LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hcc kan alle mail lezen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
donna

hcc kan alle mail lezen

Ongelezen bericht door donna »

Is het normaal dat de helpdeskmedewerkers bij de provider mijn e-mail kunnen lezen? Bij hcc kan dat wel. Ik had wat problemen met inloggen en belde de helpdesk. Tot mijn verbazing gaf de medewerker mij zowel mijn gebruikersnaam als mijn wachtwoord. Hij vond het niet alleen heel gewoon, maar ook noodzakelijk, want als ik mijn wachtwoord vergeet kan ik niet meer in mijn mail komen, volgens deze medewerker. Ik heb hem wat uitgelegd over geheime vragen, die je bij andere sites hebt, maar dat vond hij onzin. Ik moet er maar op vertrouwen dat ze er niets mee doen. Maar ik wil gewoon niet dat volkomen vreemde mensen mijn mail kunnen lezen. Gaat het bij elke provider zo?

ultrafox

Re: hcc kan alle mail lezen

Ongelezen bericht door ultrafox »

Er is hiet maar 1 juist antwoord op en dat is helaas ja.

Alle providers kunnen zonder problemen op hun beeldscherm jouw gegevens zien inclusief de passwords van de email accounts die via hun hebt lopen.

Maar er meer aan de hand dan een helpdesk-medewerker die jouw passwords kan lezen.

Alles wat je internet doet kan worden onderschept door vreemden dus wees extreem voorzichtig met je prive gegevens.
Zorg dat je antivirus software hebt en een goeie firewall.
Update deze beide minstens 1 maal per week.
Check minstens 1 keer per week op virussen.
Download ad-ware en spybot en draai deze bijde programma's minstens 1 keer per week.

Ik weet dat het een beetje werk is maar het is in deze tijd helaas noodzakelijk.

Gesloten