LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help nieuwe provider en niets werkt naar behoren

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
leoverdi

Help nieuwe provider en niets werkt naar behoren

Ongelezen bericht door leoverdi »

Vier jaar geleden ben ik verhuisd (incl. verbinding van Tele2 en KPN) naar een nieuwe woonplaats. Nieuwe woning met drie verdiepingen. Plek op zolder voor computer en via KPN alles netjes laten aanleggen. Splitter in de meterkast en boven modem. Op drie verdiepingen telefoon. Tot we dachten 'internet en bellen tegelijk scheelt best wel in de kosten' maar dat bleek niet zo te zijn vanwege de vele storingen. Een en ander stond nog steeds zo opgesteld en inmiddels zijn we terug bij KPN. Helaas niet in eerste instantie weer een telefoonlijn. Het bleek dat in de splitter op de modem uitgang internet stond en op de line uitgang stond ook internet + telefonie. Gevolg was dat telefonie blijkbaar niet goed werd doorgegeven. KPN monteur heeft een provisorisch oplossing gemaakt en zei dat de monteur van de nieuwe provider dit heel gemakkelijk verder kon verwerken met de nieuwe splitter e.d. Telefoon deed het en de oude provider deed ook z'n werk. Verder was er niets veranderd.

Situatie tot vorige week. Isra punt/twee telefoonstekkertjes uit de telefoonkabel, één in modem, één in line. Alles werkt (hoewel provisorisch maar dat moest de monteur van de provider oplossen).

Monteur komt (helaas was ik er op dat moment niet bij) en vertrekt. Ik kom thuis. Internet doet het maar waar is de telefoon? Telefoon staat permanent in de meterkast en op de drie verdiepingen (alle drie hebben een wandcontactdoos waar de telefoon het altijd heeft gedaan, ook via internet + bellen) kan er geen telefoon meer ingeplugd worden. Lijn is dood.

Afgelopen zaterdag, geen verbinding met het net. Provider gebeld, die geeft de schuld aan de modem die in de meterkast moet staan (terwijl KPN dat speciaal voor ons heeft doorgetrokken en het drie jaar naar behoren heeft gefunctioneerd, tot we vorig jaar van provider veranderde) en stuurt a.s. donderdag opnieuw monteur langs (kosten zijn nu voor onszelf).

Ik ben in de meterkast gedoken om eens te kijken hoe de situatie is.

Waar er vroeger 2 stekkertjes waren, één in modem en één in line. Zijn er nu 2 losse stekkertjes die in het luchtledige hangen. In de line zit een stekker die uit de telefoonkabel komt, in de modem zit een nieuw stekkertje afgetapt van de oorspronkelijke telefoonlijn. Op de splitter zit een tekentje van een telefoon en daar zit de stekker van de telefoon in.

Stekkertjes in overvloed maar mijn telefoon staat blijkbaar voorgoed in de meterkast en het internet is een ramp die steeds uitvalt.

Ben ik erg simpel als ik er a.s. donderdag op sta dat de oude situatie wordt hersteld, want dat was een prima werkende situatie. Gewoon alles doorgetrokken, door KPN zelf, naar zolder zodat ik daar kon internetten en telefoneren (met een opzetstekkertje op de wandcontactdoos). Nu wordt er gezegd dat het komt door de modem die op zolder staat maar dat is een situatie die in drie jaar tijd geen problemen heeft opgeleverd, waarom zou dat nu dan wel problemen opleveren als het enige wat verandert is uiteindelijk de provider is.

Wat te denken van een internetsignaal op de modemuitgang en een internetsignaal op de lijnuitgang en wat te denken van een telefoon die ik nu constant in de meterkast moet zetten en het simpele feit dat ik niet meer kan bellen op zolder, op de eerste verdieping of in de huiskamer. Allemaal omdat de modem op een verkeerde plek staat???

Ik ben bang dat ik niet goed de situatie kan uitleggen maar het lijkt mij dat als je één telefoonkabel hebt en je laat die kabel achter met 2 losse stekkertjes die in het luchtledige hangen (die dus in de oude splitter zaten) dat dat ook verlies van kwaliteit moet opleveren. Maar ik ben een leek en de kenners wijzen erop dat de modem ook in de meterkast moet staan, waar ik trouwens geen wandcontactdoos of stopcontact heb staan. Draadloos internetten wordt ook afgeraden want als de deur dicht zit kan dat verlies opleveren en een stekker langer dan 20 meter wordt ook afgeraden. Moet ik blijkbaar ook met mijn computer voortaan in de meterkast gaan bivakkeren.

Ik zit net een week bij deze provider en word er nu al licht moedeloos van.

Wie heeft er tips om de heraansluiting zodanig te kneden dat het weer zoals vanouds zal werken.

WebServiceTele2

Re: Help nieuwe provider en niets werkt naar behoren

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte  leoverdi

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

Gesloten