Op 19 februari 2008 heb ik online het Instapsurfen + bellen pakket van HetNet van KPN besteld.
20 Februari stuurde HetNet mij een drie pagina’s tellende brief, betreffende mijn ADSL-aanvraag, met inloggegevens en aansluitgegevens.
6 Maart 2008 stuurde HetNet een brief, ook weer over mijn ADSL-aanvraag, waarin zij schreven: Het is zover! Uw ADSL-aansluiting van HetNet is gereed.
Ondertussen begon ik me toch wel een beetje zorgen te maken over de telefoonaansluiting, die er nog steeds niet was.
Op 7 maart heb ik maar eens gebeld met HetNet om te vragen hoe het nu met mijn telefoonaansluiting zat. En toen kreeg ik te horen dat zij helemaal geen aanvraag voor telefonie ontvangen hadden. Ik was stomverbaasd. Maar goed, omdat ik de telefoon toch echt nodig heb, heeft die mevrouw van HetNet alsnog mijn aanvraag omgezet in ‘Instapsurfen en Bellen’. Op mijn vraag, hoe lang het zou duren voordat ik van de telefoon gebruik kon maken, antwoorde zij: “Drie weken”. Nou ja, die drie weken waren dan ook nog wel overheen te komen. Hè-hè, twee en een halve week vertraging, jammer, maar eindelijk alles goed geregeld. …Dacht ik …..
Diezelfde dag nog, 7 maart, kreeg ik via de e-mail een drie pagina’s tellende bevestiging en een overzicht van de gegevens van de bestelling van Instapsurfen en Bellen, met een contractlengte van 1 maand. Helemaal prima zo. …Dacht ik …..
Vervolgens ben ik in de weken daarna, tot 4 april, tientallen keren door medewerkers van HetNet gebeld, met vragen over mijn bestelling, persoonlijke gegevens, aansluiting, enzovoort, enzovoort.
Tijdens het eerste gesprek werd mij al meegedeeld dat de levering geen drie weken zou duren, maar zeven. In al die gesprekken heb ik telkens gevraagd of de levering van het Bellen niet versneld kon worden, want ik vond 7 weken wachten toch wel heel erg lang. Maar dat kon niet. Eén keer wist een medewerker mij te vertellen dat ze het razend druk hadden, omdat Instapsurfen en Bellen zó’n goed product was, en dat ze daarom enorm veel aanvragen hadden. En dat dat de reden was waarom ik zo lang zou moeten wachten.
8 Maart 2008 kreeg ik wederom een e-mail waarin mij gevraagd werd mijn persoonlijke gegevens te controleren, met betrekking tot het internet.
Ook op 8 maart stuurde HetNet mij een brief, waarin ik hartelijk welkom werd geheten bij HetNet, wederom met persoonlijke gegevens, met als onderwerp: Uw ADSL-aanvraag. Ik begon haast aan mezelf te twijfelen. Was ik nou gek?! Ik meende toch dat ik instapsurfen en bellen had aangevraagd? Zelf maar weer gebeld. Na lang zoeken vond de medewerker inderdaad de aanvraag maar het gehele proces van aanvraag tot levering moest weer opnieuw in het werk gesteld worden. Toen zou het alweer zeven weken gaan duren voordat ik telefoon zou hebben.
9 Maart 2008 stuurde HetNet mij een brief met een nieuw wachtwoord.
11 Maart stuurde HetNet mij een brief, wederom met een nieuwe gebruikersnaam en nieuw wachtwoord.
25 Maart 2008 kreeg ik alweer een e-mail, waarin ik opnieuw bedankt werd voor mijn bestelling van Surfen en Bellen …..!!!
25 Maart 2008, diezelfde dag, stuurde HetNet een drie pagina’s tellende brief met als onderwerp (ja, je zult het haast niet geloven): Bevestiging bestelling Surfen en Bellen. Zo'n brief had ik toch op 7 maart ook al gehad !? Hierin werd mij beloofd dat ik binnen 4 weken gebruik kon maken van telefonie.
Ondertussen werd ik nog steeds bestookt met tientallen telefoontjes van HetNet.
4 April heb ik zelf weer gebeld, omdat er verkeerde persoonsgegevens stonden in de brief van 25 maart. Toen bleek dat er nog helemaal niets met mijn aanvraag gedaan was en dat ik nóg een keer zeven weken zou moeten wachten voordat ik kon bellen. Ondertussen zat ik er al vanaf 19 februari op te wachten.
Toen heb ik op dat moment tegen de medewerkster van HetNet gezegd dat ze de hele boel kon annuleren. Zowel surfen als bellen, maar ook het ADSL-pakket, waar ik inmiddels al een aantal weken mee werkte. Dat ADSL-pakket, waar het pakket Instapsurfen en Bellen toch voor in de plaats zou komen!?
Diezelfde dag, 4 april heb ik ook schriftelijk mijn abonnement beëindigd, en ben overgestapt naar een andere aanbieder.
10 April 2008 stuurde HetNet twee brieven, waarin zij de beëindiging van de relatie bevestigen. Echter met een einddatum van 6 juni. En dat terwijl ik zowel telefonisch als schriftelijk op 4 april heb opgezegd. Iedereen weet van de reklame op TV en radio dat HetNet een opzegtermijn hanteert van 1 maand. Dus heb ik op 14 april maar wéér gebeld. In dat gesprek werd door de medewerkster van HetNet de einddatum van alle pakketten gewijzigd in 5 mei. (Alweer een gesprek van 20 minuten à 45 cent per minuut).
14 April 2008 stuurde HetNet een brief, waarin de einddatum van 5 mei werd bevestigd.
14 April 2008 stuurde HetNet een hele vreemde brief, hierin werd gesteld dat ik onlangs een ADSL-aansluiting aangevraagd zou hebben, maar dat HetNet deze opdracht niet kon realiseren. Met als reden: één puntje. Ik moest maar opnieuw een aanvraag indienen. En dat terwijl ik er juist vanaf wilde!Nota bene, ik werkte al wekenlang met ADSL van HetNet!
14 April 2008 stuurde HetNet nóg een brief. Het werd steeds gekker. In die brief werd gesteld dat ik mijn pakketwijziging juist ingetrokken had, en dat ik van mijn pakket gebruik kon blijven maken zoals ik dat gewend was. Maar neee!!! Ik wilde er juist vanaf!!! Ik had helemaal niets ingetrokken!!!
14 april 2008, het is toch niet te geloven, stuurde HetNet ook nog een e-mail, met als onderwerp: Wijziging ingangsdatum. Maar de tekst in die mail ging over heel iets anders, namelijk: Heeft u vragen? U kunt 7 dagen per week, 24 uur per dag uw vragen stellen. (Pffff…)
Ik had ondertussen mijn buik helemaal vol van HetNet. Ik was het meer dan spuugzat.
Maar het werd nóg erger.
22 april 2008 stuurde HetNet wederom een brief. En verdorie nog aan toe, precies dezelfde brief als van 14 april. Precies dezelfde tekst, er werd alwéér gesteld dat ik mijn pakketwijziging juist ingetrokken had, en dat ik van mijn pakket gebruik kon blijven maken zoals ik dat gewend was. Maar neeee!!! Ik wilde er juist vanaf!!! Ik had helemaal niets ingetrokken!!!
Ik heb de telefoon maar weer gepakt en ben wéér een duur telefoongesprek met HetNet aangegaan. De medewerkster kon in haar systeem toen ineens niets terugvinden van mijn opzegbrief, en ook géén bevestigingsbrief met als einddatum 5 mei. De einddatum stond nog steeds op 6 juni. Ik ben toen zó boos geworden. De medewerkster heeft de einddatum toen wéér veranderd in 5 mei. Tenminste … dat zei ze.
28 april 2008 stuurde HetNet mij een e-mail met als einddatum … 31 MEI 2008 !!! en op 29 april weer een brief met dezelfde tekst.
Hier word je toch helemaal niet goed van? Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat ik door HetNet ‘gegijzeld’ word.
Grrr, ik ben zó boos en ik heb hier zó genoeg van.
En dan ook dit nog: Wat te denken van de torenhoge telefoonrekening, door al die telefoongesprekken met HetNet à 45 cent per minuut? Er is één 09-telefoonnummer, ze zijn op geen enkele andere manier te bereiken. Je krijgt iedere keer alleen maar van die ‘domme dozen’ aan de telefoon, maar nooit eens iemand die wèl verstand van zaken heeft.
In verhouding zijn de ADSL-kosten hoger dan de Surfen en Bellen-kosten, waar ik helemaal in het begin om had gevraagd.
Hoe kom ik van HetNet af, per 5 mei 2008? Wie weet raad ...?[/b]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grote problemen met HetNet
Re: Grote problemen met HetNet
Beste Julia ,
Gelukkig heb je inmiddels een andere provider gevonden.Ik hoop voor je dat deze wel naar behoren de overeenkomst nakomt.
In uw geval zou ik in elk geval de KPN/HetNet niets betalen : u heeft met hen een overeenkomst gesloten en van KPN zijde is er slechts sprake van wanprestatie.
Ik zou HetNet per aangetekende brief ( + ontvangstbevestiging) laten weten dat de overeenkomst is ontbonden omdat de KPN haar deel van de overeenkomst niet is nagekomen.
Tevens stelt u ze aansprakelijk voor de gevolgen van hun wanprestatie :
al uw kosten aan telefoon , etcet. , tevens eist u een vergeoding voor de door u geleden schade en ergernis.
U kunt hen ook rustig medelen dat u dit probleem op het TROS-Forum hebt geplaatst ,als ze al ergens een hekel aan hebben , dan is dat wel publiciteit !
Gelukkig heb je inmiddels een andere provider gevonden.Ik hoop voor je dat deze wel naar behoren de overeenkomst nakomt.
In uw geval zou ik in elk geval de KPN/HetNet niets betalen : u heeft met hen een overeenkomst gesloten en van KPN zijde is er slechts sprake van wanprestatie.
Ik zou HetNet per aangetekende brief ( + ontvangstbevestiging) laten weten dat de overeenkomst is ontbonden omdat de KPN haar deel van de overeenkomst niet is nagekomen.
Tevens stelt u ze aansprakelijk voor de gevolgen van hun wanprestatie :
al uw kosten aan telefoon , etcet. , tevens eist u een vergeoding voor de door u geleden schade en ergernis.
U kunt hen ook rustig medelen dat u dit probleem op het TROS-Forum hebt geplaatst ,als ze al ergens een hekel aan hebben , dan is dat wel publiciteit !