LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hackers.
-
Hackers.
Ondanks het feit dat er een beveiligings programma meedraait, ben ik gisteren gehackt en heeft een of andere grapjas mijn bureaublad gewist en er totaal iets anders op gezet. Gelukkig heb ik een back up, maar uiteraard ben ik niet gelukkig met deze situatie. Wie heeft soortgelijke ervaringen en wat is er tegen te doen? Ik heb Internet Pro Washer en ZoneAlarm er op staan, welke steeds een waarschuwing aangaven, maar dat is dus gisteren kennelijk niet gebeurd.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Re: Hackers.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dit werkelijk een hack was. (no offense)
Je geeft niet volledig aan wat er gebeurt is dus het is wat moeilijk te beoordelen. Maar het lijkt erop dat je wel goed beveiligd bent. Het is net als je huis, je kan allerlei sloten en alarmsystemen gebruiken maar een vastberaden inbreker kan altijd een weg naar binnen vinden...
Het ligt eraan hoe belangrijk veiligheid is. Als je computer geen staatsgeheimen bevat kun je rustig op zone alarm blijven vertrouwen.
Je geeft niet volledig aan wat er gebeurt is dus het is wat moeilijk te beoordelen. Maar het lijkt erop dat je wel goed beveiligd bent. Het is net als je huis, je kan allerlei sloten en alarmsystemen gebruiken maar een vastberaden inbreker kan altijd een weg naar binnen vinden...
Het ligt eraan hoe belangrijk veiligheid is. Als je computer geen staatsgeheimen bevat kun je rustig op zone alarm blijven vertrouwen.
Dat noem ik geen hacker dan zijn crackers .
Een echt hacker die waarschuwt alleen maar dat je systeem niet veilig is maar gaat niet zitten rommelen aan je PC.
Wat heeft hij er trouwens opgezet want daar moet je ook mee uitkijken .
Maar ik denk je dit soort vragen beter in een PC_Forum kan vragen.
http://www.helpmij.nl/forum/ bijvoorbeeld maar er is meer.
Een echt hacker die waarschuwt alleen maar dat je systeem niet veilig is maar gaat niet zitten rommelen aan je PC.
Wat heeft hij er trouwens opgezet want daar moet je ook mee uitkijken .
Maar ik denk je dit soort vragen beter in een PC_Forum kan vragen.
http://www.helpmij.nl/forum/ bijvoorbeeld maar er is meer.
Is inderdaad niet ernstig want er is zoals ik heb begrepen niet iets vernield .bureaublad wissen is toch ook meer een waarschuwing dan een echte crack!
Maar ook hier moet je vanaf blijven alleen een berichtje was wel voldoende.
Zet je netbios uit en gebruik kerio firewall in combinatie met meerdere antivirus programma's en spyware and adaware remover
een goede spyware remover is spysweeper van webroot
antivirus software van trend avg antivir symantec mcafee
noem maar op en draai ze dan allemaal.
ga ook eens scannen met shieldsup van www.grc.com
een goede spyware remover is spysweeper van webroot
antivirus software van trend avg antivir symantec mcafee
noem maar op en draai ze dan allemaal.
ga ook eens scannen met shieldsup van www.grc.com
Allemaal tegelijk?
Dat zou ik TEN ZEERSTE afraden... :
1. 1 is voldoende
2. Meerdere virusscanners tegelijk zorgt voor conflicten
Dus, kies een betrouwbare virusscanner (lees: Norton, McAfee, Trendmicro etc)
Je zou ook eens een online scanner kunnen proberen. Wees er wel bewust van dat dit even kan gaan duren.
Jacques: weet wel waar je over praat, wil je?
Grtz,
Koos
Dat zou ik TEN ZEERSTE afraden... :
1. 1 is voldoende
2. Meerdere virusscanners tegelijk zorgt voor conflicten
Dus, kies een betrouwbare virusscanner (lees: Norton, McAfee, Trendmicro etc)
Je zou ook eens een online scanner kunnen proberen. Wees er wel bewust van dat dit even kan gaan duren.
Jacques: weet wel waar je over praat, wil je?
Grtz,
Koos
Misschien moet jij je zelf even beter oriënteren; je bent natuurlijk in de war met 2 of meer firewalls die je niet tegelijk moet draaien. Meerdere virusscanners is hooguit een beetje inefficiënt en processortijd consumerend en disc-access verhogend, maar de bezigheden van meerdere scanprocessen op zich kan geen kwaad. Het combineren van de virusdefinities van de verschillende scanners tot één set en deze gebruiken in één programma is economischer, maar niet verplicht.Jacques: weet wel waar je over praat, wil je?
Meerdere virusscanners is hooguit een beetje inefficiënt en processortijd consumerend en disc-access verhogend
Hoor nu wat je zegt: disc-access verhogend? verlagend zul je bedoelen.
Meerder virusscanners is geen optie, dit komt uiteindelijk in conflict met elkaar. Zorg voor een goede virusscanner en regelmatige update`s.
Ga eens naar: http://www.windowsecurity.com/trojanscan/ en laat je pc online scannen.
Succes.
Nee, ik bedoel gewoon wat ik schreef: disc-access verhogend. Meer disc-access dus. Logisch, want meerdere programma's zitten door mijn files te snuffelen. Jij bent in de war met de performance in termen van access-time neem ik aan, die gaat naar beneden inderdaad, omdat de pijplijn op de databus frequenter onderbroken wordt. Verder is meerdere scanners wel degelijk een optie. Over de vraag of het een aan te raden optie is kan van mening worden verschild, maar het is een optie. Zeker als de ene scanner beter op disc zoekt en de ander beter is in de processen in memory gebruik je er gewoon 2. Het zijn de firewalls die je niet moet combineren.Hoor nu wat je zegt: disc-access verhogend? verlagend zul je bedoelen.
Het kan wel maar je PC wordt dan wel heel erg traag.Over de vraag of het een aan te raden optie is kan van mening worden verschild, maar het is een optie. Zeker als de ene scanner beter op disc zoekt en de ander beter is in de processen in memory gebruik je er gewoon 2
Je zou ook een zgn 'gateway' kunnen kopen, das een klein
kastje met daarin een wan-ingang (bv voor de kabel die
nu vanuit je modem naar de computer gaat) en bv 4
ingangen van een switch (voor de kabel vanuit je
computer naar de gateway).
Klinkt allemaal moeilijk maar het valt best mee.
In die dingen zit standaard een firewall (blokkeert alles
wat naar binnen wil via internet, staat verbindingen naar
buiten toe).
Voordeel is dat je computer niet direct op internet is aangesloten
en dat hackers geen gebruik kunnen maken van fouten/gaten
in het besturingssysteem.
kastje met daarin een wan-ingang (bv voor de kabel die
nu vanuit je modem naar de computer gaat) en bv 4
ingangen van een switch (voor de kabel vanuit je
computer naar de gateway).
Klinkt allemaal moeilijk maar het valt best mee.
In die dingen zit standaard een firewall (blokkeert alles
wat naar binnen wil via internet, staat verbindingen naar
buiten toe).
Voordeel is dat je computer niet direct op internet is aangesloten
en dat hackers geen gebruik kunnen maken van fouten/gaten
in het besturingssysteem.
Uurtje geleden schakelde m'n pc ineens zichzelf uit en werd weer automatisch opgestart. Dit is nog nooit eerder gebeurd.
Van mogelijke stroomonderbreking heb ik niks gemerkt.
Moet ik mij hierover ongerust maken (hacker)?
Van mogelijke stroomonderbreking heb ik niks gemerkt.
Moet ik mij hierover ongerust maken (hacker)?
Gast,
Helaas heb ik toch gelijk. Als de ene virusscanner een virus ontdekt en deze in quarantaine zet, zal de andere virusscanner daar een melding over geven...
En ten tweede: één virusscanner is genoeg... als je een goede virusscanner hebt, en je update deze regelmatig op, bied dat voldoende bescherming. De virusscanners ontdekken dezelfde virussen... er komen ook bij de meeste virusscanners gewoon updates bij tegen een virus. Het is dus niet het geval dat één virusscanner niet alles ziet.
Mvg,
Koos
Helaas heb ik toch gelijk. Als de ene virusscanner een virus ontdekt en deze in quarantaine zet, zal de andere virusscanner daar een melding over geven...
En ten tweede: één virusscanner is genoeg... als je een goede virusscanner hebt, en je update deze regelmatig op, bied dat voldoende bescherming. De virusscanners ontdekken dezelfde virussen... er komen ook bij de meeste virusscanners gewoon updates bij tegen een virus. Het is dus niet het geval dat één virusscanner niet alles ziet.
Mvg,
Koos
Ten eerste moet je ze niet in quarantaine zetten maar gewoon weggooien, en ten tweede: nou en? wat maakt het uit dat hij er een melding over geeft?Helaas heb ik toch gelijk. Als de ene virusscanner een virus ontdekt en deze in quarantaine zet, zal de andere virusscanner daar een melding over geven...
Ja dat hoop je dan maar, maar wie garandeert het? Wil je van mij een lijst waarmee norton een week eerder was dan mcaffee, en vice versa, van de afgelopen 2 jaar?als je een goede virusscanner hebt, en je update deze regelmatig op, bied dat voldoende bescherming. De virusscanners ontdekken dezelfde virussen...
Maar als je gelijk wilt, en je denkt dat bovenstaande daarvoor voldoende argumentatie is... have it your way!
-
Hier ging deze topic dus duidelijk niet over! Een virusscanner geeft geen bescherming tegen hackers voor zover ik weet. Ik heb ook de Norton van Symantec er op staan plus nog een spyware killer dus dit had voldoende moeten zijn lijkt mij, echter is er toch een grapjas door de beveiliging heen gekomen en zonder dat er een waarschuwing werd gegeven. Ook ZoneAlarm had niet gereageerd dus ondanks dat de programma's mee draaien, waardoor mijn systeem zo traag is geworden als stroop in een theezeefje, schijnt het toch mogelijk te zijn. Gelukkig had ik een backup en nadat ik Spybot er op los gelaten heb en een systeem herstel heb uitgevoerd is de schade beperkt gebleven. In ieder geval dank voor de reactie's.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Ik heb ook de Norton van Symantec er op staan plus nog een spyware killer
Ik heb Norton Internet Security (Virus /Spamkiller en Firewall)
maar voor spyware is die onvoldoende .Dat geldt ook voor andere virusscanners .
Voor trojans krijgen ik genoeg meldingen maar ik wordt voor die gasten 48 uur onzichtbaar gemaakt .
Aparte trojanscanners vinden wel veel meer maar 100 % bestaat nooit.
Maar voor de meeste aanvallen van scriptkiddies ben je wel beschermd .
Of het nou Zonealarm ,Norton of een andere merk is.