop dat Caiway eerst wel de geinstalleerde router aanbevolen, maar nu om commerciele redenen een andere router aanbevolen en dit niet aan de partners die installeerde had doorgegeven. De routerkeuze zou in beiden gevallen dezelfde kwaliteit en snelheid leveren.
Nadat de monteur met Caiway en de routerleverancier had overlegd, vertelde hij me het meest veronrustende verhaal waaruit bleek dat glasvezeloverstap feitelijk een geldmachine is voor Caiway en NIETS voor de consument oplevert:
3)
Het blijkt dat de router geschikt is voor de glasvezelsnelheden (N), maar dat de (wat oudere) apparaten die je in huis gebruikt niet allemaal geschikt zullen zijn om de N-protocollen/snelheden aan te kunnen. Hierdoor zal de router terugschakelen naar de G-protocollen/snelheden, waardoor je weer exact dezelfde snelheden en signaalsterkte hebt als voor glasvezel installatie.
Dit kan alleen opgelost worden als je nieuwe laptops, printers, etc aanschaft (??!).
Natuurlijk heeft de coloporteur OF Caiway OF de installateur me dit niet VOORAF verteld of maar gecheckt of installatie en dus overstap naar glasvezel wel zinvol is.
Voel me gewoon bedrogen en opgelicht door CAIWAY. Nu ben ik honderden Euro's armer voor een nieuwe router, nieuwe bedrading, installatie en uiteindelijk een duurder abonnementsprijs zonder sneller internet. Pas als ik weer duizenden euro's uitgeef ter vervanging van apparatuur en liefst geen WIFI gebruik (dus gewoon weer draden door je huis) haal ik sneller internet en signaalsterkte in huis.
Dus mensen NEEM GEEN GLASVEZEL als je niet bereid bent heel veel geld te investeren om uiteindelijk sneller internet te ontvangen van CAIWAY!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glasvezel van CAIWAY
Re: Glasvezel van CAIWAY
bij caiway kost een monteur maar 29 euro, binnen de telecom sector is het gebruikelijk dat als een klant geen monteur wil tijdens zo'n actie, deze toch nodig blijkt, je ook die meerprijs achteraf betaald als er geen verdere kortingen gegeven worden.
En de relevantie hiervan is???kss schreef:bij caiway kost een monteur maar 29 euro, binnen de telecom sector is het gebruikelijk dat als een klant geen monteur wil tijdens zo'n actie, deze toch nodig blijkt, je ook die meerprijs achteraf betaald als er geen verdere kortingen gegeven worden.
gewoon niet meer betalen dan 29 euro, binnenshuis is alles gewoon UTP/coax, dus waarom zou dat opeens 400 euro kosten.Barman schreef:En de relevantie hiervan is???kss schreef:bij caiway kost een monteur maar 29 euro, binnen de telecom sector is het gebruikelijk dat als een klant geen monteur wil tijdens zo'n actie, deze toch nodig blijkt, je ook die meerprijs achteraf betaald als er geen verdere kortingen gegeven worden.
Volgens mij is het kalf al verdronken. 
claimen dus, waarom denkt caiway dat ze niet aansprakelijk zijn ? omdat het via colportage is ? of omdat ze geen zin hebben in aansluiten en dat overlaten aan derden ?Barman schreef:Volgens mij is het kalf al verdronken.
En dat gaat natuurlijk heel makkelijk. Je meldt het even bij Caiway en je krijgt het direct terugbetaald.kss schreef:claimen dus, waarom denkt caiway dat ze niet aansprakelijk zijn ? omdat het via colportage is ? of omdat ze geen zin hebben in aansluiten en dat overlaten aan derden ?Barman schreef:Volgens mij is het kalf al verdronken.
Die Caiway monteur kost trouwens € 39,20 per uur exclusief eventuele materiaalkosten.
Welke Caiway monteur ?
Voor zover ik weet heeft Caiway geen monteurs in dienst.
Er zijn bedrijven die aanbieden om e.e.a. aan te sluiten - bedrijven die meestal -niet- op de Caiway site staan. Ik heb geen ervaring met dat soort bedrijven, maar in hun 'reclamefoldertjes' wordt niet gerept over b.v. de kosten voor het trekken van UTP kabel (Cat 5E of Cat 6), het monteren van COAX-UTP combinatie aansluitpunten, etc.
=
Voor zover ik weet heeft Caiway geen monteurs in dienst.
Er zijn bedrijven die aanbieden om e.e.a. aan te sluiten - bedrijven die meestal -niet- op de Caiway site staan. Ik heb geen ervaring met dat soort bedrijven, maar in hun 'reclamefoldertjes' wordt niet gerept over b.v. de kosten voor het trekken van UTP kabel (Cat 5E of Cat 6), het monteren van COAX-UTP combinatie aansluitpunten, etc.
=