LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon - Megagadgets

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
melvin1988

Groupon - Megagadgets

Ongelezen bericht door melvin1988 »

Ik heb op 5 juni via Groupon 2 cadeaubonnen gekocht voor Megagadgets.nl
10 euro voor een cadeaubon van 25 euro met onderstaande voorwaarden:
* Je groupon is online te gebruiken en is drie maanden geldig, vanaf 8 juni t/m 7 september 2011
* Geldig bij een minimale besteding van € 35
* Geen (deel)restitutie mogelijk
* Niet geldig i.c.m. andere acties
* Exclusief € 4,95 verzendkosten
* Je dient de grouponcode bij het afrekenen in te vullen, zie je groupon

Het totaalbedrag van de bestelling die ik wilde doen is 72 euro, dus naar mijn idee moet ik hier beide codes kunnen gebruiken. ECHTER dit was niet het geval.
Hierover contact gehad met Megagadgets en ook vermeld dat er nergens staat vermeld dat het niet mogelijk is om 2 'cadeaubonnen' tegelijk te gebruiken. Ik kreeg antwoord van Megagadgets met de volgende strekking:

---U kunt maar 1 grouponcode per bestelling invullen. U zou dus de bestelling kunnen splitsen en dus 2 orders kunnen plaatsen. Hierdoor kunt u wel gebruik maken van alle 2 de codes. Let wel op de bestellingen wel meer dan €35 moet zijn!
(wat dus ervoor zorgt dat je 2 x 4,95 aan verzendkosten moet betalen, aangezien een bestelling boven de 50 euro gratis wordt verzonden)
---Helaas kan het gebruik van 2 bonnen niet geregeld worden. Zo was er eerder ook al een incident waarbij iemand 8 waardebonnen had en die allemaal wilde gebruiken. Dit kon ook niet, dus kunnen we ook niet voor u een uitzondering maken. Er kan volgens ons systeem ook maar 1 code worden ingevoerd, dus ook al zouden we dat willen, de mogelijkheid is er gewoon niet. Het enige wat u kunt doen is de bestelling splitsen, de bon een andere keer gebruiken of teruggeven aan groupon en uw geld terug krijgen.

Daarna dus contact gezocht met Groupon op 15, 16 en 19 juni op diverse e-mailadressen om mijn geld terug te vragen. Echter heb ik tot op heden nog niets vernomen (ondanks de vermelding: 'heeft u een probleem, wij lossen het op!")

sephora30

Re: Groupon - Megagadgets

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het staat er: niet geldig icm andere acties.

Als je 2 bonnen in zou leveren zou je dus gebruik maken van 2 acties en dat mag niet.
Is meestal zo trouwens.

melvin1988

Cadeaubonnen zijn cadeaubonnen. Naar mijn idee moeten die dus zeker (aangezien het dezelfde actie is en geen andere) in combinatie te gebruiken zijn.

sephora30

Niet als het in de voorwaarden staat waar je mee akkoord gaat bij aankoop.

melvin1988

Er staat: Niet geldig i.c.m. ANDERE acties.

Dit is één en dezelfde actie (zijn in 1 koop gekocht)

Groupon.nl

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste Melvin,

De bonnen zijn inderdaad niet cumuleerbaar, zoals Megagadgets al heeft vermeld.
Als je mij je email adres doorstuurt in een bericht zal ik ook een antwoord op je mails sturen.

sephora30

melvin1988 schreef:Er staat: Niet geldig i.c.m. ANDERE acties.

Dit is één en dezelfde actie (zijn in 1 koop gekocht)
Nee, 1 bon staat voor 1 actie.
De 2e bon is dus een andere actie.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Er zijn op dit forum reeds meerdere klachten geweest over Groupon en dan met name over de onduidelijke, onvolledige en volstrekt onjuiste aanbiedingen.

Soms blijken er opeens aanvullende kosten te zijn (vb. duikcursus niet te doen zonder aanschaf van theroriepakket).

Als ik de aanbieding van Groupon lees staat er nergens dat de kadobonnen niet cumulatief kunnen worden gebruikt. De opmerking dat er staat "niet in combinatie met andere acties" geeft zeker NIET aan dat de bonnen niet cumulatief kunnen worden gebruikt. Heel creatief verzonnen van Sephora30, maar in mijn ogen onjuist.

Ook op de site van Megagadgets kan je nergens terugvinden dat cadeaubonnen niet cumulatief mogen worden gebruikt. Dit zie je pas nadat je de tweede code probeert in te voeren. Dit is dus niet van te voren kenbaar voor de consument.

Ik zou dit zeker voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (http://www.degeschillencommissie.nl)

melvin1988

Tufima, Dit is dus inderdaad wat ik duidelijk probeerde te maken en dat er dus inderdaad nergens staat dat het niet mogelijk is om meerdere bonnen te gebruiken.

Tevens zal ik nu meteen mijn e-mailadres aan het profiel van Groupon doorsturen (met link naar dit topic) Ben benieuwd wat ik hiervan kan verwachten.

Geen goede oplossing dan zal ik dit zeker aankaarten. Ik hou jullie op de hoogte

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maar de vraag is :

Wat koop je nu?
Koop je een tegoedbon (dus, zeg maar een digitale versie van de VVV bon?) of koop je een actiecoupon (bij aanschaf vanaf 35 eur, 25 eur korting)?

Want een tegoedbon is m.i. vergelijkbaar met geld. En dan zou je dus de idiote situatie krijgen dat ik een bedrag van 25 eur niet in een keer zou kunnen betalen omdat ik een briefje van 20 en een van 5 heb?

Aangezien Groupon stelt 'cadeaubon' is het aannemelijk dat dit gelijk is aan andere cadeaubonnen - neem de Entertainment bon.
Daarmee kan je dus met 2 bonnen van 10 euro, echt wel een aankoop van 50 euro doen, en dan 30 bij betalen.

beetje vreemd - gezien de woordkeuze voor 'cadeabon'.
Als het echt een ander product is, had men het als 'kortingscoupon' moeten aanbieden.

melvin1988

Na iets meer dan 2 weken dan eindelijk bericht van Groupon.
Ik krijg het geld binnen 5 a 10 werkdagen weer teruggestort op mijn rekening.
Al met al, heel netjes afgehandeld. Alleen vervelend dat je zo lang moet wachten op een reactie.

Gesloten