LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goeie provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
miek60

Goeie provider

Ongelezen bericht door miek60 »

Weet iemand een goeie internetprovider. Ons Wifi werkt hier niet en Ziggo zegt: "Jammer, zal wel aan de dikke muren liggen of negatieve straling van andere apparaten!" Stelletje mafkezen!!! Help dus!

bprosman

Re: Goeie provider

Ongelezen bericht door bprosman »

Ons Wifi werkt hier niet en Ziggo zegt: "Jammer, zal wel aan de dikke muren liggen of negatieve straling van andere apparaten!" Stelletje mafkezen!!!
Waarom "stelletje mafkezen" ? Als er een heleboel routers in je buurt zitten op het zelfde kanaal dan kan dat best.
Wat voor router heb je nu ?
Hoeveel zitten er in de buurt ?

kraaienest

Ongelezen bericht door kraaienest »

miek60 schreef:Weet iemand een goeie internetprovider. Ons Wifi werkt hier niet en Ziggo zegt: "Jammer, zal wel aan de dikke muren liggen of negatieve straling van andere apparaten!" Stelletje mafkezen!!! Help dus!
:lol: :lol:

Is er glasvezel bij jullie ? Mijn ervaring was ook knudde met Ziggo met glasvezel geen enkel probleem !

miek60

Ongelezen bericht door miek60 »

Geen router, 1 imac, al nieuw modem gehad, al heel veel monteurs, geen mobiele telefoons op wifi want dat werkt ook al niet. 2 meter van modem af, alleen magnetron in open keuken. Al op diverse netten gezeten, eigen ziggo net enz enz.
Glasvezel komt eraan, stap dan ook gelijk over, want Ziggo heeft geen glasvezel, maar dat duurt nog ruim een jaar :( .
Kort door de bocht? Na 2 jaar ellende! Nou vind ik wel meevallen hoor!

bprosman

Geen router
Tuurlijk heb je wel een router maar een modem met ingebouwde router.
Mobiele telefoons op WiFi, staat hij ingesteld op 2,4 of op 5Ghz ?
Magnetron heeft er niks mee te maken, interessanter is hoeveel mensen er in de buurt nog meer op het zelfde kanaal zitten.
Al op diverse netten gezeten, eigen ziggo net enz enz.
Lijkt me ook knap om met een Ziggo modem/router op een ander , (niet Ziggo) net te zitten.
Glasvezel komt eraan
Ja en als de storing veroorzaakt wordt door routers en/of apparatuur uit de buurt heb je weer het zelfde probleem. Heb je niet iemand in de familie die verstand van zaken heeft en eens kan kijken wat er allemaal aan apparaatuur bij je buren op je WiFi kanalen zit ?

Bedraad werkt het wel goed ?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.breedbandwinkel.nl/internet-providers

Hier kan je vergelijken, overal is wel wat.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

miek60 schreef:Weet iemand een goeie internetprovider. Ons Wifi werkt hier niet en Ziggo zegt: "Jammer, zal wel aan de dikke muren liggen of negatieve straling van andere apparaten!" Stelletje mafkezen!!! Help dus!

leuke benadering, wat zou Ziggo van ts vinden ????.

koop een merk router en probleem is opgelost

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

De kwaliteit en sterkte van een wifi netwerk hebben niks van doen met de internetprovider, enkel met de WiFi hardware en externe factoren. En die Wifi routers in de Zoggo-modems zijn een extra, een bonus, en worden overklast door elke dedicated router. Koop een TP-link routertje van 40 euro, stel die goed in, en je bent klaar.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Download het program inSSIDer, en installeer het, dan kan je kijken, hoeveel mensen in jouw omgeving op het zelfde kanaal zitten.
In de router een niet gebruikt kanaal aanpassen, en het werkt meestal.

PS
Het stelletje mafkezen kunnen jou niet helpen, daar moet je zelf voor zorgen! :wink:

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Beton en staal kunnen storingen of verzwakt signaal opleveren.

Ik heb 2 routers ( sweex lw300 ) en voor beneden en omgeving en de 2de voor de overige verdiepingen.
Als ik 1 router gebruik welke in het midden van het huis staat heb ik ook signaal verlies, met 2 dus niet.

Je kan ook nog een repeater er tussen zetten, heb vroeger siemens gehad en deze deed het perfect.

s6

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Is geen gekke conclusie. WIFI is nou eenmaal een (zwak) radio signaal dat maar weinig kan hebben. Als je met je auto door een tunnel rijdt is je radio ook weg. Nou is die radio veel sterker, maar in het klein werkt het net zo.
Dus voor je mensen mafkezen noemt, is het aan te raden om eerst eens je te verdiepen in de situatie.
Er kunnen talloze stoorzenders zijn (je dect telefoon, buren, etc). Ziggo kan hier weinig aan doen, en elke andere provider ook niet.
Voor meer hulp heb ik trouwens een goed adresje voor je: www.cbcomputerhulp.nl. Is van de consumentbond.

olaf79

bprosman schreef:
Geen router
Tuurlijk heb je wel een router maar een modem met ingebouwde router.
Mobiele telefoons op WiFi, staat hij ingesteld op 2,4 of op 5Ghz ?
Magnetron heeft er niks mee te maken, interessanter is hoeveel mensen er in de buurt nog meer op het zelfde kanaal zitten.
Magnetron heeft er weldegelijk mee te maken. Een werkende magnetron kan het signaal van de wifi compleet en genadeloos vernaggelen. Op halve output van een gemiddelde magnetron is al een 85% vermindering merkbaar.
Al op diverse netten gezeten, eigen ziggo net enz enz.
Lijkt me ook knap om met een Ziggo modem/router op een ander , (niet Ziggo) net te zitten.
Ik denk dat h/zij bedoelt op verschillende wifi netwerken...
Glasvezel komt eraan
Ja en als de storing veroorzaakt wordt door routers en/of apparatuur uit de buurt heb je weer het zelfde probleem. Heb je niet iemand in de familie die verstand van zaken heeft en eens kan kijken wat er allemaal aan apparaatuur bij je buren op je WiFi kanalen zit ?

Bedraad werkt het wel goed ?
[/quote]Glasvezel is vooral een hoop gebakken lucht zoals KPN Heeft bewezen. Glasvezel is bovendien alleen bij uploads significant sneller. Iets wat je alleen gaat merken / van gaat profiteren in een perfect ingestelde wifi netwerkomgeving.

bprosman

Magnetron heeft er weldegelijk mee te maken. Een werkende magnetron kan het signaal van de wifi compleet en genadeloos vernaggelen. Op halve output van een gemiddelde magnetron is al een 85% vermindering merkbaar.
En hoeveel uur per dag/avond heb jij je magnetron aan staan ?

olaf79

bprosman schreef:
Dat houdt ik niet bij, maar dan heb je ook nog de buren en andere micro wave signalen van buitenaf.

Het zou zomaar kunnen dat TS net steeds verbinding probeert te leggen als ze staat te koken.

Dect telefoon zijn trouwens ook notaire onruststokers. En die staan vaak dicht bij het modem omdat ze daarop aangesloten zijn.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:

Mijn router hangt aan de muur, en aan de andere kant van de muur staat de magnetron.

Ik heb nog nooit een probleem gehad.
Ook in mijn huis is beton en ijzer verwerkt, maar de verbinding van benden(router) naar boven (laptop) is zonder problemen.

Ik kan mij niet vinden in dit probleeem.
Maar TS heeft ook nog niet echt zijn situatie laten weten, behalve, dat Ziggo niet willen meewerken, aan zijn eigen problemen

bprosman

En die staan vaak dicht bij het modem omdat ze daarop aangesloten zijn.
Misschien is dat regiogebonden :wink: maar bij mijn kennissen en familieleden zit/hangt het modem toch meestal in de meterkast (of er net buiten bij WiFi) en staat de dect telefoon in de huis- en slaapkamer.
De enige keer dat ik een DECT heb zien storen was toen hij op 20...30cm van een beeldbuis TV stond.
Misschien ligt dat ook aan het merk , ook daar zal wel kaf en koren zijn.

olaf79

bprosman schreef:
En die staan vaak dicht bij het modem omdat ze daarop aangesloten zijn.
Misschien is dat regiogebonden :wink: maar bij mijn kennissen en familieleden zit/hangt het modem toch meestal in de meterkast (of er net buiten bij WiFi) en staat de dect telefoon in de huis- en slaapkamer.
De enige keer dat ik een DECT heb zien storen was toen hij op 20...30cm van een beeldbuis TV stond.
Misschien ligt dat ook aan het merk , ook daar zal wel kaf en koren zijn.
Bij Ziggo (althans in de ziggo gemeentes) zit het AOP vaak in de woonkamer. Daar komt dan je kabel binnen. In dat geval staat de dect vaak dichtbij het modem.
Dect werkt vaak op dezelfde frequentie als wifi (2.4 Ghz). Het lastige is dat men ooit een kanaal roulatie systeem heeft ingebouwd in de dect standaard (dit was voor wifi gebruikt werkt). Daardoor kun je nooit zeker zijn dat het dect kanaal een andere is dan het wifi kanaal.

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bij problemen met DECT telefoons dien je, zoals vermeld bv het proggie inssider te installeren, en dan de ghz band te wijzigen als deze opdezelfde fequentie zit.

Magnetron heb ik nooit problemen mee ondervonden. Het signaal verlies mbt beton en ijzer was in mijn geval gewapend beton.
Gewapend beton geeft veelal meer storingen dan "gewoon" beton.

Van provider wisselen zal het probleem met wifi niet oplossen. Sterkere router ertussen, of andere frequentie in je bestaande router vermoedelijk wel.

olaf79

Teunbosseman schreef:Bij problemen met DECT telefoons dien je, zoals vermeld bv het proggie inssider te installeren, en dan de ghz band te wijzigen als deze opdezelfde fequentie zit.

Magnetron heb ik nooit problemen mee ondervonden. Het signaal verlies mbt beton en ijzer was in mijn geval gewapend beton.
Gewapend beton geeft veelal meer storingen dan "gewoon" beton.

Van provider wisselen zal het probleem met wifi niet oplossen. Sterkere router ertussen, of andere frequentie in je bestaande router vermoedelijk wel.
Ik probeer net uit te leggen dat wijzigen van kanaal niet werkt als het door de dect telefoon komt. Dects wijzigen elke paar uur van kanaal, dit om afluisteren tegen te gaan. Dit is niet uit te zetten en het gekozen kanaal is random gekozen. Je kunt dan niks anders doen dan een ander merk dect proberen of je dect de deur uit doen. Als alternatief kun je kiezen voor een wifi telefoon of voip telefoon. Dan heb je dat probleem niet meer .

Dat jij geen problemen ondervindt met magnetrons is mooi. Toch zijn ook dat gekende spelbrekers. En ook de magnetron van de buren kan roet in het eten gooien.

bprosman

Bij Ziggo (althans in de ziggo gemeentes) zit het AOP vaak in de woonkamer. Daar komt dan je kabel binnen. In dat geval staat de dect vaak dichtbij het modem.
Bij de oude huizen wel (net na-oorlogs ), bij de nieuwere huizen, vanaf 2e helft jaren 80 zit het (hier in Den Bosch en omstreken) echt in de meterkast hoor.
Dect werkt vaak op dezelfde frequentie als wifi (2.4 Ghz). Het lastige is dat men ooit een kanaal roulatie systeem heeft ingebouwd in de dect standaard (dit was voor wifi gebruikt werkt).
DECT zit tussen de 1880 MHz tot 1900 MHz. Tussen de 1881,792 MHz en 1897,344 MHz om precies te zijn verdeeld over zo'n 120 kanalen. Dus dat moet aardig "spetteren" wil het in de 2,4 Ghz komen. Veel moderne WiFi routers kunnen trouwens ook al naar 5 Ghz (ook de Ziggo UBee's).

Voor de magnetron proberen op de lage kanalen te blijven (<6) of nog liever op 5Ghz.
Laatst gewijzigd door bprosman op 04 mar 2013 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten