LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het zwarte gat van de TELE2 helpdesk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pe5jw

Het zwarte gat van de TELE2 helpdesk

Ongelezen bericht door pe5jw »

Hallo allemaal,

Ik wil even mijn ervaring met TELE 2 delen.

Begin van het jaar had tele 2 een aanbieding, een minilaptop met internetdongel.
Ik wou mobiel kunnen internetten en mijn vrouw wou zo'n mini laptop.
En omdat we beiden een tele2 mobiele telefoonabonnement hebben en dat goed beviel, heb ik via de website een laptop en dongel besteld en daar een email bevestiging van ontvangen.

Vervolgens niks meer van tele2 vernomen totdat ik merkte dat wel de maandelijkse abonnementskosten in rekening werden gebracht.
Tele2 gebeld pfff wat een ramp is die helpdesk om bij de juiste afdeling/persoon te komen, je wordt maar doorverbonden.
Hun administratie is wel erg goed ik kon steeds weer uitleggen dat ik toch echt een man ben en dat ik ook echt een abbonement heb en niet alleen mijn vrouw.
(Wel raar hoor ik kreeg wel elke maand een rekening)

Ik heb meerder keren gebeld omdat er steeds aangeven werd dat de laptop/dongle nu bij de post lagen maar vervolgens steeds niks ontvangen.
Vervolgens mijn maandelijkse termijn betalingen terug gevorderd, dit zou verrekent worden (tot nu toe dus nog steeds niet terug gezien !!!).
Enkel weken afgewacht op de maandelijkse rekening en weer gebeld inmiddels waren we een paar maand na de bestelling, heb toen aangegeven dat ik geen belang meer bij hun aanbieding heb laptop/dongle en dit is toen in overlegl geannuleerd.
Ze hebben toen ook toe gegeven dat er levering problemen waren met de laptop.
Natuurlijk heb ik een bervesting gevraagd, die heb ik ook nooit ontvangen.
Ik had de indruk dat het allemaal prima geregeld was zo.

Omdat we in juni op vakantie gingen en de dongle toch niet door ging heeft mijn vrouw een mini laptop gekocht en ik mijn mobiele telefoon opgewaardeerd met internet, prima dat werkte.
Dag later niet meer :( jullie raden het al er stond een rekening open van bijna 700 euro dat was dus die geannuleerde laptop/dongle.
Gebeld en het is toen keurig opgelost (dacht ik) en ik kon weer bellen.
dit was in de week voor mijn vakantie (1e week juni).

Een dag voordat we ging werd de nieuwe telefoon voor mijn vrouw bezorgt die ook internet wou en nog een pakket.
Zij heeft natuurlijk alles aangenomen maar wat bleek dat 2e pakket was dus de laptop met dongle die een maand eerder al geannuleerd was.
Er achter aangebeld en ik moest het pakket terug sturen wat ik ook gedaan heb toen ik het retour formulier ontvangen heb dat me toegestuurd is.

De volgende rekening en ja hoor daar was de 700 euro weer.
Weer gebeld en kreeg te horen dat ik de rekening moest stoneren en het normale bedrag van mijn abbonement over moest maken en dat er contact op genomen zou worden. ( maandelijkste termijnen die ik nog terug moet krijgen was hier wel verrekend denk ik want het was alleen een bedrag zonder specifictie op de rekening)

Elke keer als ik belde werd er ook telefonisch bevestigd dat die laptop/dongle geannuleerd was.

Gister mijn normale telefoon rekening gekregen, dat leek weer normaal.

Maar vandaag een acceptgiro voor 691,16 euro ! daar zijn we weer dus.
Gebeld mijn verhaal gedaan wordt het even stil aan de telefoon en ja hoor ben ik doorgeschakeld naar een incassoburo.
En wat ik nu echt hoog heb zitten is de manier waarop dit gebeurde, zo zonder aankondiging (klantvriendelijk ?? waarschijnlijk mijn dossiers bekeken en wist niet wat hij er mee moest)
oja doordat voice response systeem daar kon ik niet heen komen omdat er om een reverentie nummer gevraagd werd dat op de brief staat en ik had geen brief ontvangen. De verbinding werd automatisch verbroken.

Natuurlijk gelijk TELE2 weer gebeld en kwam bij iemand van natuurlijk de verkeerde afdeling uit die ik duidelijk heb gemaakt dat ik deze gang van zaak wel behoorlijk onbeschoft vind en mijn verhaal gedaan (zo dat was ik even kwijt, ik wist ook wel dat deze best man er niks mee kon) en gevraagd me naar de juist afdeling door te verbinden.

Inmiddels was het al 17:30 geweest en ja dan is de financiele afdeling dicht en iedereen die iets kan beslissen naar huis.

En jullie raden het al ik werd doorgeschakeld naar het bandje helaas is bla bla bla bla gesloten probeerd u het morgen nog een keer.
(en ja dit heb ik de afgelopen maanden ook al eerder meegemaakt hang je eerst een half uur aan de telefoon en dan is het half zes).

Het zit me nu echt hoog en vraag me af welke stappen ik kan ondernemen want deze gang van zaken kan niet door de beugel.

Sta open voor jullie suggesties en tips.

Vriendelijke groet,

Joeri van der Wal

pe5jw

Re: Het zwarte gat van de TELE2 helpdesk

Ongelezen bericht door pe5jw »

Het vervolg:

Als je ze wilt bereiken doe dat net na 9 uur.

Ik heb vanmorgen gebeld om 8 uur en kreeg te horen dat er zich administratief weer wat gekruist heeft en het bedrag inmiddels terug geboekt was en ik de acceptgiro als niet verstuurd kon beschouwen.
Omdat ik natuurlijk nog een tegoed heb dat op deze rekening verrekend was heb ik daar ook naar gevraagd, dus bel na 9 uur want dan kunnen ze daar pas antwoord op geven.

Om 9.15 weer gebeld en kreeg te horen dat de rekening inderdaad als niet verstuurd mag worden beschouwt en dat verrekenen inderdaad wat moeilijk is aangezien mijn rekeningen altijd rond de 23 euro liggen.
Het zou doorgestuurd worden naar de financiele afdeling en ik zou een bevestiging krijgen, euh email ? papier? ik heb om beide gevraagd we zullen zien.
Ik moet dus gewoon weer even afwachten hoe dit afgehandeld gaat worden.

Ben correct en vriendelijk te woord gestaan dat ging prima.
Denk dat ze daar aan het eind van de dag een beetje "gek" worden.
Er was ook geen wachtrij zoals rond 17 uur.

Oja kost wel 10 cent per minute ! zou ik dat ook nog terug kunnen krijgen ???
Dan kan ik weer minstens een maand bellen, laat ik daar maar niet over beginnen vind het zo wel goed.

Gesloten